Nastala chyba při přehrávání videa.
  • StaryMech
    ****

    Nad rakouskou kinematografií posledních dvou, tří desetiletí leckterý český filmožrout, zvlášť je-li vlastenecky založen, ohrnuje nos, ale svět se pokud vím nedočkal žádného českého Hanekeho, Seidla, Cortiho a dalších - třeba, ve vodách širšího proudu, Murnbergera. O detektivce, jakou je "Silentium", to jest detektivce chytré, vtipné, drsné, hořké (s nekorektně ostrými zoubky) a technicky svěží se barrandovské elitě může leda zdát. Přitom nešlo o náhodnou trefu do černého : režisér měl v té době za sebou mimo jiné už dva kousky téže ražby a jakosti ("Přijď, sladká smrti" a "Taxík pro mrtvolu"), nemluvě o pozoruhodných lyrických odlescích dětství a mládí "Nebe nebo peklo" a "Slibuji". "Silentium" (čili, jak nás poučuje povolaná osoba, latinsky "Drž hubu") je podle jednoho německého kritika lakonicky bolestný kriminální Heimatfilm. Nejen to - dojde i na vzory a vzorečky ze zámoří. Brenner v podání Josefa Hadera je tím pravým Marlowem živořícím a střežícím ztracenou mravnost jen co by kamenem dohodil od srdce Evropy 21. století. Pravda a láska zvítězí, aspoň na chvíli - chce to jen brennerovskou houževnatost a scénáristy dobré vůle.(23.1.2015)

  • honajz
    **

    Ošuntělý bývalý soukromý detektiv pátrá po vrahovi muže, který pronásledoval salzburského arcibiskupa, protože ten ho v katolickém internátu před 25 lety osahával. I když však vše odhalí, katolicko-umělecká klika je tak mocná, že se vše utají. Další německý pokus o parodii akčních hollywoodských filmů s mnoha citacemi a německou nedotažeností.(16.3.2012)

  • Jordan
    ***

    Síce sa to snažilo napodobňovať americké filmy, ale aj napriek tomu to bol film európsky s typickým európsky nezameniteľným rukopisom, a najmä ten záver, ktorý by v hollywoode dopadol úplne ináč (podotýkam, že horšie po stránke filmárskej). film to bol pomerne svižný, vtipný a v žánri krimithriller pomerne dobre spracovaný. autor sa možno snažil napratať tam aj nejaké hlbšie posolstvá, ale zámer nie celkom vyšiel, každopádne však to bolo dobré aspoň na to, že film je obohatený o pár nevšedných komentárov, záberov a scén. bol to môj prvý film, ktorým som zahájil 7. mff v bratislave, a som s týmto zahájením spokojný.(3.12.2005)

  • Fingon
    ***

    Bohužel ne tak povedené/zábavné/povznášející jako předchozí zpracování potížemi stíhaného (detektiva) Brennera. Film i zpracovávané téma je ostatně daleko surovější a syrovější, než tomu bylo v případě dvou soupeřících vídeňských záchranných služeb a protagonista je tu ještě větším otloukánkem, než prve. Nepotěší ani mimořádně depresivní závěr, ve kterém je sice případ vyřešen, ale vlastně se nic nezmění a Brennerovi nezbývá než Salzburg opustit... Jsem zvědavý na třetí adaptaci Brennerových příhod z pera Wolfa Haase, Der Knochenmann...(17.9.2012)

  • troufalka
    *****

    Už jsem si začínala myslet, že mě pobaví jen staré rakouské heimatfilmy a komedie. Pak ale příšlo Silentium (díky StaryMechu za doporučení) a já objevila, že nejen Francouzi a Švédové umí krásné absudrní komedie. Mohu s klidným svědomím doporučit všem, komu se líbí V Číně jedí psy nebo Studený bufet.(19.5.2016)

  • - Silentium, stejně jako předchozí Přijď, sladká smrti a následný Der Knochennman jsou adaptace románů rakouského spisovatele Wolfa Haase spojené mimoto i postavou bývalého policisty Brennera. V Rakousku se jedná o jednoho z nejčtenějších autorů. Česky zatím (2011) žádná z jeho novel nevyšla. (Othello)

  • - V jedné scéně si Brenner udělá z červených pivních beden značky Steigl schodiště k padacím dveřím u stropu, aby tak unikl ze sklepení. Steigl je značka piv, vyráběná právě v Salzburgu, jejimž znakem jsou právě červené schody. (Othello)

  • - Režiséra Wolfganga Murnbergera můžeme identifikovat jako jednoho ze zpívajících věřících před nádražím. (Othello)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace