poster

Vlkodlak

  • anglický

    The Wolf Man

  • slovenský

    Vlkolak

Drama / Horor

USA, 1941, 70 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • zelvopyr
    ***

    Z několika filmů s C. Rainsem jsem si k němu vybudoval docela slušnou antipatii, s vnímáním podobně nafoukaného skrčka jako T. Cruise... Zde mne sice otrávila linearita jako když střelí a průzračná nepřekvapivost děje, mizerně vystavené postavy, jejich nefungující vztahy a stupidní vedení diváka režisérem... ale překvapivě, C. Rains si u mě velmi polepšil přesvědčivým herectvím (Chaney taky prima). Rád bych přidal nějaký bodík filmu za historické zásluhy a podobně, ale výš mi svědomí jít prostě nedovolí.(11.3.2015)

  • tom88
    ***

    Je zaujímavé v tejto dobe plnej digitalizácie a efektov vidieť klasického Vlkolaka z roku 1941. Na svoju dobu určite inovatívne, napínavé a mystické, ale teraz je to tak trochu k smiechu, keď človek vidí chlapíka prezlečeného do chlpatého kostýmku ako sa potuluje primitívnymi kulisami lesa a vyskakuje tam na okoloidúcich. Každopádne je to zaujímavé vidieť jednoduché dávno minulé techniky tvorby filmu. S tou rádoby strašidelnou hudbou to nemalo chybu. Inak som sa chvíľami fajn bavil, ale z veľkej časti to bola aj nuda. 70%(4.2.2011)

  • DaViD´82
    ****

    "As if dead men didn't have all eternity." Universalovská klasika, která má jediný výraznější zápor. Vpravdě otřesnou "vykulmovanou" masku vlkodlaka. Tady se tvůrci měli inspirovat Vlkodlakem z Londýna. A to ostatně platí i o nenápaditých prolínačkách při transformacích. Jinak zbývají již pouze samé klady. Chaney je ztělesněné charisma a zde je navíc evidentně ve své živlu. Napětí je rovněž přítomno, hudba je prvotřídní a i atmosférický mlžný opar se dostavil. V přímo lahůdkové podobě. Děj o šest let staršího (a lepšího) bratříčka z města nad Temží tento film rozhodně nijak nekopíruje. Jde svou vlastní cestou. Dnes již nespočtukrát zrecyklovanou. Vyčítat Waggnerovu Vlkodlakovi příliš klasické schéma teda není zcela, respektive vůbec, spravedlivé.(16.3.2008)

  • Tsunami_X
    ***

    Vcelku ucházející podívaná, která trochu ztrácí svou středometrážní délkou, a působí spíše jako krátká a lehce načrtnutá povídka bez silnějšího vyústění, než celovečerní film. Studiové natáčení a vůbec práce s mizanscénou (výtečné svícení) jsou zřejmě nejzajímavějšími záležitostmi na tomto, přes šedesát let starém, horroru. Waggnerovi se podařilo v ateliérech vykouzlit téměř Dickensovská blata, po kterých se neustále líně táhne mlha a střední vrstva se zde pouští to nebezpečného a nerovného souboje s krvelačnou bestií, která svou rozdvojeností trochu připomíná další klasické dílo a tentokráte od spisovatele Stevensona. Racionalitě a vědě je věnováno dosti málo prostoru stejně jako dobrým hereckým výkonům, což je ovšem každému po pravdě ukradeno. Hlavně že je na co se dívat a solidně to odsýpá. Dovolím si ovšem ještě konstatovat, že dvojexpozice v roce ´41 nebyla opravdu žádným trikovým milníkem a vlčí maska zobrazované zvíře vlastně ani moc nepřipomíná.(20.4.2005)

  • MikO_NR_1909
    ***

    40. roky veľa vody nenamútili pre priaznivcov hororov. Vlkolak je síce kvalitný, ale nie veľmi dobrý. Chaney Jr. a Evelyn Ankers sú zaujímavý párik a Claude Rains ako neústupný legendárnym poverám s charizmou otca dodáva presvedčivosti. Navyše milujem tieto lesné hmlisté dávne exteriéry. Niežeby boli skvelé, ale sa mi jednoducho páčia rovnako ako čiernobiela kamera. Problém vidím v absencii strachu, či krajšieho príbehu, ktorý by povznášal tento nádejný film.(10.6.2013)

  • - Scénář Curta Siodmaka neobsahoval žádné přímo popsané proměny a nechával tak otevřenou otázku, zda si postava Larryho vše jen představuje či se opravdu ve vlkodlaka mění. Studio se však nakonec rozhodlo celou tuto linku přeci jen zpracovat tak, jak to chtěl divák těchto filmů dle nich vidě, co očekával  za co si dle studia také platil vstupné; tedy za řádící monstrum na plátně. (DaViD´82)

  • - Hlavní vlkodlačí hudební motiv je nechvalně známý třítónový motiv, který byl ve středověké hudbě zakázaným (ďáblovým) intervalem a skladatelé jím dodnes často vyjadřují cosi ďábelsky zlého. (DaViD´82)

  • - Studio se obávalo, že obecenstvo po útoku na Pearl Harbor nebude zvědavo a ochotno platit za horrory. Navzdory těmto obavám se však Vlkodlak stal jedním z nejúspěšnějších snímků Universalu v roce 1942. (DaViD´82)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace