Reklama

Reklama

Epizody(7)

Doktor z vejminku je cyklus volně řazených komedií, které nemají pevně vázanou dějovou konstrukci, ale spojuje je hlavní postava, postava advokáta v penzi, osoba doktora Kostrhúna. Všechny příběhy jsou natočeny podle skutečných událostí, záznamy o nich jsou uloženy v právnických archivech, odkud také scenárista Jaroslav Dietl čerpal. Režisér Zdeněk Podskalský pozval ke spolupráci řadu známých herců - s Martinem Růžkem jako doktorem Kostrhúnem v čele... Doktor Kostrhún se rozhodl trávit léta odpočinku ve vesničce zvané Malovidy, přesněji ve stavení, ve kterém s rodinou žije Kostrhúnova dcera Anna. Brzy se ukáže, že právnická duše doktora Kostrhúna zůstala i ve věku důchodovém ve střehu, že přes všechna rozhodnutí s povoláním skončit, to dědovi Kostrhúnovi nedá, aby nevstupoval znovu a znovu do osudů svých bližních a nepomáhal jim v potížích... (Česká televize)

(více)

Recenze (64)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let se s těmi advokáty v důchodu rozthl pytel: 1979 Causa králík (Miloš Kopecký), 1980 Jak napálit advokáta (Kopecký), televizní cyklus Milana Růžičky, na jehož název si bohužel nevzpomínám (překvapivě opět Kopecký) a ještě tohle nadělení s Růžkem (vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby vyšlo najevo, že to předtím nabízeli Kopeckému). Právě ta kvantita škodí všem jmenovaným a tahle záležitost je, myslím i objektivně nejslabší. Ani bodrá Matuškova píseň mě nenadchla. 50 % ()

Payushka 

všechny recenze uživatele

Až mě překvapuje, že takhle povedený seriál se málo reprízuje. Jasně, právní spory jsou ve srovnání s "velkými" ve stylu Suits banální, ale vždyť se to odehrává na vesnici! Ústřední trojice je dobře obsazená a Martin "Kazisvět" Růžek, i když jsem to po pár prvních minutách nečekala, mě bavil. Dialogy se taky povedly, nepůsobí tak knižně jako v jiných Dietlových seriálech, je to pěkně natočené bez pitomých zoomů a bonusem je titulní písnička Waldemara Matušky. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Další seriál, který byl překonán svým hitem. Waldemar Matuška nazpíval skvělou píseň a ta se stala slavnější než seriál samotný. I tak si ale zahrála velká spousta kvalitních herců. Tím, že jsou případy skutečné pro mě navíc dostal ještě další, zajímavější, ráz. Samozřejmě nelze očekávat, že se v seriálu budou zpracovávat velké právní kauzy. A v socialistickém Československu tím tuplem ne. Přesto si myslím, že není seriál k zahození. Sice není úplně komediální - i když v epizodě Láska a úklady jsem se docela bavil, ale zajímavá sonda pod československou právní pokličku to byla. Je to spíš na nedělní deštivé odpoledne jako výplň. Ale úplně hrozná zase ne. ()

godal 

všechny recenze uživatele

Když jsem zatlačil slzu nad vzpomínkou na mladá léta,uvědomil jsem si,jak pohodlný život jsme měli.Marná sláva-rozkradení republiky s poetickým názvem "Sametová devalvace",mě prostě postihla v tak blbém věku,že jsem věřil v lepší zítřky a plival na tehdejší režim.Ano-cinkal jsem klíčema-a dnes to přiznávám se studem v duši.Jinak jde o seriál,který je vlastně o ničem.Mimo dokonalé herecké partesy,se jedná asi o nejhloupější pitomost,jakou Dietl napsal.Stejně se na to dívám,protože nostalgie je prostě citová záležitost.Dvě hvězdy,za herce a úvodní píseň. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Lahodný cyklus na lahodné téma o lahodných lidech, který plně respektuje souřadnice doby (všemocmý referent místního národního výboru), ve které vznikl. Vesnice, v níž žije podzim života hlavní hrdina, skvěle ztělesněný další velkou osobností z nevšední generace Sováků, Horníčků, Menšíků či Kopeckých, Martinem Růžkem, zná neudržovaná zákoutí, náletový plevel na veřejných prostranstvích, větší či menší nesnáze mezi obyvateli menšího sídla, v němž každý každému dohlédne do talíře, ale i kroky na rozhraní nebo již zcela mimo rámec zákona. Na obou vnoučatech jsou patrny známky sílícího konzumismu. Povrch ale zůstává nezčeřen: družstvo funguje, rodina, svou úrovní ve fesnickém prostředí nadprůměrná, rovněž. Úsměv a nadhled tomu všemu dává pečeť nadčasového přesahu. A - jak dodává nejeden předkomentátor či předkomentátorka - zrcadlo, které toto díla vrhá na současnost, je nelítostné. Protože zobrazuje a odráží nesrovnatelné. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (26)

  • V tomto posledním díle jezdí JUDr. Kostrhún (Martin Růžek) již třetím žlutým autem značky Škoda 120 L, tentokrát z SPZ ACI 97-93. (M.B)
  • JUDr. Kostrhun (Martin Růžek) se v epizodě zmiňuje, že jediné, co si ze své advokátní praxe nechal, je tzv. občan, neboli Občanský zákoník, protože ho věrně provázel od začátku kariéry. Pokud vezmeme v úvahu, že odešel do důchodu v roce 1982, v tehdy běžných 60 letech, nemožnost studia během 2. sv. války a tehdejší standartní dobu studia práv, vychází nám, že dostudoval zhruba v roce 1948. V té době platil v Československu občanský zákoník z roku 1811 (tzv. ABGB, pozůstatek z dob Rakouska-Uherska). Ten však byl vystřídán od roku 1951 Občanským zákoníkem a následně opět vystřídán dalším OZ v roce 1964, který platil až do roku 2014. V době natáčení seriálu by tak byl Kostrhunovi „občan“ ze začátku jeho kariéry na nic, protože byl už dvakrát překonán. (cundak)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno