poster

Anglický pacient

  • USA

    The English Patient

  • Slovensko

    Anglický pacient

Romantický / Drama / Válečný

USA / Velká Británie, 1996, 155 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Eddard
    ****

    Minghella má na tyhle svoje inteligentní, tragické verze červených knihoven snad patent, celé vyznění filmu dost připomíná Cold Mountain (vice versa). Což je dobře, jelikož Cold Mountain je dobrý film a špatně v tom, že už to nemůžu přijímat tak nekriticky jako v prvním případě. Režisér se opět poměrně zdařile vyhýbá tomu, co je (hlavně pro mužské diváky) kamenem úrazu podobných příběhů - přílišné průhlednosti a patosu (který sem tam prosákne, ale většinu času je zručně držen v únosných mezích). Stejná zůstává krásná výpravná kamera, přesvědčivé herecké výkony (všechny a jmenovitě Ralph Fiennes, s perfektním cizím přízvukem), rozpůlení děje do dvou rovin, tragické vyznění snímku a výborně navozená intimní atmosféra mnoha scén. 80%(7.11.2006)

  • tron
    *****

    „Ešte som nečítala takú knihu bez adjektív, ako ste napísali vy.“ – „Je to jedno, čo pred to napíšete. Veľké auto, malé auto, pomalé auto... stále je to len auto.“ Mám tony obľúbených filmov a i v čudáckych deväťdesiatych rokoch vzniklo veľa výborných. Ale keby niekto za najvýstavnejší/najreprezentatívnejší kus desaťročia vybral ANGLICKÉHO PACIENTA, vôbec by som nenamietal. Oscarový (9 Oscarov + 3 nominácie) triumf legendárneho megaproducenta Saula Zaentza (PRELET NAD KUKUČÍM HNIEZDOM) a v poslednej chvíli kvôli finančnej tiesni pribehnutých bratov Weinsteinovcov. Nádherná piesková atmosféra je taká mrazivá, fascinujúca a hypnotická, že hoci sú „súčasné“ scény z toskánskej, rozpadajúcej sa budovy tiež krásne, v porovnaní s nimi sa Willem Dafoe, napriek peknej scéne s prstami, nechytá. Dokonalý scenár, dokonalý Ralph Fiennes, dokonalá réžia, dokonalá kamera. Keby neexistovali SPOMIENKY NA AFRIKU a ZÁPISNÍK JEDNEJ LÁSKY, najukážkovejšia filmová romanca o láske? Kvôli takýmto filmom chodíme do kina. Keď som pozeral klasiky dua Pollack/Redford, povzdychol som si „dnes sa takto filmy nerobia“. Potom som uvidel ANGLICKÉHO PACIENTA.(17.9.2005)

  • Šakal
    ***

    Problém, který já osobně jsem měl s tímto snímkem byl, že na mě ústřední dvojice Ralph Fiennes a Kristin Scott Thomas nepřenesli tu jejich vzájemnou lásku ( touhu). Tím pádem se mně snímek po celou dobu nedokázal dostat patřičně " pod kůži ", jak bych od takovéhoto snímku očekával! Pořád tam byl ten odstup já a snímek. Tím, že jsem jim to nevěřil, tak jsem s oběma nedokázal soucítit, trpět, nenávidět, milovat..... Člověk si tam samozřejmě najde " to své " ať už jsou to nádherné scenérie pouště ( ale zase, pokud bych chtěl obdivovat nádhery pouště, pustím si mnohem raději snímek Lawrence z Arábie), křehká a krásná Juliette Binoche, " palce " Williema Dafoea, znetvořeného Ralpha Fiennese, zneškodnění bomby na mostě..... nevím jestli to bylo režisérem, předepsaným scénářem , herci nebo jsem nebyl v " patřičné náladě " , ale mě snímek ( bohužel ) zcela nezasáhl a nedojímal, tak jak bych u takovéhoto námětu předpokládal. Musím po pravdě říci, že nevím, zda někdy v budoucnu budu mít chuť dát tomuto snímku druhou šanci.... 3 a 1/2* p.s. MNOHEM raději mám od Anthonyho snímky Dveře dokořán a Návrat do Cold Mountain!(6.3.2009)

  • kingik
    **

    Těžce "zraněný" anglický pacient, nazývaný tak proto, že byl vytažen z hořícího britského letadla, si nic nepamatuje ze své minulosti. Když jsou ostatní ranění převezeni, zůstane znetvořený muž ve vyrabovaném klášteře spolu s kanadskou ošetřovatelkou Hanou. Muž, který o sobě tvrdí, že se jmenuje Lászlo de Almásy, postupně odhaluje události, jež začaly před válkou v Egyptě až do června 1942, kdy Angličané opouštěli Tobruk. Těžkopádně pojatá romance má ve svých řadách herce, do kterých se nelze zamilovat anebo si je přes jejich pohnuté osudy oblíbit. To byl čistě můj osobní pocit z nich. V tom případě pak už jen hrozí nuda, pěkně nasnímané obrázky, dobře odvedená práce maskérů a také po technické stránce zvládnutý film, ale nad tím vyvstává pocit sklíčenosti nad filmem, který mě neoslovil. 40%(2.4.2013)

  • Faustka
    *****

    „Můj milovaný, čekám na Tebe. Jak dlouho trvá den v temnotě, nebo týden. Právě zhasl oheň je mi hrozivá, strašná zima. Když se doplazím ven spálí mě slunce. To světlo jsem vyplýtvala na malby a k napsání těchto řádků. Umíráme, umíráme obklopeni milenci a bližními, cítíme dávnou chuť opuštějíce tělo plujem v toku řeky. Strach jenž jsme v sobě dusili zahyne s tělem nehynoucím v jeskyni. Prosím tě pomaž mi tím pískem celé tělo. Neboť jsme skutečné krajiny. Nejsme dobyté oblasti na mapách nesoucí jména mocných vojevůdců. Já vím, že se vrátíš a odneseš mě do větrného paláce, to je mé poslední přání. Chci letět do těch nejvzdálenějších krajů s Tebou můj milovaný. Bez mapy vznášet se nad zemí. Lampa zhasla a já píšu potmě..“(21.9.2007)

  • - Gróf Almásy (Ralph Fiennes) vo filme upozorní Hanu (Juliette Binoche), že dlhovlasý Kip (Naveen Andrews), ktorý má na hlave turban, je predstaviteľom Sikhov - ľudí žijúcich na severozápade Indie v štáte Pandžáb. Na rozdiel od Hinduistov s bindi (červená bodka) na čele medzi očami, nosia sikhskí muži dôkladne poskrúcaný turban, pod ktorým majú okolo hlavy obtočené vlasy. Ich vierovyznanie im okrem toho, že nejedia mäso ani vajcia, nedovoľuje strihať vlasy. Preto čím je muž starší, tým naberá turban na objeme. (MikaelSVK)

  • - Naveen Andrews a Kevin Whately se kvůli filmu museli učit jezdit na motorce. (novoten)

  • - "Vyrobit" Ralphu Fiennesovi popáleniny trvalo každý den pět hodin. Fiennes trval na tom, aby byl namaskovaný po celém těle, i když byla v záběru pouze hlava. (novoten)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace