Reklama

Reklama

Hledám Amy

  • Česko Zoufalec (více)
Trailer

Sex je hračka, ale láska je dřina. Snímek Hledám Amy (1996) uzavírá tzv. newjerseyskou trilogii jednoho z nejpozoruhodnějších amerických nezávislých tvůrců Kevina Smithe (nar. 1970). Stejně jako jeho předchozí filmy (Mladí muži za pultem, Flákači) i Hledám Amy má určité autobiografické rysy (nejvíc v tom, že hlavní hrdina je tvůrcem komiksů), ale vlastní příběh je jednoznačně fiktivní. Holden McNeil (Ben Affleck), který se svým přítelem Bankym (Jason Lee) vymýšlí komiksové seriály, se beznadějně zamiluje do své kolegyně z branže Alyssy Jonesové (Joey Lauren Adamsová), aby po čase zjistil, že je lesbická. To mu ovšem nezabrání v tom, aby o ni přestal usilovat, i když ví, že to je marné. Setkání s „odlišným člověkem“ však změní jeho přístup k životu i k práci... Kevin Smith tady pracuje už se známějšími herci Benem Affleckem a Joey Lauren Adamsovou, která v době natáčení byla také jeho životní partnerkou, a také s větším rozpočtem, nicméně s nezměněnou tvůrčí metodou, postavenou na šťavnatém dialogu. I zde se objevuje dvojice postav z předchozích Smithových filmů – Jay a Mlčenlivej Bob. Film Hledám Amy patří k vrcholným dílům americké nezávislé tvorby 90. let a byl vyznamenán řadou cen, mj. Independent Spirit Award za scénář (Kevin Smith) a za vedlejší mužský herecký výkon (Jason Lee) a nominací na Zlatý glóbus pro Joey Lauren Adamsovou. Film byl uveden v naší videodistribuci v českém dabingu pod názvem Zoufalec. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (511)

Renton

všechny recenze uživatele

Scénář: Kevin Smith .. Velice zvláštní snímek, se kterým jsem si dlouho nevěděl rady. Začnu od konce. To přišla obrovská katarze a o celku jsem dlouze přemýšlel, vlastně přemýšlím doteď.. Konečně vše dostalo smysl a vystoupla genialita tohoto snímku. Se vším co předcházelo jsem měl ovšem problém. Snímek je předně zbytečně dlouhý, v úvodu jsem se opravdu hodně nudil. Čekal jsem typickou Smithovinu, jenže humor byl na výjimky slaboučký. Pořád jsem čekal, kdy se strhne vlna humorných dialogů, jako ve dvou předešlých filmech, ale v hustě přecomicsovaném rozjezdu se ne a ne prosadit. Postupně však vyplouvala a roli přebírala originální romantická linka a s ní snímek začal velmi nabírat na poutavosti až do konečné hluboké duševní očisty.. Ponecháno bez hodnocení. Chasing Jitka. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Ben pozná holku: je pěkná, vtipná, má ráda sex (debata na téma kdy a čím přijde holka o poctivost to je scénáristická perla) - prostě holka pro něj. Až na jeden drobný detail - je lesba a Ben se jí to snaží vyhnat z hlavy. To je jen začátek mě nejmilejšího filmu Kevina Smithe s duchaplnými konverzačkami, špičkovým Jasonem Lee a málo známou, zato dokonalou Joey Lauren Adamsovou. ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Kevin Smith zahodil tradiční postupy romantických komedií a na kostře sexuálních odlišností a hříchů mládí postavil svoji vlastní osobitou verzi pohledu na lásku, která nepostrádá krom notné dávky „kultivované vulgárnosti“, také vtip, nadhled, ale zároveň je tak přímočaře pravdivá, až si většina vyspělejších (?) diváků bude při sledování kousat rty. Herecká sestava jako by nevnímala kameru a pouze strhujícím způsobem vypouští z úst dialogy hodné génia, které by si měli všichni zklamaní láskou vypisovat do svých deníčků. Ten, kdo nehledá svou vlastní Amy, ať se s klidem vyhne ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Hledám Amy se až někdy do pětadvacáté minuty rozebíhá jako standardní romantická komedie: svobodný chlapec potkal zdánlivě svobodnou dívku, jsou si navzájem sympatičtí, začínají spolu chodit. Jenomže ta dívka není tak docela svobodná a více než chlapci ji zajímají jiné dívky. Nebo ne? ___ Smith se v málokterém ohledu drží žánrových konvencí. Humor je sprostější, postavy jsou nadrženější, zběhlejší v popkultuře a nepříliš jisté ohledně své sexuální orientace. Tradiční schéma sházení a rozcházení nesměřuje k předvídatelnému závěru a navíc je od začátku ozvláštněno tím, že jsou ve hře tři na sobě závislé postavy. Namísto plnokrevných hrdinů jde ale jen o trochu lépe prokreslené karikatury, zejména v případě Alyssy, ženy hříšné, citově nestabilní a lehce hysterické, se kterou Smith do značné míry nakládá, jako kdyby šlo o pouhé zhmotnění snu každého nerda. Jako vzorové manic pixie dream girl jí chybí autentičtější osobnost a coby bytost z jiného světa slouží zejména k tomu, aby citově nezralého hlavního hrdinu přiměla dospět (jedinkrát film přejímá její perspektivu, aby nám ukázal, jak na vztah reagují její kamarádky). Její osud režiséra nezajímá a logiku se v jejím jednání najít nesnaží. ___ Holdenův strach ze ztráty a nevratných životních rozhodnutí je nejlépe vyjádřen závěrečnou konfrontací všech tří postav. Nechce o nikoho přijít, nechce, aby na pohovce zůstalo prázdné místo. Teprve po této zkušenosti si uvědomí, že nemůže být vždy po jeho, že život není stejně jako komiksy naplněním jeho fantazií. Aby mohl učinit další životní krok, musí nejprve zabít jednu z postav svého komiksu a s tím symbolicky i svou závislost na dosavadním způsobu existence. Sdělení, které se nám Smith snaží předat, v sobě jistě má kus životní pravdy, ale je závažnější, než kolik jeho mikrokosmos komických figurek a dialogů o popkultuře a penetraci snese. ___ Realismus ve vykreslení mezilidských vztahů a citlivost vůči postavám si představuji jinak, což ale neznamená, že by Amy nebyla prvotřídní komedií. Vlastně je tak dobrou komedií zejména díky tomu, jak nepravděpodobně postavy uvažují a jednají. Smith ví, kde postavit kameru a jak rozmístit figury v prostoru, aby scéna byla vtipná už jen tím, kde kdo stojí/sedí a jak se tváří. Po většinu filmu mu stačí statická kamera a několik málo střídajících se prostředí. Bez podobné stylistické suverenity a perfektního timingu (zahřmení po vyznání „I love you“, prostříhávání zraňující konverzace s tvrdými střety hokejistů) by dialogy, na nichž je film postaven, tak nevynikly. Holdenova ztráta rovnováhy a zhoustnutí atmosféry jsou přibližně od poloviny filmu častěji vyjadřovány „nervózní“ ruční kamerou a film se alespoň způsobem snímání vzdaluje od frašky s pečlivě promyšlenými kompozicemi směrem k realističtějšímu záznamu spontánních emocionálních výjevů. Scénář sice ve své snaze o dospělost selhává, ale Smithovu režii bych za vyzrálou bez otálení označil. 75% Zajímavé komentáře: Subjektiv, Morien, chlievik ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Tak tohle jsem opravdu nečekal. Ano přiznávám se že patřím k těm sociálům co viděli napřed Dogma pak Jay and Silent Bob Strike Back a teprve až potom Chasing Amy. Nu takže tohle mě čistě posadilo na prdel hlavně proto že to vlastně ani nebyla komedie sice jsou tam vtípky ale prostě je to ve vážnějším duchu od Jay and Silent Bob Strike Back, Clerks, Dogma a Mallrats se to prostě liší. Skvělý Jason Lee (jak jinak) super Ben Affleck (jak jinak ve Smithovejch filmech je vždycky super) a Joey Lauren Adams je taky skvělá. Přičtěte si naprosto dokonalý scénář jak je ostatně u Kevina Smithe zvykem, komiksové prostředí a hlavně Jaye a Tichýho Boba (kterej se nápadně rozmluvil) a vyjde skvělý film který má co říct a hlavně i když se na něj podívám postý furt mě bude bavit. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (15)

  • Scéna s Alyssou, Holdenem a Bankym v nočním klubu o problémech orálního sexu, byla původně napsána pro Smithův předchozí film Flákači (1995). (Kulmon)
  • Mlčenlivej Bob má navzdory svému jménu jednu z nejdelších řečí ve filmu. (Kulmon)
  • Carmen Llewelyn, která hrála Kim, lesbickou milenku Alyssy, byla žena Jasona Leeho. Joey Lauren Adams, která ztvárnila Alyssu, byla přítelkyní režiséra Kevina Smithe. Film byl natočen právě na základě Smithovy zkušenosti s ní. (Kulmon)

Reklama

Reklama