Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Doktor Dalibor Vaculík (I. Trojan) je sympaťák. Razí teorii být pozitivní. Vysloužil si tak pověst dobrosrdečného, starostlivého muže, se kterým je radost pracovat. Jenže každý má své slabší stránky. Tak například intimní vztahy na pracovišti doktoru Vaculíkovi rozhodně nejsou cizí. To je ale trnem v oku hlavně starším sestrám. Ty mladší ho naopak milují a jsou ochotny ho bránit v každé situaci. Dokonce i když se jedná o rozhodování, které Vaculíkovi v hierarchii nemocnice nepřísluší. Dalibor Vaculík si to zpočátku nechce přiznat, ale naložil si na sebe nejspíš víc, než unese. Jedna věc je dát případ obvinění do pohybu, druhá, bezpochyby těžší, je pak situaci ustát a unést důsledky a odpovědnost, která z takového jednání vyplývá. (Česká televize)

(více)

Recenze (20)

fafejt001 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak  tedy  dobrá  .  Melíšková  byla  občas   výborná  a  perfekt  to   občas  zahrála .  Napsal  jsem  dvakrát  slovo  -  občas  -  schválně  , to  jen  tak  na  srozuměnou  pro  méně  chápavé .  Já  si  si  ovšem  myslím ,  že  by  se  našlo  pár  hereček  u  nás  i  na  Slovensku  ,  které  by  to  zahrály  rovněž  skvěle . Tento  díl  byl  spíše lepší  průměr  , ale  pokud  je  někdo  doslova  nadšen  a  unešen  z  jejího  herectví  , tak  mu  to  neberu . Já  si  myslím , že  podíl  na  tomto  nevšedním  krimi  měli  i  Barešová , Hanuš , Steinmasslová  .  V  tomto  díle  jsem  čekal  nějak  více  emocí  a  napětí  , ale  vše  už  bylo  v  předchozích  dílech  a  tak  to  dojelo  na  poli  setrvačnosti .  Tudíž  * * *a půl .  Ovšem  shlédnout  se  to  dá  i  po  letech . To  zase  jo . ()

electricoo 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Třetím dílem se jednozačně potvrdilo, že má Štepán Hulík neskutečný talent (byť každý svůj námět piluje roky, což je ale výsledku dle všeho jenom k užitku). Jeho schopnost perfektně budovat reálné nečernobílé charaktery skrze takové jakobynáhodné a jakobynedůležité situace a rozhovory se dobře projevuje ve všech třech dílech, a působí neskutečně dobře a sympaticky (nejen proto, že v českých vodách plných nuceně černobílých a nevěrohodných charakterů s až chorobnou doslovností úplně všeho (ne)podstatného jde o vyloženou vzácnost). Je ve výsledku "dobrá" nebo "zlá" sestra Kučerová? A co vrchní sestra, která svou kolegyni, se kterou pracuje dvě dekády nepodržela, aby byla nakonec z oddělení sama vyštípána? O doktoru Vaculíkovi ani nemluvě; ta nejednoznačnost - ostatně v reálném životě jí známe víc než dobře - je opravdu osvěžující. A přidejte k tomu všemu fenomenální herecké výkony naprosté většiny zúčastněných (nejen Melíšková, ale také Hanuš a už tradičně Trojan), spolu se zručnou režií mladého Michala Blaška a kamerou podobně mladého Adama Macha a máte jednu z nejlepších minisérií prvního kvartálu letošního roku. Klobouček a velmi solidních 85 % za celý triptych. ()

Reklama

jefff 

všechny recenze uživatele

Poslední díl byl paradoxně nejslabší. Nabídl jen napínavé rozuzlení a hodně těžil z budované atmosféry minulých dílů. Kromě Melíškové, která byla výborná, je ale potřeba vyzdvihnout lidskou roli Hanuše, který podal možná nejlepší televizní výkon co jsem u něj viděl. Poslední dvě scény zvláštní, úplně nevím co si o tom myslet. ()

Player11 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jak je čtveřice Melíšková, Hanuš, Barešová a Trojan skvělá, tak o to víc jsou v kontrastu nemastné neslané vedlejší postavy. Například spoluvězeňkyně Kučerové, soudkyně, ředitel nemocnice, kam se šla Kučerová na konci ucházet o práci. K výborným hercům bych ještě přidal Milenu Steinmasslovou. Poslední díl byl asi nejslabší z celé série, trochu víc bych očekával ze soudní síně na úkor některých zbytečných záběrů, jako například toho úplně posledního z nemocničního pokoje. Trochu zbytečné bylo i setkání v samošce s majitelem stavební firmy.  Znovu zde byla zdůrazněna negativní role médií, která už vrahovi rozhodla a následný nezájem po Kučerové propuštění. Absolutní odraz reality. ()

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

„Nevím, já jsem mrtvoly nepočítala!“ Zdravotní sestra Hana Kučerová nehrála nikdy žádné hry. A je jedno, zda se shýbá nad kňučícím pacientem nebo sedí u soudu, u kterého jí hrozí doživotní vězení. Vystupuje s maximální věcností a tvrdou sebekontrolou, brání se „vylepšení dojmu“, když k ní její advokát přichází s manželkou, líčidly a nůžkami. Nezjihne ani při návštěvách dcery, která jí vyčítá, že se zajímá jen o barák a o psa. Věčně stažená ústa, žádný úsměv, drsně přímé reakce. Ale furt to neznamená, že vědomě zabíjela. Bavilo mě právě veřejné vnímání jinakosti. Naopak se příliš nepodařilo samotné vyšetřování: policie sice koná, ale důkazy tak nějak (náhodně) přicházejí a divně se s nimi pracuje, Hanušův advokát pak práci policie v podstatě nahrazuje. Argumentace chybí. A co třeba posudek o psychologickém profilu obžalované? Zároveň jsem možná nedával pozor, ale úplně jsem nepobíral roli ředitele nemocnice, který se vzdal funkce. Celkem mimo byla i odbočka k otci. Na úmrtí při noční službě tehdy upozornil lékař Ivan Trojan, čekal bych nicméně, že zajímavě neprůhlednou roli tvůrci někam víc posunou. Takže jo, pár drobných výtek tu přeci jenom je. Přesto nadprůměrné. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (2)

  • V epizodě se vyšetřovatel baví s právníkem ex offo Novákem (Miroslav Hanuš), že obžalovaná zdravotní sestra může být masová vražedkyně. To je ale nesmysl, protože zdravotní sestra by byla spíše sériová vražedkyně, protože šlo o několik úmrtí v delším časovém období. (mkali)
  • Hana (K. Melíšková) těsně po propuštění zahlédne v televizi mluvit bývalého ředitele o důležitosti paliativní péče. Paliativní péče je komplexní, aktivní a na kvalitu života orientovaná péče poskytovaná pacientovi, který trpí nevyléčitelnou chorobou v pokročilém nebo terminálním stadiu. Cílem paliativní péče je zmírnit bolest a další tělesná a duševní strádání, zachovat pacientovu důstojnost a poskytnout podporu jeho blízkým. (sator)

Reklama

Reklama