Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 2022 a do odlehlé trestanecké kolonie, řízené špičkovou elektronikou a psychopatickým ředitelem, právě přivezli nebezpečného vězně. Bývalý kapitán Robbins dává od počátku najevo, že s tímhle systémem nehodlá spolupracovat ! Se zvlášť vzpurnými chovanci hraje sadistický ředitel speciální hru, kterou jen málokdo přežije. A tak je provokující Robbins vyhozen z vrtulníku do elektronicky monitorované džungle, v níž již číhají smrtelně nebezpeční Outsideři, vedení chladnokrevným zabijákem Markem. Ale Robbins se dokáže probít až do pobřežní osady mírumilovných Insiderů, kteří vedou s barbarských Markovým kmenem krvavou válku o přežití. Na ostrově Absolom se schyluje k poslednímu střetnutí a ředitel dělá osudnou chybu, když nastupuje do helikoptéry, aby osobně zkontroloval situaci. Kapitán Robbins byl totiž kdysi velitelem vrtulníku a toto je příležitost, na kterou dlouho čekal... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (136)

monolog 

všechny recenze uživatele

je to sice béčko, ale hodně nadprůměrný béčko. občas se sice nevyhne klišé (třeba jak si šéf věznice předvede později problémového vězně, který do té doby by byl v pohodě). nebo ten konec mě moc nepřesvědčil, vůbec tam neměli důvod přistávat. ale jinak to ušlo. není to sice žádnej velkofilm, ale propadák rozhodně taky ne. taková oddechovka, s příjemnou výpravou a docela zábavná. hloubku v tom taky moc nehledejte, ale kdo to bude očekávat spíše se smíšenými pocity, bude příjemně překvapen až to uvidí. jako já. v propadle filmových dějin to rozhodně neskončí. ()

choze 

všechny recenze uživatele

"Věznice budoucnosti" má jako subžánr vězeňského filmu dvě odnože - mužskou a ženskou. Zatímco v ženské (výlučně trashové) věznici budoucnosti jde pouze o erotické polechtání nadrženého puberťáctva (zkuste HVĚZDNÝ KRIMINÁL: ÚTĚK), ta mužská na to jde obvykle přes akci a ani ve své nejbéčkovější podobě se nebojí oslovit i starší ročníky. Po ÚTĚKU Z NEW YORKU (1981), který zahájil její slávu, měla svůj vrchol v první polovině 90. let, kdy vznikla svatá trojice futuristických filmových lapáků - OBOJEK (1991) s Rutgerem Hauerem, PEVNOST STRACHU (1993) s Christopherem Lambertem a ÚTĚK Z ABSOLOMU (1994) s Rayem Liottou (a v roce 1996 k nim přibyl ÚTĚK Z L.A.). Ani jeden ze zmíněných snímků nijak zvlášť (pokud vůbec) neposouvá žánr sci-fi a fantastično pouze dodává východisko a exotickou patinu klasickému schématu vězeňských filmů s jeho klišé a archetypálními postavami. ÚTĚK Z ABSOLOMU výše uvedeným titulům jednoznačně dominuje, jak po režijní, scenáristické a technické stránce, tak i rozpočtem, výpravou a hereckým obsazením. Martin Campbell tu rok před vynikajícím ZLATÝM OKEM poprvé přičichl k akční látce a hned vystřihl prvotřídní akční film, čímž nemyslím pouze solidní akční scény, ale především celkovou dynamiku vyprávění. Ray Liotta je jako elitní armádní zabiják s temnou minulostí perfektní a i když o něj při jeho schopnostech nemáte ani na chvíli strach, nedržíte mu palce o nic méně. Podobně jako u Ernieho Hudsona a jeho dalšího drsného, ale dobráckého černocha nebo Lance Henriksena, který si po Bishopovi připsal dalšího charizmatického sympaťáka (rok předtím si zase skvěle zazáporařil v ŽIVÉM TERČI a RYTÍŘÍCH). Jediné nad čím bych se snad pozastavil je záporný postoj vězňů z Absolomu. Způsob jakým s nimi ředitel manipuluje je sice zvrhlý, ale na druhé straně, kdo by nevyměnil celu o několika metrech čtverečních a bez okénka za tropický ostrov? ()

Reklama

Lukoboss 

všechny recenze uživatele

Toto je prostě klasický devadesátkový béčko, který má za úkol bavit. A můžeme říct, že tu zábavu dělá ve dvou rovinách. Na jedné straně jsou souboje a přestřelky poměrně drsně znázorněný, krve se tady rozhodně nikdo nebál, takže si dovolím říct, že to není žádná suchařina. Na straně druhé je to pak určitá komediálnost (místy chtěná, jinde nechtěná), která mě ale opravdu bavila a několikrát jsem se fakt od srdce zasmál. Samozřejmě je potřeba brát v potaz rok vzniku, takže to místama vypadá celkem směšně, ale tak nějak se ty efekty udělat musely, že?! Jinak je to klasická linka - outsider (hlavní hrdina) stojící si sám za sebou jde proti tomu nejvyššímu záporákovi, do cesty se mu staví různý překážky, ale on to zvládne, nakonec pomůže těm hodným a samozřejmě nesmí chybět závěrečná bitka s hlavím záporákem. Toto je klasický téma omletý 100x dokola, ale je to béčko, tak co bysme vlastně chtěli. P.S.: Jak to asi bude v roce 2022 vypadat, co myslíte? ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Slušná podívaná. Jeden z těch filmů vypovídajících o trestancích v budoucnosti, tentokrát mi tu ale chyběl král podobných filmů, Christopher Lambert. Ray Liotta tu nevypadá tolik přesvědčivě jako "pan uteču vám". Když jsme byl menší, tenhle film na mě ve videopůjčovně koukal až mě přemluvil a já si ho půjčil. Určitě mě potěšil více než by tomu bylo dnes a tak slušné tři, které neurazí.Pro filmy z budoucnosti a ještě z vězní mám lehce slabost. ()

JJ.Gibson 

všechny recenze uživatele

V 90. letech vzniklo poměrně hodně filmů s podobnou tématikou, bohužel se No Escape řadí k té horší polovičce. Je to postavené hlavně na hlavním hrdinovi, který moc sympatična zrovna nepobral a jeho jediný vyšinutý výraz obličeji po pár minutách omrzí. Ray Liotta se na tuto roli prostě nehodil, ale ono se s tím nedalo také moc dělat, pač kapitán Robbins je dost nedomrlá postava sama o sobě. Toto bych shledal za největší slabinu celého filmu. Jinak proti tomuto žánru nic nemám... ()

Galerie (19)

Zajímavosti (2)

  • Natáčení filmu probíhalo od května do srpna 1993. Točilo se v Austrálii (Queensland, Sydney, Gold Coast) a USA (Havaj). (GASTON73)
  • Ve filmu se neobjeví ani jedna žena. (pornogrind)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno