Režie:
Zbyněk BrynychScénář:
Vojtěch MěšťanKamera:
Josef PávekHudba:
Jiří SvobodaHrají:
Josef Vinklář, Ladislav Mrkvička, Zora Jandová, Marek Brodský, Jana Březinová, Nela Boudová, Ladislav Potměšil, Jan Kanyza, Rudolf Jelínek (více)Obsahy(1)
Prostřednictvím několika smluvených prostředníků se do Československa, konkrétně do Karlových Varů, pašují drogy ze Západního Berlína. Jedním z významných členů zločinecké organizace je elegantní Eva Krausová (J. Březinová). Ani příslušníci české bezpečnosti však netuší, že je to ve skutečnosti pracovnice naší kontrarozvědky. Díky jejím informacím mohou kriminalisté, vedeni podplukovníkem Kořánem (J. Vinklář), spustit masivní akci, zaměřenou proti pašerákům, českým překupníkům i samotným narkomanům. Přítomnost tajných policistů mezi „mravenci“ však nezůstane dlouho utajena a šéf pašerácké bandy vyšle do Československa nájemného vraha, který má za úkol zneškodnit všechny zúčastněné osoby… (Česká televize)
(více)Recenze (189)
Feťákova milenka rekapituluje život: "Když jsem ho poznala, měla jsem všechno: nábytek, lyže, svetry, pár šperků... ...a taky vkladní knížku. Rozumíš? Taky vkladní knížku." Zasneno-túžobne spomína na vlastníctvo vkladnej knižky. Za socíku v tomto smere narkomanom ruže nekvitli. Peniaze z knižiek sa bleskom zmenili na štof. Za kapitalizmu ale vkladnoknižný snivý prameň feťákom vysychá úplne. Dôkazom je správa z 20. 8. 2020, zo stránky webnoviny.sk. Titulok znie:"Vkladné knižky na Slovensku od októbra definitívne končia" Okrem scén, spomenutých v komentároch, som si všimol dve, doteraz nespomenuté: 1. Pri prekračovaní štátnej hranice z NSR do ČSSR p. Krausovou si nemožno nevšimnúť, že jedným z najmasovejších vývozných artiklov do Západného Nemecka bola drevná guľatina - na hranici stojí v zábere spústa plne naložených kamiónov s kmeňmi ihličnanov. Vec, ktorá bola rovnako pálčivým negatívnym javom v socializme, a je ním aj dnes Prečo si nenecháva štát roky si vysoko kvalitné drevo pre vlastné spracovanie? ale podvodnými kšeftami umožňuje vývoz najcennejšej suroviny za lacný peniaz do zahraničia, kde ho spracujú na drahý nábytok, dovážaný čiastočne za drahé valuty predaj zase do ČSSR? 2. Aj za socializmu bolo možné v oblasti barovej zábavy napodobniť prvky zábavných show, dokonca s anglickým názvom. Tu ide o umelecké duo Mária and Ladislav, v ktorom Ladislavom je herec Ladislav Mrkvička, vrhajúci z diaľky na partnerku nebezpečne blízko tela sadu dlhánskych plochých nožov. ()
Řádně protepané nešvary vyspělé socialistické společnosti, kterou od věčného štěstí vzdalují jenom pikle imperialistických agentů, pokoušející zranitelnou mládež. V prvním plánu odvyprávěná povinná angažovanost se zavedeným batmanem Jelínkem, v níž scénárista vytěžil klišé kriminální i sjezdová do mrtě a všudypřítomostí mrzkého zločinu případně znejistělému divákovi dodal pevný bod v podobě čistého bezpečnostního sboru, který by ale bez průběžné podpory "štaidlovským" hudebním optimismem nestačil. Kameramanské záblesky, střih spádu moc nepomáhá, po stránce scénáře něco, co se v dnešní éře sebezahleděných emoezoteriků stále může přes zoufale únavnou monotónnost téměř nazývat uměním. ()
Tohle byl jeden z nejlegračnějších filmů, co jsem v životě viděl. Některý věci opravdu stojej za zmínku. 1) naprosto úžasná diskotéka s ještě úžasnější zvukovou kulisou 2) herec předvádějící absťák (jestli si to dobře pamatuju, tak to byl Michal Pešek), což vypadalo, že chvílema trpí průjmem a chvílema zase zácpou 3) automobilová honička odehrávající se v takový závratný rychlosti, že mohli jít klidně pěšky a vyšlo by to nastejno 4) dvojrole Jana Kanyzy - On hrál totiž jednak zločince a navíc ještě policistu, kterej čirou náhodou vypadal naprosto přesně jako ten zločinec. No prostě bomba!!! ()
Češi hold kriminálky neuměj a tahle propagandistická sračka je toho vřelým důkazem. Ubohý scénář, nahlouplé "akční scény", dost umělý námět, který zastírá politický účel tohohle filmu, příšerné herecké výkony a skrytá dobová hyerarchie......jeden z nejhorších krimi počinů vůbec..slabá jedna hvězdička za Vinkláře... ()
Je to zidealizovaná komoušská blbost, to je jasný. Akční scény nebo záběry s feťákama jsou prostě hodně prdel a naivitou hýřící. Policajti jsou taky k smíchu. Skon nájemného vraha Bartáka na hromadě hlíny a jeho teatrální pád je neskutečná sranda a svým způsobem připomíná tanec Leatherfaceho z Texas chainsaw massacre z roku 76. ALE! Já ten film viděl poprvé ve své době, když jsem byl asi ve druhé třídě základní školy a večer ho dávali v televizi "s hvězdičkou" a jak Jelínek likvidoval Mrkvičku a házel po něm nože, které se mu zapíchly do břicha a do krku, tak máma mě a bráchovi zakrývala oči rukou (stejně jsme to všechno viděli :)) a druhej den ve škole se třídní učitelka ptala, kdo se předešlý večer díval na televizi, tak jsem zdvihl ruku já a ještě jeden spolužák a učitelka se strašně divila, že nás na to rodiče nechali se dívat. Tato vzpomínka vynahrazuje všechny předešlé připomínky :). ()
Galerie (3)
Photo © Filmové studio Barrandov / Miloslav Mirvald
Zajímavosti (8)
- Poté, co nájemný vrah Barták (Jelínek) omráčí Masseura (R. Hrušinsky ml.) odnese ho do vany. Lze si všimnout, že ruka, která napouští vodu, nemá rukavice. V dalšim záběru ma Barták rukavice na sobě. (Beo.wulf)
- Píseň z baru zazněla i v první epizodě seriálu Přítelkyně z domu smutku (od r. 1992). (offlineman)
- Kabát, který ve filmu nosí Rudolf Hrušínský mladší, je ten samý, který nosí Jaromír Hanzlík ve filmu Ikarův pád (1977). (Apolskis)
Reklama