Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1996. Život v Los Angeles připomíná peklo. Chaos, bezpráví a zločin zvítězily nad slušností a pořádkem. Jedním z nejtvrdších a nejúspěšnějších policistů je seržant John Spartan, který během tří let služby dopadl tisíc zločinců. Pro své demoliční metody dostal přiléhavou přezdívku Demolition Man. Ve chvíli kdy, se rozhodne zneškodnit cynického vraha Simona Phoenixe, však exploduje budova i se třemi desítkami rukojmích. Protože nikdo netuší, že rukojmí už byli v době výbuchu mrtví, je John Spartan odsouzen k sedmdesáti letům zmrazení v kryovězení, stejně jako Phoenix. Rok 2032. Život v megapoli San Angeles připomíná ráj. Slušnost a pořádek zvítězily nad zločinem a chaosem. Už více než patnáct let nedošlo k vraždě a střelnou zbraň lze vidět jen v muzeu. Změnila se i společnost. Sex je výlučně bezkontaktní, za sprostá slova se platí pokuty, lidé se vyhýbají fyzickému kontaktu a jsou neustále zdvořilí. Nesolí, nepepří, nejedí maso a vůbec žijí velmi zdravě. A do takového světa je rozmražen psychopat Simon Phoenix. Změkčilí policisté, kteří dávno odvykli střetu se zločinem, si s ním nedokáží poradit, a tak je třeba najít někoho, kdo by to dokázal. Takový je jen jeden - John Spartan. Jenže i ten je u ledu. Z nařízení policejního ředitelství je tedy povolán k životu... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (991)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Víš, podle Koktoova plánu, jsem nepřítel. Protože mám mozek, rád čtu, jsem pro svobodu projevu a svobodu volby, jsem ten typ co má rád tučný jídla a říká si tak co - dám si stejk nebo šťavnatý žebírko s dvojitejma bramborama? Chci mít vysokej cholesterol, chci jíst slaninu, hroudy másla a sýra, chci kouřit kubánský doutníky, chci běhat po ulicích nahatej celej opatlanej zelenou želatinou a chci číst Playboye - proč? Protože mám zrovna chuť. Viděl jsem budoucnost a víš jak vypadá? Je to stará panna co posedává v béžovým pyžamu a pije koktejl z banánů a brokolice! ''   ---------        Ruku na srdce. Genialitu některých filmů nikdy nedoceníte, protože na to prostě nemáte. Genialitu jiných oceníte s pozdějším věkem při druhém či třetím zhlédnutí, protože už máte nějakou tu životní zkušenost a chápete co tím asi tak chtěl rejža říci. A některé filmy samy uzrají jak víno jen proto, že byly nadčasové. Domnívám se, že tento místy nevědomky. A v tom je jeho genialita. V roce 1993 byla skvělá doba. Každá kdo zažil devadesátky vám to potvrdí, samozřejmě bráno optikou obyčejného člověka. Ti zavaření v sudech na dně Orlíku by možná nesouhlasili, ale to nechme. Byla to doba neuvěřitelné svobody, doba obrovského digitálního rozvoje. Doba konce kazet, doba cédéček a DVD. Doba jednoduchých digitálních displayů, doba Hi-Fi věží, doba vytačeného připojení k internetu skrze telefon s vřískajícím modemem, doba měnících se čísel procesorů v počítačích... Doba mobilních telefonů se kterými se dalo jen volat, esemskovat a vydržely na jedno nabití klidně týden. A v téhle době natočí někdo film o LA roku 2032... O policistech nemajícíh výcvik na zákroky proti brutálním zločincům, o autonomních elektroautech s GPS, o době bez papírových bankovek, o době kdy je občan sledován na každém kroku vyšší autoritou, která rozhoduje co je správné a co ne. O době, kdy se rodí děti již jen v laboratořích, kdy fyzická láska a sex jsou už zakázány, o době kdy už není maso a solit se nesmí, protože to škodí zdraví. O době všudypřítomných kamer, tabletů a digitálních obrazovek přenášejícíh obraz i zvuk, o době skupin lidí, kterým se žití v takém světě nelíbí a jsou díky tomu nuceni žít v ústraní, podzemí, jako vyhnanci... ... a mohl bych pokračovat. Nevím tedy do jaké skleněné koule tehdy scénáristé koukali, nebo co co při psaní scénáře hulili, ale chci to taky. A nebo raději ne. Ono totiž není o co stát. Ačkoliv ještě nejsme na bodu jaký ukazuje film (taky je teprve rok 2021), směřujeme k takové totalitě mílovými kroky. Pokrokové USA a některé státy západní Evropy jsou už před námi dokonce krapet napřed. To vše asi ani tvůrci nebyli schopni domyslet při natáčení, protože to se teď děje normální člověk nevymyslí. Z filmařského hlediska bych řekl, že film nevybočuje ze sci-fi akčních filmů své doby. Spousta pyro efektů, hrdinové sází jednu hlášku za druhou, Sly i Wesley jsou super, s vnadnou Sandrou bych tehdy také rád měl tekutý transfer. Appleby Hawthorne byl také bezva! Samotnému filmu bych tehdy když jsem jej viděl poprvé dal tak 3 hvězdy, protože to byl takový akční americký standard. Dnes, kdy film působí dost jako komedie (ale v duchu si říkáte ...a dopr...) za tu vizi progresívního světa tehdejší  budoucnosti a dnešní současnosti dávám čtvrtou. * * * * () (méně) (více)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Úvodní část filmu je výborná, natočená s velkým nadhledem a ozdobená kupodivu dobrými výkony Standy Melouna a Veslo Šnapse. Postupem času se nadhled ztrácí a film sklouzavá do akční rutiny, ve které může zaujmout snad jen Sandruš Buldoková svým slaďoučkým obličejem a vystupováním naivní panny před maturitní plesem. Škoda přeškoda, stačilo udržet si humor a tolik ten příběh (samozřejmě dost nesmyslný) nežrat. Demolition Man však přesto patří k těm lepším položkám ve filmografii Sylvestra Stallona... ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Komedie na sta honů je cítit ze všech stran. Sylvester Stallone a Wesley Snipes se prostě pro tu dobu nedokázali narodit nebo spíš ji nedokázali pochopit. Dělají si co chtějí, divák se baví, hlášky padají jedna za druhou a právě proto je to tak geniální. Oni si ty role evidentně užívají, naprosto fantastickým způsobem nutno dodat. K tomu zajímavé roličky v rolích herců, které víceméně znám a mám je rád: Jack Black, Rob Schneider nebo Denis Leary. To pro mě dělá film hlavně komedií, komedií vítězící nad akčností, která ale dokáže velet scénám v obouch případech, ať už zábavností a parádností se týče. Demolition Man je prostě muž, který se s nikým a ničím nesere. Tohle je sice z jinýho filmu, ale přesto to porovnání se sem hodí. Kdo nemá rád tenhle film jakoby nežil pro akční filmy mládí. Kór pro tento obzvláště. --- Copak ty nevíš, k čemu vede tekutý transfer? - Jasně. Děti, cigaretka, vyjídání ledničky. ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Nejlepší film Wesleyho Snipese a jeden z těch lepších Sylvestra Stalloneho. Dva drsňáci z 20. století, každý na druhé straně barikády bojují proti sobě a společnosti futuristického města někdy v budoucnosti a každý má svůj styl. Charisma mají oba na rozdávání a těch hlášek co je tu ke slyšení. "Johne Spartane, máte pokutu jeden kredit za porušení morálního statutu." ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Daniel Waters, Robert Reneau, Peter M. Lenkov .. „-Knihovna Schwarzeneggera? .. -Prezidenta Schwarzeneggera.. -Cože, On byl prezident? .. -Ano, i když nebyl rodilý občan USA, ale změnila se ústava. .. -Počkat, to mne zajímá! Vlastně, ne, nechci to slyšet.“ ROFL! Tehdy čirá scénáristická utopie v podobě konverzačního vtípku, dnes už možná opravdu blízká budoucnost aneb jedna z mála věcí, kde byl tento film opravdu vizionářský a velmi vtipný. Vedle toho se jedná spíše o slabší snímek, který funguje více jako humorná podívaná než dobrý akční sci-fi film. Spíš průměr a to i z pohledu Stallonových filmů. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (52)

  • Když je John Spartan (Sylvester Stallone) na začátku filmu zmražen, má senzor nejdřív na pravé straně těla a hned v dalším záběru na straně levé. (Geralt z Rivie)

Související novinky

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

09.05.2020

Herec Sylvester Stallone má poměrně ikonickou kariéru, specificky jeho série Rocky a Rambo zůstávají dodnes naprostými kulty. Z čeho se ale kult na papíře nikdy stát neměl, a přesto film zaznamenal… (více)

Rodriguezovo „město bez hříchu“

Rodriguezovo „město bez hříchu“

21.02.2009

A Sin City 2 se opět odkládá. Šéfové produkční společnosti Dimension Films totiž oznámili, že Robert Rodriguez pro ně natočí sci-fi thriller Nerverackers. A bude se muset do natáčení pustit co… (více)

Reklama

Reklama