poster

Vlkodlak

  • anglický

    The Wolf Man

  • slovenský

    Vlkolak

Drama / Horor

USA, 1941, 70 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    ***

    Rozpočet $180,000║ Taká ničím prekvapivá jednohubka, ktorá trpí na slabej obratnosti alebo lepšie povedané zručnosti režiséra George Waggnera, aj preto tu je dosť málo napätia, až príliš priamočiary dej, aspoň že troška zaujme maska Vlkolaka. /55%/(14.3.2010)

  • Tsunami_X
    ***

    Vcelku ucházející podívaná, která trochu ztrácí svou středometrážní délkou, a působí spíše jako krátká a lehce načrtnutá povídka bez silnějšího vyústění, než celovečerní film. Studiové natáčení a vůbec práce s mizanscénou (výtečné svícení) jsou zřejmě nejzajímavějšími záležitostmi na tomto, přes šedesát let starém, horroru. Waggnerovi se podařilo v ateliérech vykouzlit téměř Dickensovská blata, po kterých se neustále líně táhne mlha a střední vrstva se zde pouští to nebezpečného a nerovného souboje s krvelačnou bestií, která svou rozdvojeností trochu připomíná další klasické dílo a tentokráte od spisovatele Stevensona. Racionalitě a vědě je věnováno dosti málo prostoru stejně jako dobrým hereckým výkonům, což je ovšem každému po pravdě ukradeno. Hlavně že je na co se dívat a solidně to odsýpá. Dovolím si ovšem ještě konstatovat, že dvojexpozice v roce ´41 nebyla opravdu žádným trikovým milníkem a vlčí maska zobrazované zvíře vlastně ani moc nepřipomíná.(20.4.2005)

  • GigaPudding
    ****

    Vlkodlak není film, co by nějak ohromoval svou výpravou nebo nějakým promyšleným příběhem atd., ale vždycky se na něj příjemně kouká, protože s takovou tou tehdejší hororovou přímočarostí postupuje jednoduchým příběhem o vlkodlačí kletbě a používá při tom různých jednoduchých berliček typu ta veršovánka, co ve filmu zazní několikrát, a další detaily, které popohání dopředu docela tragický příběh o Larrym Talbotovi, který se zrovna vrátí na rodinný zámek, najde si ženu, co se mu líbí a má v plánu se trošku usadit po letech, kdy byl na zkušené ve světě. Každopádně jde o vlkodlačí kletbu v tomhle filmu, takže hlavní prvky jsou tu pěkné počáteční zmatení, kdy není úplně stoprocentně jasné jak to teda s Larrym je a dále Larryho vyrovnávání se s tím co se najednou děje. Lon Chaney Jr. tu zahrál pěkně a je na jeho postavě dobře znát to zmatení a zoufalství v bezradnosti nad ztrátou kontroly nad tím co se děje. Je to přímočaré a člověk nakonec očekává co má přijít, ale i tak je to docela zvláštně smutný film a nejspíš je to hlavně kvůli výkonu hlavního představitele, protože ten na sebe strhává dost pozornosti na to, aby zakryl ne zrovna objevnou zápletku a z dnešního pohledu možná až příliš jednoduché masky, ikdyž je fakt, že styl filmu Vlk by byl na tu dobu možná příliš novátorský a nějaké víc zvířecí masky tehdy asi ještě nebyly možné.(16.3.2011)

  • POMO
    ***

    Hoci som fanúšikom obdobia i žánru, nemôžem ísť nad 3*. Waggnerov VLKOLAK sa lenivo pohybuje v bezpečných klišé, je predvídateľný, nemá čím prekvapiť, cigánka je príšerná herečka a zamhlené kulisy lesa o rozlohe 20 metrov štvorcových filmu na kúzle určite nepridávajú. Navyše, ani dráma otec/syn nefunguje ako mohla, aby snímke dodala hlbší rozmer. Klasikou robí tento film snád len výkon Lona Chaneyho. Keď už nič iné, tak aspoň s väčšou fantáziou napísaný scenár ponúka konkurenčný, o 6 rokov skôr nakrútený WEREWOLF OF LONDON.(18.2.2007)

  • xxmartinxx
    ***

    Ve všem polovičaté. Záměr scenáristy o psychologicky hluboký film je rozbit snahou režiséra o efektní podívanou. Vlkodlak nakonec není ani jedním, jen se po obojím závistivě kouká.(3.3.2013)

  • - Schody a vchod do vesnického kostelíka byly vypůjčeny ze slavné kulisy z filmu The Hunchback of Notre Dame. (liquido26)

  • - Původní příběh Roberta Floreyho pojednával o chlapci, který je unesen a vychován vlky v bavorských Alpách. Vlkodlakem se stal až po svém zachránění. Tato verze nakonec nebyla vybrána, jelikož v ní byla mimo jiné i proměna ve zvíře při zpovědi, což studio považovalo za přílišný extrém. (DaViD´82)

  • - Scénář Curta Siodmaka neobsahoval žádné přímo popsané proměny a nechával tak otevřenou otázku, zda si postava Larryho vše jen představuje či se opravdu ve vlkodlaka mění. Studio se však nakonec rozhodlo celou tuto linku přeci jen zpracovat tak, jak to chtěl divák těchto filmů dle nich vidě, co očekával  za co si dle studia také platil vstupné; tedy za řádící monstrum na plátně. (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace