Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tomco
    ****

    Som naozaj veľmi milo prekvapený, pretože tento film som si pustil vyslovene len ako uspávanku do vlaku, no namiesto driemot ma čakal slušne nakrútený inteligentný film s dobrou zápletkou a zaujímavým hereckým stvárnením. Výsledný dojem je o to silnejší, keď prezentovaný dej je vlastne odrazom skutočných udalostí. Bez väčšieho rozmýšľania - 80%.(30.4.2008)

  • flanker.27
    *****

    Myslím, že jde o bezkonkurenčně nejlepší polistopadový film a jeden z nejlepších krimifilmů vůbec jak po filmařské, tak příběhové stránce. Je zajímavé, že moderní filmařské postupy má zvládnuté nejlépe právě pan Svoboda oproti svým mnohem mladším kolegům, kteří utvářejí podobu českého filomu po posledních 15 let. Inu, zkušenost a přehled se poznají. Pozitivně hodnotím i to, že film požaduje od diváka inteligenci a pozornost, nejsou tu žádné ulehčovací pomůcky. Pokud ovšem bude divák schopen se do příběhu více ponořit, neměla by být orientace nijak velký problém. Nemůžu si odpustit jednu poznámku k některým názorům na film. Dost mi vadí, že někteří lidé hodnotí film prioritně podle stranické orientace pana Svobody, nikoliv podle kvalit filmu samého. Film rozhodně nehraje na ideologickou notu (narozdíl od mnoha jiných, kde je to každému jedno, protože podkuřují současnému zřízení), i když právě v tomto případě by to bylo docela snadné, tvůrci si udržují poctivý odstup a nechávají úvahy na divákovi. K filmu samému mohu říci tothle: skvělá kamera (zvláštní úhly, blízké detaily), střih (scéna vraždy manžela, zatímco jeho stará a objednatelka vraždy tvrdě souloží), výborně vytvořené prostředí (bakchantské večírky, noční město), a hlavně uchvatně drsná atmosféra a herecké výkony většiny zůčastněných, zvláště Michala Dlouhého a Jana Dolanského se zaryjí pod kůži. Některé scény přitom dosahují téměř Coenovského náboje (např. scéna, kdy vrazi ve sklepě letují kosovského fotografa do sudu a ze schodů na jednoho z nich volá jeho malá dcera - "Tatínek hned přijde..."). Na závěr zvolání: kdy v českém filmu konečně zase zvítězí profesionální zkušenposti a nadhled nad amaterismem a tvůrčí neschopností? Tento film je důkazem, že snad ještě není vše ztraceno...(29.10.2005)

  • Tosim
    ****

    Vzkříšení Jiřího Svobody. Pro mě tohle úplně "krimi" nebylo, nebo ne až tak klasické. Ovšem - nejlepší film o naší současnosti, jaký jsem viděl. Na vynkající technické úrovni, řekl bych. Jen dva zápory - dle mě zbytečně natahované a také se mi moc nelíbila kamera. Všechny ty pošmourné záběry byly asi záměrem, ale bylo jich hodně. Z herců mě víc než Jan Dolanský zaujal Michal Dlouhý. Dolanského věta "To jsem ale čtverák" vám uvízne v paměti, ovšem v kontextu celého snímku působí vykonstruovaně, zato Dlouhého přesné psychologické podání zabijáka mi sedí víc. Snad ještě k té současnosti - právě kvůli postavě Michala Dlouhého, který nevraždil tak úplně "bez jakéhokoli pocitu viny" - tedy "sametově", Jiřímu Svobodovi nevěřím, že titulem snímku nemyslel sametovou revoluci. Ale aspoň se vyhýbá tradičnímu zevšeobecňování (možná až na proslov Jiřího Kodeše, ale lamentování nad drogami a hracími automaty se už stalo lidovým kolovrátkovým kolorytem.)(4.4.2005)

  • Fr
    ****

    RETRO /// VRŠEK SE PŘIVAŘÍ, TADY SE TO DOLEJE VODOU A RYBIČKA UŽ NEVYPLAVE..... /// Pohledy do života pracháčů (třeba veksláků) v našich končinách lidi vždycky dokázali ocenit. Mít ženský, prachy, žít si jako ,,king“. Všichni by (bez rizika) chtěli úspěch a moc. Jenže všechno to štěstí a úspěch stojí na tenkém ledě! I v tomto byla (a je!?) naše země specifická. Režisér Svoboda odvedl poctivou práci, kterou nastavil (asi na dlouho) českým krimi filmům laťku příliš vysoko. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevím jak manželce vymluvit rekreaci na Orlíku. 2.) Chtěl bych rychle zbohatnout. 3.) Zjistím, že jen drsnej chlápek si při večerním výběhu i zasouloží. 4.) Mám doma tělo a nevím co s ním. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(10.4.2011)

  • Galadriel
    ***

    Obdivuju tvůrce, že měli odvahu pustit se do natočení kriminálního dramatu v době, kdy všichni ostatní točí samé milé komedie, nebo současné příběhy. Oceňuji i celkovou syrovost, originalitu a naturalističnost (na naše poměry, samozřejmě), nicméně film na mě místy svým zpracováním působí spíš jako televizní počin (hlavně po technické stránce - kamera, zvuk, atd.), stejně tak herci občas působili nevěrohodně a toporně, do velké míry možná "zásluhou" mizerných dialogů a slabého scénáře.(5.2.2009)

  • - Film původně zamítl Vladimír Železný na konci 90. let. (NinadeL)

  • - Audi TT, které si ve filmu kupuje Karlova přítelkyně, se začalo vyrábět až v roce 1998. Děj se však odehrává mnohem dříve, pravděpodobně v roce 1991. (micer)

  • - Projekt byl původně připravován s Luxor Filmem Přemysla Pražského, ale nebyl zdárně dotažen do konce. (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace