Nastala chyba při přehrávání videa.
  • bouncer
    ****

    Musím říct, že je to krásná sonda do období pádu berlínské zdi...Možná jsem si podle nadšených reakcí sliboval větší vtipnost, ale větší dramatické založení příběhu i hrdiny mi vůbec nevadilo. Jeden z nejlepších německých filmů, jaký jsem viděl. Vtipné, kvalitní, myšlenkově na úrovni. Mimochodem, co myslíte, že první přijelo do NDR ze západu? :-)(26.4.2004)

  • Deimos
    ***

    VHS/// Obsazení 6/10 Děj 7/10 Hudba 8/10 Efekty 6/10/// +zajímavý příběh, dobrá hudba, Daniel Bruhl v hlavní roli -možná pomalejší tempo, rozhodně to není komedie, jak jsem původně očekával/// Na tenhle film jsem se dlouho těšil. Už od té doby co jsem zhlédl trailer. A i když tento film rodiče nějakým způsobem odsuzovali a zvlášť mamce se nelíbil celkově styl tohoto filmu, já jsem do něj celkem bez problému pronikl. Ve výsledku je film více ciltivý než jsem očekával. Je tedy i méně zábavný a především se zaměřuje na vykreslení tehdejší doby z pohledu mladého kluka. (Jen si říkám, dobře, že jsem tehdy ještě nechodil ani do školy, asi bych něchtěl zažít takové starosti života.) Ten se musí vypořádát s náhlou změnou situace a vpravdě, vypořádá se s tím zajímavým spůsobem./// Celkem 68%///(16.9.2007)

  • Nathalie
    **

    Škola je mučírna první kategorie a vynalézavost v trápení studentů nemá konce, vztekala jsem se po dvou nekonečných hodinách povinného představení Goodbye, Lenin. Jakoby nestačila deskriptivní geometrie a zvonění v osm ráno. Laciná agitka s prostinkými papundeklovými charaktery vezoucí se na OSTalgické vlně sice vychází z originálního nápadu předstírané totalitní reality, ale bohužel se vydává tou nejhloupější okurkovou cestou. Místo patníků se co chvíli otírá o otřepané fórky, ždíme pseudoemoce a po trapností zavánějícím happyendu jsem si zívajícímu kamarádovi posteskla, proč jsme radši nepsali tu slíbenou písemku z chemie. O výbušnosti, napětí a jiskření si totiž tahle nedramatická antikomedie mohla nechat jen zdát...50%(3.9.2007)

  • Anthony
    *****

    Film je skvělý hlavně díky střídání humorných a smutných scén. K těm nejhumornějším patří maminčiny narozeniny, popř. pirátské TV vysílání, k těm dojemnějším scéna s tatínkem. Fantastická je hudba, která má spíše blíže k náladě melancholické než humorné - je ovšem velmi podobná Amélii z Montmartru (stejný autor Yann Tiersen). Někdy šla dokonce skvěle "proti obrazu" - např. obrazově legrační představa nechutně tlustého otce v kombinaci se smutnou hudbou - přesně to vystihlo, že to v tu chvíli tak k popukání není. Mnozí jsou zklamáni, protože mylně očekávali taškařici z minulého režimu ve stylu Pelíšků, kde občas byly také smutnější momenty, ale jinak spousta gagů. Zde převládají právě spíše dojemnější scény. Ačkoli jinak moc nemusím vnitřní komentáře hrdinů, Alexův komentář dějinných i osobních událostí je skvěle ironický a vtipný. Někteří také vyčítají filmu, že opěvuje komunistický režim. No nevím, já jsem měl dojem přesně opačný - zmlácení studenti, režim, který rozdělil rodinu (mimochodem vedlejší linie otce emigranta mi vůbec nepřišla špatná)... Doufám, že film bude alespoň vybrán mezi pět zahraničních filmů nominovaných na Oscara.(18.1.2004)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Pokud si mám vybrat mezi poklidným několikaletým čekáním na vysněného trabanta a každodenní bitvou o imaginární balíky peněz, tak garfieldovská podstata mého bytí v tom měla vždycky jasno. Každá doba má zkrátka své plusy i mínusy a patrně proto se mi líbil snímek, který neváhal ukázat nejednu mouchu na štítu milovaného kapitalismu a znechucené opovržení socialismem přitom nebylo nijak hysterické. Tlučte mě, uplácejte mě, nadávejte mi, udávejte mne, posílejte na mne kosovské bratry, ale pokud mi paměť ještě trochu slouží, tak jsem měl za vlády rudého bratra o dost jednodušší život.(14.7.2012)

  • - Film měl původně 156 minut, ale byl zkrácen o 40minut, aby byl snesitelnější pro diváky. (M.B)

  • - Nejdražší byla scéna, když vrtulník přenáší nad Berlínem velkou sochu Lenina. (M.B)

  • - Východoněmecký astronaut Sigmund Jähn nikdy nepracoval po sloučení obou částí Německa jako taxikář, ale jako nezávislý konzultant pro Německou vesmírnou agenturu (DLR) a od roku 1993 také pro Evropskou kosmickou agenturu (ESA). (sator)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace