• Marigold
    ****

    Ve filmu Chytilové doznívá nová vlna ve tvářích neotesaných hereckých naturščyků, kostrbatých dialozích i velmi volné skladbě scén, která ale nakonec dostane metaforické a působivé završení v podobě vlaku zasypaného lavinou. Právě motiv kalamity se ozývá ze všech epizod, neprůchodnost lidských vztahů, nepochopení, míjení se ve vánici citů a necitů. Polívkovo ztvárnění mladíka, který vlaje mezi různými ženami, není nijak strhující, je v něm patrná později hodně ověřená nota neotesaného macha, nicméně zejména výborné dialogy a trefný cynismus, který výtečně graduje, dělá z téhle miniatury normalizačního zahnívaní skvělou záležitost. Chytilová se vyhnula mnoha neduhům "společensko-kritické komedie" 80. let, zejména citelného podtónu, že i když všechno stojí za prd, stále žijeme v nejlepším možném zřízení. Kalamita zůstává na komorní rovině a nic "vyššího" nekomentuje. Proto stále žije.(14.11.2003)

  • Lima
    ****

    Hlavní hvězdou filmu pro mně není Bolek Polívka, ale půvabná zimní krajina Jizerských hor a hudba Laco Decziho. Obojí dodává filmu kouzelnou atmosféru. Dokonce se dá i přežít malá herecká kreace hereckého neumětela Švorce v roli přednosty.(11.5.2003)

  • Xmilden
    ***

    Závěrečná kalamita přichází příliš pozdě. Scénář extrémně špatný, až žádný. Vlastně nevím o co ve filmu jde. Promiň Bolku, není to tvoje chyba. 55%(31.7.2014)

  • Asgy
    ****

    Tenkrát ještě mladý Bolek Polívka a hudba Lacza Decziho tenhle film krásně táhnou dopředu. Hlášek zde Bolek sice nemá tolik jako v pozdějším Dědictví, ale hraje krásně přirozeně, až to občas vypadá, že ani moc nehraje.(11.4.2010)

  • Cubinho
    ***

    Perfektní Bolek, který svým výkonem zachraňuje až přespříliš ulítlý film ulítlé Věry Ch.(4.7.2011)

  • - Záverečná scéna, kedy na vlak spadne lavína, nebola nakrútená súvisle. Pred jej dokončením prišiel ďalší zo zákazov, a tak sa scéna musela dotáčať až v lete a namiesto snehu bola použitá hasiaca pena. (Raccoon.city)

  • - Kalamita se sice nestala tak zvaným trezorovým filmem, ale postihl ji zákaz promítání v centru Prahy a nesměla mít žádnou propagaci. Lidé na ni přesto stáli dlouhé fronty. (Silencia90)

  • - Zdeněk Svěrák převzal roli po Ladislavu Smočkovi, který se druhého natáčení nemohl zúčastnit - měl ale podmínku, že na něj Věra Chytilová nebude křičet. Přeobsadit musela Chytilová i roli babičky cestující s vnukem, protože původní představitelka (mimochodem hospodyně Chytilové) mezitím zemřela. (BoredSeal)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace