• rakovnik
    ****

    Pro mě jeden z nejlepších filmů Chytilové, která se svým dvorním komikem Bolkem Polívkou nám vylíčila spoustu kalamitních životních situací mladého muže, který dělá za socialismu kariéru u dráhy. Krásně běžné absurdní situace (viz jídelní vůz), svižné dialogy, nádherné horské prostředí, pracovní nasazení v osmdesátých letech...(15.6.2011)

  • blackrain
    ****

    Takovou atmosféru uměla vytvořit snad jedině Věra Chytilová. Její režijní rukopis se nedá přehlédnout. Vůbec se s tím nemazala. Měla jsem pocit, že nechala herce dělat si před kamerou, co se jim zrovna zachtělo. Každopádně měla velmi šťastnou ruku při výběru herců a předvedla tah na branku. Bylo to hezky nastavené zrcadlo.(2.3.2015)

  • Compadre
    ****

    No vida, že to jde...Věra Chytilová a její první normální film. Sice je to zase taková moralita (ona to jinak nedovede), ale nadmíru snesitelná, hlavně díky Bolku Polívkovi, kterej je jakožto věčný idealista Hurvínek úplně dokonalý :)))) celej film tak jako mimoděk vypouští neskutečný hlášky a mě bavil jedním slovem furt. To že je to samozřejmě satira a každý druhý žblept se dá vyložit dvojsmyslně, to je zase druhá věc, ale do toho já se nořit nehodlám (beru to pouze jako bonus). "Co je podle Vás tohle.." "Jako barevně?" "Ano." "No, né no..to je podobný, protože tady je karmín, je tam i bordó a objevuje se tam cihlová..." :))) tak takhle se dá popsat červený podsedák. Dobrej filmek.(7.1.2011)

  • VeverkaLesni
    *****

    Vždycky když sedím v "couráku" z Tábora do Božejovic a jedu vstříc chalupaření, mám krásné mravenčení v podbříšku způsobené tím krásným "kodrcáním" se ve vláčku. Jen škoda, že sem si udělala řidičák, abych měla kam dát své pestré osazenstvo, králíka, kočku a muže a stejně nostalgicky vzpomínám na doby, kdy sem vlakem jezdila pořád. Protože co nás Čechy hřeje více, než pohled na ty naše železnice. Osudů mraky, že klíží se zraky.(6.6.2014)

  • D.Moore
    ****

    Bez vynikajícího Bolka Polívky by Kalamita nebyla ani zpola tak dobrá. Z mého pohledu je to jen a jedině on, kdo film neustále žene vpřed a kdo diváka přiměje, aby se zajímal, co se stane dál. Ne spousta podivných postav s všelijakými problémy, ne kritika společnosti... Ale jen a jen sympatický mašinfíra Honza Dostál. Film se mi líbil, to ano, ale nepodařilo se mi ho vnímat jinak než jako Polívkovo vydařené sólo (tedy samozřejmě až do uvíznutí vlaku, pádu laviny a paniky, během níž zase začne perlit děti pohlavkující Bronislav Poloczek).(22.7.2012)

  • - Přestože je v závěrečných titulcích filmu uveden Jiří Pecha, ve filmu se neobjeví. Při schvalování filmu bylo vystřiženo okolo třiceti scén nebo situací a Pechova sedmiminutová role byla jednou z nich. Vystřižený materiál se nedochoval, poslední části filmového pásu byly vyhozeny počátkem 90.let při privatizaci Barrandova. (BoredSeal)

  • - Interiéry zapadnutého vlaku boli točené na upravenej streche vlaku z 10 komínov pre odvetrávanie osvetľovacích lámp v oddiely pre cestujúcich, pretože žiarovkové svietidlá filmárom nestačili a vo vnútri rozsvietili halogény, ktoré prehrievali vzduch. (Raccoon.city)

  • - Vzhledem k předpisům, které platí dodnes, všechny scény, při kterých Bolek Polívka (Jan Dostál) řídí vlak, řešila Věra Chytilová jednoduchým trikem, kdy byl vlak buď tažen jiným vlakem, a pak skutečně držel řízení ve svých rukách on nebo, pokud záběr nedovolil jinak, seděl v křesle strojvedoucího, ale ruce patřily některému ze zkušených železničářů, kteří se natáčení zúčastnili. Nejčastěji jimi byli pánové Stracke z Antonínova a Vedral ze Sržovky. (Silencia90)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace