Reklama

Reklama

Hledaný psanec si rád hraje na kočku a myš a jeho pronásledování dovede texaského lovce odměn daleko za mexickou hranici. Skutečná krysa se ovšem ukrývá mezi americkou smetánkou. Věhlasný lovec odměn Jonathan Corbett (Lee Van Cleef) by své řemeslo rád pověsil na hřebík a místo toho bránil právo a spravedlnost v senátu. Bohatý podnikatel Brockston mu nabídne finance na kampaň, ovšem pod dvěma podmínkami: v senátu Corbett podpoří jeho plány na mezistátní železnici a než odloží kolty, dopadne Cuchillo Sancheze (Tomás Milián) obviněného ze znásilnění a vraždy dvanáctileté dívky. Hledaný mexický psanec ale odmítá dát svou kůži lacino a při každém jejich setkání Corbett zbytečně plýtvá kulkami nebo přichází o koně. Klikaté pronásledování napříč texaskou prérií nakonec končí v mexickém vězení a tam Corbettovi dochází, proč se mu na celém případu něco nezdálo. A proč se musí vrátit na začátek... Velká přestřelka (1966) italského režiséra Sergia Sollima musela při svém uvedení do kin soupeřit s dalšími dvěma legendami spaghetti westernů, Leoneho filmem Hodný, zlý a ošklivý a Corbucciho Djangem, a tak v divácké paměti mírně zapadla. Dnes se ovšem Sollimova westernová trilogie, s Velkou přestřelkou jako uvozujícím dílem, řadí k základním kamenům italského žánru – se všemi náležitostmi, včetně nezapomenutelné hudby Ennia Morriconeho. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (94)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Po velmi dlouhé době, zhruba od Kuvajtu napadení, jsem si pustil western a říkám si, jestli já nedělám chybu, že tenhle žánr docela dost opomíjím. To je furt samej horor, vypjatý drámo nebo jezinčiny shortky , kraťasy a jiné sovětské bermudy a na starej dobrej špinavej špageťák pak není chuť. Napravím to minimálně dalšími fláky od mistra Sollima, protože tohle byla naprostá paráda, která mi připomněla, že jsem pořád hodnej, zlej a ošklivej a moje děravý ponožky znamenaj, že jsem prostě chlap ! A po dalších dílech si přestanu stříhat nehty, čistit zuby a koupat se budu jen třetí neděli v měsíci. Malá poznámka na závěr a konečné k filmu, trochu mi vadily skoky ve vyprávění - desperát utekl a hned v další scéně veze lovec mrtvého desperáta k šerifovi , připadal jsem si ošizeně. Kromě těchhle "zkratek" mi ale nevadilo vůbec nic, prostě hodně vydařená porce špinavých špaget. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Krajně nedůvěryhodný a všemi mastmi mazaný Mexičan, toho času obviněný ze závažného zločinu - kontra poměrně charismatický a dosti spolehlivě vyhlížející lovec lidí s politickými ambicemi ... lovec, který kupodivu nejen střílí, ale taky přemýšlí. Což zápletku postupně posouvá v rámci žánru do dramatičtější polohy - a nabízí jí širší škálu možných dějových odboček, nečekaných zvratů i finálních východisek. Dlužno dodat, že je na to dobře připravená: Má pro své hrdiny v záloze vícero zkoušek a nechává na nich, jak v nich obstojí - a na vás, jak jejich činy posoudíte ... 4,5* ()

Reklama

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Bůh filmu byl v době westernové éry neobyčejně velkorysý, neboť své dary geniality se rozhodl předat hned dvěma režisérům. Tím prvním byl Sergio Leone a tím druhým Sergio Sollima. Skvostně vytříbený spaghetti western, jehož dokonalost je nezvratná, má ve svém menu několik oslnivých delikates, které svým zpracováním potěší nejen fanoušky tohoto žánru. Divák si může buď pochutnat na nevypočitatelných a chladných pohledech fenoménu L. V. Cleefa, či na charakteristických Morriconeho motivech, z jejichž síly a elegance jsem měl husí kůži, nebo může propadnout vygradovanému finále, jehož emotivní vypětí je umocněno rozmanitostí, co se postav týče. Protřelé dialogy vedené mezi Corbettem a Cuchillem mi v některých sekvencích dosti připomínaly Mannův Nelítostný souboj. Kvalitativně srovnatelná záležitost s Leoneho kulty. Skutečně brilantní dílo propracované do nejmenších detailů a k němuž nemám nejmenších námitek. 100% ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Z veľkých Sergiov spaghetti westernu je Sollina až číslo tri, napriek tomu som vôbec nemal pocit, že by Veľká prestrelka zaostávala nejakým výraznejším spôsobom za dielami Leoneho a Corbucciho. Nejde ale o žiaden špeciálny zázrak, proste tu chýbajú veľké detaily očí tesne pred uchopením zbrane a výstrelom, inak som sa ale slušne bavil a ani snáď netreba spomínať, že Lee Van Cleef to celé utiahol bez väčších problémov. Morricone taktiež nepovažoval tento projekt za čistú rutinu, takže jeho hudba sem tiež skvele zapadá. Trochu sa budete pozastavovať nad tým, prečo sa Corbett nespýta na okolnosti zločinu ešte predtým, ako začne urputne hľadať údajného zločinca, ale keďže je na potenciálneho politika až príliš inteligentný, tak mu stále niečo bráni vo vykonaní spravodlivosti. 70%. P.S. Z predĺženej verzie by som mal zrejme ešte lepší dojem a štyri hviezdy by boli hutnejšie. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Mexičan Cuchillo (Tomas Milian ) je podezřelý ze znásilnění a vraždy mladého děvčete. Jonathan Corbett (Lee Van Cleef ), nejslavnější lovec lidí z Texasu, se tohoto případu "ujímá". Tento hon není vůbec jednoduchý a brzy se ukáže, že v samotném případě něco podstatného neklape... Sergio Sollima natočil zajímavou westernovou trilogii skládající se z filmů Resa dei conti, La; Faccia a faccia a Corri, uomo, corri, jejíž hlavním motivem je mladík mimo společnost, jenž nakonec přivede na správnou cestu staršího, zdánlivě zkušeného zastánce "spravedlnosti". Ve všech těchto třech filmech ztvárnil hlavní roli Tomas Milian. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (11)

  • Baron von Schulenberg (Gérard Herbert) používa revolver firmy Lefaucheux. (mortimerm)
  • Baron von Schulenberg (Gérard Herbert) hrá na klavíri v jednej scéne skladbu Ludwiga van Beethovena, „Pre Elišku“. (mortimerm)
  • Jonathan Corbett (Lee van Cleef) si v rezidencii Broxtonovho (Walter Barnes) priateľa vyberá revolvery Colt Single Action Army Model Artillery 5,5" a Colt Navy 1851. (mortimerm)

Reklama

Reklama