Režie:
Robert ZemeckisKamera:
Dean CundeyHudba:
Alan SilvestriHrají:
Michael J. Fox, Christopher Lloyd, Lea Thompson, Crispin Glover, Tom Wilson, Claudia Wells, Marc McClure, Wendie Jo Sperber, George DiCenzo (více)Obsahy(2)
V kultovním sci-fi filmu Návrat do budoucnosti se hlavní hrdina Marty ocitne díky vynálezu svého kamaráda, šíleného doktora Emmetta Browna v minulosti. Stroj času je zabudovaný v legendárním autě Delorean, který ho přenese do roku 1955, kdy se jeho rodiče teprve coby středoškoláci seznamovali. Martymu se náhodou povede narušit časové kontinuum a pak musí svou chybu napravit, aby se vůbec v budoucnosti narodil. (Pannonia Ent.)
(více)Videa (3)
Recenze (1 182)
Při tomto hodnocení se mi jako možná jedinému z vás povedla výborná věc. Hodnotím naprosto bez emocí, jelikož jsem viděl snímek poprvé až teď - tedy 2011. Tudíž nostalgie zde není na místě. Ten film je hloupoučký. Kdyby touto formou natočil někdo takovýto snímek dnes, bude ukřižován. I takoví Piráti z Karibiku jsou už na doraz a přesto jsou o malý stupínek výše než tohle. Nutnou podotknout, že i Piráti jsou pěkná ptákovina. ()
Možná už to není nejlepší film, který jsem kdy viděl, ale v rámci mého dětství to bude už navždy jedna z nejzásadnějších událostí, které jsem zažil a to nejen v rámci sledování televize. Opravdu těžko popisovat vztah k filmu, který se stal pevnou součástí mojí historie a částečně určil i moje další životní cesty. I když se stále nejedná o starou záležitost, tak už se dávno stála kultem pro mnoho generací a podle mě jde skutečně o nadčasový snímek, který nezestárnul ani o minutu a stále má ten neskutečný drive. Marty je pořád ten správňácký frajer na skejtu, který to umí rozbalit i na kytaru a s pomocí bláznivého Dr. Browna a legendárního Deloraenu cestuje časem a k tomu ještě od sebe musí odhánět svoji budoucí matku, kterou je navíc třeba nasměrovat k jeho neschopnému budoucímu otci, aby historie zůstala nenarušená. Je vůbec možné se u něčeho tak našlapaného nebavit? ()
VELKÝ SKOTE! Robert Zemeckis je prostě génius, protože nikdo už nikdy nenatočí tak neskutečně originální a zábavnou romantickou komedii o cestování časem a incestu. Nadčasová osmdesátková žánrovka, která překonala svou dobu a změnila tvář moderní popkultury. Kdo hodnotí 4* a méně tak na něj někdo vysypte kupu hnoje. ()
Zemeckis natočil typický spielbergovský film - to znamená úžasnou podívanou plnou humoru i napětí - to je přesně ten typ filmů, co mám rád. Finále je natočeno absolutně dokonale. Sedmnáctiletého Martyho hraje skvěle tehdy 24-letý Michael J.Fox (v pokračováních bude postavě stále 17, ale Michaelovi 28), výborný je i Christopher Lloyd. A Silvestri si vyhrál s hudbou. Film byl nominován na Oscara za scénář (Zemeckis a Bob Gale), zvuk a píseň (Power of Love) a získal ho za zvukové efekty. ()
Nostalgicky chlácholivá komedie, která kořeny osmdesátých let hledá v letech padesátých (a nejsou to jenom béčkové filmy s Ronaldem Reaganem). Podvratnost dvou méně jednoznačných dekád mezi tím musela být v zájmu udržení konzervativních amerických hodnot vynechána. Hustota narážek na emblémy 80. let (aerobic, Calvin Klein, skateboard, walkman) film mění v katalog retro výrobků. Film mohl ve své době zároveň sloužit jako podobný vzor toho, jak se chovat a k čemu vzhlížet, jakým je v jeho fikčním světě reklamní plakát se šťastnou, veskrze patriarchální a konzumu oddanou rodinou z padesátých let. Právě v takovouto rodinu se v závěru příznačně mění McFlyovi. Lepší popkulturně zabalený vzorek reaganovské ideologie těžko najdete. Zato lepší komedie o časových paradoxech by se jistě našla. 75% Zajímavé komentáře: JohnnyD, Dale, liuk ()
Galerie (219)
Zajímavosti (248)
- Marty (Michael J. Fox) v ochranném obleku pouští Georgeovi (Crispin Glover) během spaní hudbu v přehrávači Aiwa HS-PO2 MKII. (GreatestFan)
- Robert Zemeckis a Bob Gale pojmenovali Martyho (Michael J. Fox) po asistentovi produkce jejich filmu Ojetá auta (1980). (GreatestFan)
- Steven Spielberg nechcel, aby hudbu k filmu zložil Alan Silvestri, preferoval radšej svojho obľúbenca Johna Williamsa. Robert Zemeckis napriek tomu poprosil Silvestriho, aby zložil základný motív a ten následne použil v prvom zostrihu. Producenti z neho boli nadšení a keď sa dozvedeli, že jeho autorom je Silvestri, okamžite mu ponúkli zmluvu na zloženie kompletného soundtracku. (m.a.t.o.)
Reklama