Režie:
Anthony MinghellaScénář:
Anthony MinghellaKamera:
John SealeHudba:
Gabriel YaredHrají:
Matt Damon, Gwyneth Paltrow, Jude Law, Cate Blanchett, Philip Seymour Hoffman, Jack Davenport, James Rebhorn, Sergio Rubini, Philip Baker Hall, Celia Weston (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Padesátá léta minulého století. Manhattanský uklízeč toalet Tom Ripley (Matt Damon) si vypůjčí sako studenta Princetonu, v němž hraje na klavír na zahradní párty. Když s ním pak bohatý otec čerstvého absolventa Princetonské univerzity zapřede rozhovor, Tom předstírá, že jeho syna zná. Rázem tak dostane nabídku, aby se výměnou za tisíc dolarů vypravil do Itálie a přesvědčil Dickieho Greenleafa (Jude Law) k návratu domů. V Itálii se Tom připojí k Dickiemu a jeho vzdělané snoubence Marge (Gwyneth Paltrowová). Předstírá, že miluje jazz a chová homosexuální naděje, zatímco se topí v přepychu. Kromě lhaní je Tom také velmi dobrý v imitaci a padělání, takže když se s ním pak pohledný a sebejistý Dickie začne nudit a zavrhne ho, Tom neváhá zajít opravdu hodně daleko, aby si přivlastnil Greenleafovy výsady. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (509)
Velice elegantní psychologicko-kriminální drama outsidera, s jehož pocity se dokážeme překvapivě lehce ztotožnit. Obsazení je opravdu neskutečné, zvlášť pánové Damon s Lawem předvádějí své snad nejlepší výkony. Trošku mi vadí ke konci určité natahování příběhu, které mělo pootevřít vrátka pro další díl. Ten ale nejspíš díky nepříliš vysokým tržbám nepříjde, takže je dvojnásob zbytečné. ()
Neskutočne vydarený film s vynikajúcim hereckým osadenstvom. Dej nedominuje dramatickosťou, ale zvláštnou permanentne znepokojujúcou atmosférou, ktorá vyburcuje vaše nervy na maximum!!! Chvíľami neviete, či máte tomu abnormálnemu hajzlíkovi držať palce alebo byť proti jeho nechutným počinom. Psychológia postáv ako vyšitá, herecké výkony vysoko chválihodné. Pár pasáži, ktoré trochu neuľahodili mojím chúťkam, ako napríklad jazzová hudba, no vo filme to má čo vykompenzovať. Film ako celok sa mi nesmierne páčil "so všetkým všudy", vzhliadnuc na prostredie, kde sa dej odohráva, na spomínané výborné herecké výkony, na ľahko zimomriavkovú atmosféru. Dokonca sa mu podarilo vzbudiť smerom k hlavnému hrdinovi značnú dávku mojej empatie... ()
Filmy už nebohého Anthonyho Minghellu sa vyznačujú nie príliš zbesilým dejom, skôr veľmi pomaly plynúcim, výborne napísanými a zahranými postavami a hlavne majú vždy nejakú myšlienku a niečo z nich vyplynie. Pre to tempo má s ním masové publikum, ale aj to oscarové, trochu problém, lenže Pán Ripley mu to môže vynahradiť veľmi sugestívnou atmosférou a kulisami. Z jeho filmov asi najmenej odťažitou. Preto je aj môj od neho najobľúbenejší. ()
Hodně zajímavý thriller s vcelku originálním námětem. Trochu nechápu proč do hlavní role obsadili Matta Damona, který nemá na to aby zahrál roli takového psychopata. Jude Law podal naprosto excelentní výkon a nominaci na Oscara si zasloužil. Paltrow, Hoffman a Blanchett zdařile sekundují. Anthony Minghella byl skvělý režisér, který nenatočil špatný film a velká škoda, že se nás opustil předčasně. Atmosféru opět dokresluje překrásná hudba Gabriela Yareda. I když mám Damona rád, tak do téhle role mi absolutně nezapadl a kvůli němu nedávám pět hvězdiček....... ()
Nechapu, co kdo na tomto filmu vidi. Celou dobu nuda k ukousani a krome tri mrtvol a homosexualniho jiskreni se za celou dobu nic nestalo. A o nejakem napeti zde nemuze byt ani rec, jedna se jen o obcasna vytrzeni z letargie.. Jedine pozitivni je vyborny vykon Matta Damona, ktery je pro me jednim z nejlepsich hercu novodobe hollywoodske generace. Jinak ale pro me zklamani, vzhledem k ohlasum. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (24)
- Film byl zásadní pro vzestup české trikařské společnosti Universal Production Partners (UPP), která před ním pracovala především na tuzemských snímcích jako Pelíšky (1999) nebo Z pekla štěstí (1999), ovšem po něm se na svém poli začala postupně stávat nepřehlédnutelnou a čím dál tím úspěšnější i mezinárodně. Její ředitel Vít Komrzý tehdy komentoval, že tato práce vlastně byla "shoda šťastných okolností i náhoda, která přála připraveným. Když v létě před dvěma lety začal Honza Svěrák připravovat Tmavomodrý svět, přivezl si z Londýna pana Dennise Lowea, což je supervizor vizuálních efektů. (...) Pak ale Jan Svěrák projekt na určitý čas přerušil a právě v té době Dennise Lowea oslovil Anthony Minghella, který chystal Ripleyho. A protože je v kompetenci supervizora vizuálních efektů navrhnout místo, kde je chce realizovat, a protože se Dennis během naší spolupráce přesvědčil, že UPP funguje, navrhl Prahu. Byl to pro produkci asi šok, ale Dennis se za nás zaručil, a tak jsme začali na Ripleym pracovat a udělali jsme v Praze víc než polovinu vizuálních efektů. (...) Minghella věřil Dennisovi. Řekl mu, jaké má požadavky, a už se nestaral o to, jak a kde je naplní. Když jsme začínali, řekl mi Dennis: 'Vítku, budu to dělat s vámi, ale musí to dopadnout, protože když ne, vám nikdo nic nevyčte, ale já budu mít problémy.' Proto jsme také cítili takovou odpovědnost a věděli jsme, že nemám právo něco pokazit." (NIRO)
- Opera, na kterou se nechal Tom Ripley (Matt Damon) pozvat, je „Evžen Oněgin“ od Petra Iljiče Čajkovského. Scéna souboje je mezi Oněginem a jeho velkým přítelem a básníkem. Souboj vyprovokoval cynicky Oněgin a také v něm vítězí a paradoxně zbytečně zabíjí svého přítele. (horskejvlk)
Reklama