Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Malebnou českou krajinou projíždí motoráček. Lidé uvnitř sedí, švitoří, nebo naopak mlčí, pokukují z oken nebo pospávají. Vlak se náhle porouchá a strojvůdce Miloš musí vystoupit z vlaku, aby poruchu napravil. Vlak stojící v mírném spádu se však samovolně rozjede zpět do výchozí stanice a vyděšenému Milošovi nezbývá než se poklusem vydat za ním. Cestující ocení, že zase jedou, ale záhy si uvědomí, že špatným směrem. Hlasitě protestují a dožadují se informací. Kabina strojvedoucího je neprodyšně uzavřená a nikdo se zpoza dveří neozývá. Mezi cestujícími se šíří první ataky paniky – že by to byl únos, pomsta nebo naprosté selhání systému? Kontakt s okolím prostřednictvím mobilních telefonů selhává a nepomáhá ani zoufalý křik z oken. Cestující za pomocí brutálních prostředků a myslivcovy pušky otevřou dveře obou kabin strojvůdce, ale dosáhnou pouze potvrzení svých nejhorších očekávání, a to - že motoráček nikdo neřídí… (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (598)

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Vox populi, vox Dei. Po papuli si dej..." ... odpadující recenzente. Já se bavil, slzy smíchu proudem tekly. Divné? To se prý u komedií stává. Vlastníky nepolíben, i tak pět pražců drncá. No tak mě zastřelte! Trefíte-li se :-). Ovšem mimořádná událost vyžaduje i mimořádný přístup, proto otvírám okénka rovnou dvě. První vyvětrá kouř z komentářů. VLAKOVÉ OKÉNKO: [][]  (Neo)patrně se z vlaku vykláněli a větví lísky lísknuti po papuli byli, film však ve zdraví přežili: A) Filozofující funebrák Adam Bernau (3*). B) Geniální chlapeček verbal (3*). C) Vševědoucí dáma JitkaCardová (3*). D) Zodpovědná matka Morien (3*). [][] Druhé okénko vyvětrá mlhu z hasičáku. ZÁCHODOVÉ OKÉNKO: [][] V míse na kovové klapce leží, na spláchnutí čeká: A) Cucek krve, ztuhlé v žilách #MeToo Au.... B) Mobil papouška quokam. C) Chlup, co odpad! ze -zlého-šíleného-vlka-. D) Kapka Pitralonu, neb Pitryx už se holí (a zhlédnul už druhou českou komedii). [][] Dopad mimořádné události na ČD: náhradní autobusová ČSFD doprava zahlcena, 50 autobusů pro nespokojené diváky. A dalších 150 pro ty spokojené. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Měl jsem stejný problém jako v případě (taktéž Havelkových) Vlastníků: Každá postava dostala hned na začátku svoji škatulku, ze které se až do konce nevymanila, a tak bylo veškeré jejich počínání nejen předvídatelné, ale hlavně i nudné. Humor se konal výjimečně. Nápad na film složený z porůznu posbíraných těžko uvěřitelných, ale opravdových historek, měl zkrátka určitě větší potenciál než stát se o něco sofistikovanějším Kameňákem, který navíc subjektivně trvá nesnesitelné dvě a půl hodiny. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Jiří Havelka divadelní to režisér se vrhl na režírování filmů a jde mu to skvěle! Divadlo je v tom přesto stále vidět a není to rozhodně na škodu. Spíše jde o typ formy. Jeho komedie jsou primárně konverzační, odehrávající se na malém prostoru ať už jde o cimru kde se pořádá schůze vlastníků SVJ, nebo paluba splašeného kufru (motoráku 810). Jeho komedie jsou jednoduché svými náměty a v tom je jejich kouzlo. Zatímco jiní autoři už neví coby a buď se zacyklili ve vztahových klišé, nebo v rámci originality se snaží přijít s nějakými novými náměty, mnohdy obskurními, Havelka dobře ví, že humoru je spousta kolem nás. Toho každodenního lidského, přirozeného. Stačí mít oči otevřené a vnímat svět kolem. Proto Vlastníci měli takový úspěch. Protože to bylo ze života, z toho reálného světa kolem, který každý zná. Každý se díky tomu umí perfektně vcítit do předkládaného příběhu. Paluba vlaku je možná pro někoho exotickým místem, protože vlakem nejel už dlouho. Pro mne třeba je to každodenní záležitost. Zažil jsem ve vlacích našeho národního dopravce za ty roky ježdění už lecos. Mimořádné události, defekty lokomotiv, spadlé troleje, sebevrahy, nehody, desítky zpoždění z nejroztodivnějších důvodů s ještě roztodivnějších výmluvami ČD, které se dnes už alespoň hlásí páč dříve člověk nevěděl vůbec nic...  ( mezi mé nejoblíbenější patří, že : vlak je opožděn z důvodu provozu...) :-). No a pak tu máme další kapitolu a to jsou sami cestující. Opět nekonečný balík námětů od těch co se chtějí družit, seznamovat až po ty co si natáhnou smradlavé nohy klidně vedle vás, pustí si nahlas film, smrdí potem, spí, chrápou, slintají, řvou, mají vřískající děti kopající vás do opěradla sedadla, cyklisty přes jejichž kola v uličce kolikrát ani nejde projít do vagonu aniž by jste neumazali od bahna či neškrábli o hranu šplapky, žrouty jedící smradlavou sekanou, klimbající čtenáře jimž neustále padají knihy (dnes spíše mobily a tablety) z rukou, managery celou cestu cosi důležitě datlující do mobilu, zmatené cestující jedoucí jinam než chtěli, cestující se špatnou jízdenkou hádající se o pásmech s průvodčím, pubescenty bez jízdenek honících se s průvodčím po jednotlivých patrech city elephantu, pejskaře s někdy milými psími cestujími a jindy se zabijáky v košících jichž se bojíte i tak,  krásné cestující ženského plémě jež vás neustále odtrhují od knihy či krajiny za oknem, dámy průvodčí a pány průvodčí milé i nemilé (dnes převážně milé).... Je skutečně kam sáhnout. Havelka je inteligentní chlap a tak jistou inteligenci očekává i od diváka. Na malý prostor vtěsnal určitý vzorek naší populace projevující se takovým tím naším domácím čecháčkovstvím a nemyslím to ani nijak pejorativně. A aby toho nebylo málo, vkomponoval do děje velmi vtipně další kuriózní příhody, které pozorný divák zachytí. Samozřejmě je to jelen co na jihu Čech odcizil nimrodovi kulovnici, falešný letec RAF Jan Horal, první český terorista  Jaromír Balda kácející stromy na železniční trať, legendární paní Zdena uvízlá pod kořenem v lesích u Telče, Hamajdova červená krizová mikča a samozřejmě samotné ujetí vlaku v roce 2019 atd... Možná tam toho bylo i více, určitě dám film ještě jednou a třeba to objevím.  Havelka nevysvětluje, nemá tu potřeba. Nechává diváka si to najít. A kdo to neví má smůlu a možná proto mu film přijde špatný. Než jsem jej viděl, četl jsem na něj převážně recenze se špatným hodnocením. Ale tenhle film si nehraje na žádnou novou vlnu nebo art. Má jedinou ambici - pobavit a daří se mu to skvěle. Není to žádná rekonstrukce skutečné události. Je to konverzační komedie o jedné cestě vlakem z bodu A do bodu B a já si ji celou od bodu A do bodu A skvěle užil ! :-) Vysrkávám 5 rumových pralinek a svolávám krizový štáb ! * * * * () (méně) (více)

Fr 

všechny recenze uživatele

„TO JSOU PŘÍBĚHY…“     Absurdní situace s absurdníma cestujícíma, jejich absurdníma nápadama a kecama. Jednohubka plná scénáristický vynalézavosti, protože voni tady ty fóry kurva jsou! Pravda, kdyby to bylo vo kus kratší, hovno by se stalo!     /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 2.) Jmenuju se Balda a jsem v důchodu.  3.) Zjistím, kdy si budu s manželem rozumět nejvíc.                    PŘÍBĚH  ***  HUMOR  **  AKCE  ne  NAPĚTÍ  ne ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Musím začít tím, že sledování Vlastníků pro mě bylo extrémním utrpením, takže jsem byla proti Mimořádné události předem zaujatá, a kdyby mě sestra neponoukala, ať tomu dám šanci, tak bych se na film nikdy nepodívala. A teď, když už jsem se tedy podívala, film poctím hodnocením, že "to nebylo tak strašné, jak jsem čekala". Sice jsem si říkala, že autoři extrémně přeceňují, jak moc se úplně cizí lidé dávají ve vlaku do řeči - já sama jsem asi před měsícem jela vlakem, který se ve Vladislavi (jednu zastávku od Studence, odkud vyjíždí ta skutečná lokálka, kterou se film inspiroval, hehe) neočekávaně zastavil, a teprve asi po půl hodině, co jsme tam stáli s vypnutým motorem a nic se nedělo, jsme si se spolucestujícími navzájem řekli, že je to divné, po další půl hodině se vlak bez jakéhokoliv komentáře od zaměstnanců ČD znovu rozjel, a to byl konec příběhu. Ale potom jsem si také vzpomněla, že na té samé trati si ke mně  jednou přisedl kandidát na hejtmana Vysočiny, který, když se dozvěděl, že jsem studovala scenáristiku, mi začal vykládat drby o smetánce z Prahy včetně toho, že všichni politici strašně lžou a že podle Soboty stojí Vondráčková v posteli za nic, a že při jiné jízdě se mnou v kupé jel postarší inženýr přednášet na konferenci o ekologickém zemědělství, a ten když se dozvěděl, že jsem studovala scenáristiku, stočil řeč na umění a začal mi recitovat Richarda III. (Teď sluncem z Yorku zima našich chmur se proměnila v slavný letní žár!) No, moje pointa asi je, že premisa má potenciál být super, ale vždycky bude záležet na tom, jakými postavami a jakým záměrem ji autoři obydlí a podepřou. A v tomto bodě to Havelka s tím "českým balíkovstvím" na můj vkus trochu přehání. Umírněnější (snad je to správné slovo, možná mám na mysli civilnější, zkrátka představte si Rudolfa Hrušínského, že říká ty stejné repliky jako postavy ve filmu, toho by režiséři nevedli k tomu, aby se u toho ještě i choval jako šašek, a přesto by výsledný efekt byl sžíravý jak H2SO4) přístup by nebyl od věci. Ale i tak mě dokázal film snad se dokonce odvážím říci pobavit. Hodně to na zádech nesou herci, které člověk rád vidí spíš kvůli jejich předchozí práci a ne úplně nutně kvůli tomu, jak jsou jejich postavy v tomto filmu napsané - Chmela, Plesl. Pan Kopta super, pět z pěti hvězdiček. I mlaďoši z kapely dobří. Ženské postavy na tom nejsou úplně nejlíp, ale oceňuji snahu, asi, no. Takže dávám tři nadějné hvězdičky a mám ještě potřebu dodat, že jsou podmíněné tím, že jsem tu finální záchodkovou scénu pochopila tak, že Plesl nechal slečnu převléci se do svého obleku, aby nemusela chodit po venku v kostýmu ptáka, a ne jako že ji připravil o panenství. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (27)

  • Když slečna v lese natáčí jedoucí vlak na mobil (ve 45. minutě filmu), jde vidět, že v tu chvíli Soňa (Tereza Marečková) v kostýmu papouška prochází vlakem ve směru jízdy. Když si ale tým hejtmana (Václav Vašák) video následně pouští na sociální síti (57. minuta), stojí naopak Soňa nehybně u zadního okýnka společně s pohřebákem (Jaroslav Plesl). (GordonCZ)
  • Autoři zanechali ve snímku referenci na důchodce Baldu, který na Mladoboleslavsku pokácel dva stromy přes železniční trať a kolem zanechal letáky s texty „Alláhu akbar“. Byl odsouzen na 4 roky za terorismus. (Krabroz)
  • Hlavní kulisou filmu je motorový vůz řady 810 (původní označení M152.0), který pro natáčení poskytla společnost KŽC. Tento „kolejový autobus“, známý snad ze všech tratí v ČR, byl vyroben v počtu 680 kusů. Ve filmu jsou zmíněny 3 jeho přezdívky, ale reálně si jich vysloužil víc: Orchestrion, Šukafon, RegioMouse, Autobus, Motorák, Čugála, Rachotina, Cukajdó, Skleník, Akvárko, Plevel, Šukomyš či Krabička. (Foxhound#1)

Související novinky

Květnové Kino na hranici se vrací

Květnové Kino na hranici se vrací

21.04.2022

Letošní 24. ročník filmové přehlídky Kino na hranici, která se koná na obou stranách řeky Olzy, v Českém Těšíně a Těšíně, proběhne 29. dubna až 3. května 2022. Organizátoři se vrátili k původní… (více)

Reklama

Reklama