Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    ****

    Stojím si za svým názorem, a to, že tento snímek patří k těm nejlepším, co Němci vůbec vyprodukovali. Námět mi nepřipadá nijak ohraný (ano, Hibernatuse jsem samozřejmě viděl, ale co jako?), ale pojmout za žánr komedii, není úplně zdařilé (tím bych rád reagoval na komentář Civala, nedivím se, že se ani nezasmál, poněvadž tu k smíchu opravdu téměř nic nebylo). Názor ať si vytvoří samozřejmě každý sám, ale mě se film na 4* líbil.(16.12.2007)

  • Anthony
    *****

    Film je skvělý hlavně díky střídání humorných a smutných scén. K těm nejhumornějším patří maminčiny narozeniny, popř. pirátské TV vysílání, k těm dojemnějším scéna s tatínkem. Fantastická je hudba, která má spíše blíže k náladě melancholické než humorné - je ovšem velmi podobná Amélii z Montmartru (stejný autor Yann Tiersen). Někdy šla dokonce skvěle "proti obrazu" - např. obrazově legrační představa nechutně tlustého otce v kombinaci se smutnou hudbou - přesně to vystihlo, že to v tu chvíli tak k popukání není. Mnozí jsou zklamáni, protože mylně očekávali taškařici z minulého režimu ve stylu Pelíšků, kde občas byly také smutnější momenty, ale jinak spousta gagů. Zde převládají právě spíše dojemnější scény. Ačkoli jinak moc nemusím vnitřní komentáře hrdinů, Alexův komentář dějinných i osobních událostí je skvěle ironický a vtipný. Někteří také vyčítají filmu, že opěvuje komunistický režim. No nevím, já jsem měl dojem přesně opačný - zmlácení studenti, režim, který rozdělil rodinu (mimochodem vedlejší linie otce emigranta mi vůbec nepřišla špatná)... Doufám, že film bude alespoň vybrán mezi pět zahraničních filmů nominovaných na Oscara.(18.1.2004)

  • Šandík
    ****

    Velmi příjemné překvapení. Na základě různých "ohlasů" jsem čekal trochu bláznivou komedii. Něco ve stylu filmu Hybernatus. Ono to, ale nic takového není. Je to nesmírně citlivý, dobře a vtipně natočený film, který umně pracuje s historickou realitou a nejen dobře popisuje zatuchlost komunistického režimu i hektické změny po pádu Berlínské zdi, ale také zkoumá hloubku lidských pocitů a prožitků. Pochopitelně, že děj filmu je poněkud konstruovaný, ale tuto konstruovanost opravňuje celé vyznění filmu, který nechce pouze bavit, ale chce také sdělovat, což je nesmírně důležitý vklad.(14.4.2007)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Pokud si mám vybrat mezi poklidným několikaletým čekáním na vysněného trabanta a každodenní bitvou o imaginární balíky peněz, tak garfieldovská podstata mého bytí v tom měla vždycky jasno. Každá doba má zkrátka své plusy i mínusy a patrně proto se mi líbil snímek, který neváhal ukázat nejednu mouchu na štítu milovaného kapitalismu a znechucené opovržení socialismem přitom nebylo nijak hysterické. Tlučte mě, uplácejte mě, nadávejte mi, udávejte mne, posílejte na mne kosovské bratry, ale pokud mi paměť ještě trochu slouží, tak jsem měl za vlády rudého bratra o dost jednodušší život.(14.7.2012)

  • Madison
    ****

    Paródia na historické udalosti, ktorá sa na plné ústa vysmieva Leninovi, komunizmu, rozdelenému Berlínu a ktovie, čomu ešte :) Syn, na ktorého spadá najväčšia ťarcha, keď musí chorú matku držať v bizarných klamstvách, jednotlivé scény dotvára svojimi trefnými ironickými komentármi "matka sa stala nevestou národného socializmu" a ja nemám čo vytknúť. Nenudila som sa ani minútu a spracovanie totality do filmovej podoby pod záštitou vtipných náletov, mi spríjemnilo dlhú chvíľu.(21.2.2010)

  • - Florian Lukas ztvárnil obyvatele Západního Německa. Narodil se však ve východním Berlíně. (jirka.jindra11)

  • - Ve scéně s Leninovou sochou Yann Tiersen použil melodii, kterou můžeme slyšet ve filmu Amélie z Montmartru (2001), ke kterému Tiersen také skládal hudbu. (SLOTH)

  • - Nejdražší byla scéna, když vrtulník přenáší nad Berlínem velkou sochu Lenina. (M.B)