Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Každý má pro něco vlohy. Pohled do zákulisí kalifornského pornoprůmyslu 70. let v americkém filmu... Režisér Paul Thomas Anderson (nar. 1970) patří k nejzajímavějším tvůrcům současného amerického filmu. Rázem na sebe upozornil svým druhým celovečerním filmem Hříšné noci (1997), v němž zobrazil zákulisí filmového pornoprůmyslu v 70. letech, jehož centrem bylo kalifornské San Fernando Valley. Hrdinou příběhu, inspirovaného skutečnou postavou pornoherce Johna Holmese, je mladík Eddie Adams, který se díky mimořádným fyzickým předpokladům stává oblíbenou hvězdou pornografických filmů pod uměleckým jménem Dirk Diggler. Jako chráněnec režiséra Jacka Hornera (Burt Reynolds) a jeho milenky a hlavní představitelky Amber (Julianne Mooreová) stoupá na žebříčku popularity až k závratným výšinám, aby se díky nezřízenému životu s drogami a alkoholem stejně rychle zase propadl na dno... Anderson pojednává choulostivé téma s překvapivou filmařskou vyzrálostí i porozuměním pro své postavy, pro něž sex už nepředstavuje téměř žádné vzrušení, ale jen tvrdou práci. Jeho pohled na „zlaté období" pornoprůmyslu, kdy se ještě natáčelo na 35mm materiál (video se teprve začínalo prosazovat) a nejproslulejší díla žánru, jako např. Hluboké hrdlo, se promítala v legitimních kinech, je zbaven nánosu zbytečné nostalgie a zachovává si humorný nadhled. Z mnoha ocenění, jež snímek získal, připomínáme oscarové nominace za Andersonův původní scénář a za vedlejší herecké výkony Burta Reynoldse a Julianne Mooreové, kteří ještě obdrželi ceny Národní společnosti filmových kritiků a Asociace losangeleských filmových kritiků. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (412)

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Paul Thomas Anderson má nesmírný dar pro filmovou režii, práci s herci a divákem. Dokonale naplněný příběh bez jediného kazu. Délka stopáže nádherně plyne a divák nepozná pocit na mrknutí na hodinky, nebo bez dotyku emocí - Magnolia, Až na krev - tvůrce, který točí geniální filmy a zasluhuje obrovskou pozornost. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

30. 8. 1835 je v Austrálii založeno město Melbourne; 30. 8. 1941 začíná útrpné obléhání Leningradu během Druhé Světové války; 30. 8. 1945 Britové osvobozují Hong Kong od japonského vojska; 30. 8. 1974 vykolejí v Záhřebu vlak a následná havárie zabíjí 153 lidí; 30. 8. 1984 se na svou první cestu vydává raketoplán Discovery... 30. 8. 2009 vidí uživatel ČSFD Davies182 snímek Boogie Nights. A jestliže letopočty výše zmíněných událostí mi možná za pár let budou dělat problémy se zapamatováním, na rok 2009 v souvislosti s na první pohled banálním shlédnutím filmu od jednoho z nejlepších režiséru Andersona v životě nezapomenu. Bravo Mr. Anderson! Spektakulární! Snímky "mistra" jsem si naplánoval shlédnout v opačném pořadí, než v jakém byly natočeny, tj. od There Will Be Blood až po - zatím - tento, a tím pádem jsem rozhodně nečekal, že mne jeho starší tvorba dokáže roznést na kopytech o tolik efektivněji a drastičtěji, než novější filmy. Na druhou stranu se rozhodně nedá říci, že čím novější, tím méně kvalitní. Skutečnost se má tak, že Anderson ani nestagnuje, ani se nezhoršuje, jen každý jeho snímek je o malinké procento lepší než ten předchozí, a namlsaný divák tento fakt sice registruje, ale nenechá si jej tolik zapříst do podvědomí a je si pouze vědom toho, že "prostě viděl další úžasné drama". Co chci říci je, že absolutně nevím, jak bych hodnotil jeho masakrózní příběh s ropným magnátem z roku 2007 Danielem Day-Lewisem, kdybych ho viděl chronologicky na nynějším posledním místě. Jenže mé očekávání rostlo před každým starším dílem, aby nakonec vyvrcholilo ve výbušné extázi, ne nepodobné výstřikům pornografického boha Dirka Digglera. I have the greatest cock, I am the greatest! Suck it! Musím zdůraznit, že na podobný snímek jsem čekal neskutečně dlouho - v podstatě od mého prvního sexuálního zážitku :-). Na film o něčem, co má koule (doslova), zaobírá se tím, co máme jako lidé nejspíše nejraději na světě (a hlavní nabíječ v podání výtečného Wahlberga za to ještě dostává cash!), obsahuje nervydrásající drama, ÚCHVATNOU hudbu a nezapomenutelné herecké výkony. Co je ksakru na tomto filmu vlastně nejlepší? Všechno! Před shlédnutím jsem si moc neprocházel herecký ansámbl, a tak mne postupné zjevování populárních hollywoodských osobností velmi překvapilo. Jako by nestačilo, že už tak je snímek přecpaný těmi nejtalentovanějšími tvářemi... Různorodost snímku tak lze nakonec najít nejen v krásném, učebnicovém střídání žánrů (několikrát jsem se od srdce zasmál, v dramatu!: "Hele, až budu, mám se udělat v tobě, nebo ho mám vytáhnout?" "Jo, jasně, vytáhni ho a postříkej mi kozy, Dirku." "OK. Jestli Ti to nevadí..." "Ne, v pořádku." "OK." "OK."), ale i v rozptylu odlišných kreací osobitých lidí. Andersonovi se navíc více než polovina zůčastněných očividně tak zalíbila, že je posléze obsadil i do svého dalšího filmu. Nemusím již zdůrazňovat, že já byl spokojen ještě mnohem, mnohem více... ()

Reklama

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Paul Thomas Anderson točí filmy, které jsou jeden jak druhý stylisticky vybroušené, technicky brilantně natočené, scénáristicky tak košaté a mnohavrstevné, složité a sarkasticky sebereflexní a přesto neustále inteligentní a do nejmenšího detailu promyšlené. Proto je to jeden z nejlepších režisérů nového milénia, a také proto považuju Hříšné Noci za jeden z nejlepších filmů. I proto, že se na první pohled zdá, že se toho tolik ani říct nesnaží... ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Andersone, že ti není hanba! Technické finesy (dlouhé nepřerušované záběry, švenky a jiné vymoženosti) i feeling (výtečná dobová atmosféra, obstojné mapování chodu organizace, důraz na dobové detaily) jako vypadnuvší z filmů Martina Scorseseho. Jen ty dramatické situace ti nejdou ani za mák, budování napětí na malém prostorou ti nic neříká a varovně vztyčený moralizující prstíček hrozí ke konci více než by bylo zdrávo. Tahle variace na klasický vzestup a pád se vyznačuje hrubě přepálenou stopáží a mozaikovitou strukturou, která se v závěru rozpadá jako domeček z karet. Alespoň, že ta herecká smetánka dokáže přeřadit na porno výkony, i když je tak otravně typově obsazená, že o jakékoliv postavě nebudete ani na moment pochybovat. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Zajímavý pohled do pornoprůmyslu na přelomu 70. a 80. let. Mark Wahlberg tu hraje kluka, který se do tohoto průmyslu ve svých 17 náhodou dostane a úplně ho to pohltí. Má úspěch, peníze, vyhrává ceny, jde mu to a má pocit, že mu patří svět. Nic ale netrvá věčně, nakonec ho to semele a přijde tvrdý pád. Mezitím sledujeme i osudy dalších postav, které se v tomto průmyslu pohybují. Ne každý se tím chce živit. Dále se pak dostáváme do různých bizarních situací, které často končí násilím. Jinak je to ale celkem sranda a má to dobré obsazení. "A cenu za nejlepší péro získává..." ()

Galerie (107)

Zajímavosti (35)

  • Promiskuitní žena Little Billa je hrána skutečnou pornoherečkou jméněm Nina Hartley. (Kulmon)
  • Falešný penis ze samého závěru filmu si domů jako suvenýr odnesl Mark Wahlberg. (HOODY)

Související novinky

DiCaprio bude spolupracovat s dalším velikánem

DiCaprio bude spolupracovat s dalším velikánem

18.01.2024

Warneři si nejspíš připíšou další hit, alespoň po kvalitativní stránce. Do nového filmu se jim totiž podařilo zlákat samotného Leonarda DiCapria. Co je ale přednější - od Scorseseho přechází DiCaprio… (více)

Kouzelník a herec Ricky Jay zemřel

Kouzelník a herec Ricky Jay zemřel

25.11.2018

Známý pro svoji kariéru profesionálního kouzelníka a herce z filmů a seriálů jako např. Hříšné noci nebo Deadwood, muž mnoha talentů Ricky Jay zemřel ve věku 70 let. Detaily úmrtí zatím nebyly… (více)

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

11.03.2018

Pětadvacátý ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofest letos nabízí velmi kvalitní dramaturgii a zajímavé hosty. Tím jistě nevyhledávanějším bude francouzská herečka Catherine Deneuve… (více)

Reklama

Reklama