poster

Neděle ve Ville d'Avray

  • Francie

    Les Dimanches de ville d'Avray

  • Rakousko

    Sonntage mit Sybill

  • anglický

    Sundays and Cybele

  • Slovensko

    Nedeľa vo Ville d'Avray

Drama

Francie / Rakousko, 1962, 110 min

Komentáře uživatelů k filmu (29)

  • Skip
    *****

    Nádherný film. Křehký a tragický přiběh dvou ztracených a bolavých duší. Skvěle zahrané. Chytalo to za srdce a zároveň byl člověk napjatý, kam až může tohle setkání zajít. Serge Bourguignon naštěstí nesklouzl k nějaké tupé senzacechtivost a skandálnosti. Pokud se držel věrně literární předlohy, pak si ji musím sehnat.(24.1.2008)

  • Houdini
    ***

    Oscar 1 (1963): Cizojazyčný film + 2 nominace (1964): Scénář - A, Hudba - A(27.4.2004)

  • Matty
    ***

    Divný muž potkává divnou dívčinu, které vůbec divný nepřipadá. On má trauma, výraz psychopata a pohlednou přítelkyni. Ona má názory dospělé ženy a zálusk na plechového kohouta na špičce kostelní věže. Dvě zbloudilé duše nachází společnou řeč a když jejich neortodoxní přátelství přeroste v cosi víc, film tragicky končí. Ani geniální kamera Henriho Decaë a přinejmenším pozoruhodný výkon malé Patricie Gozzi (v době natáčení dvanáctileté) mi neumožňuje potlačit trpkou chuť z této francouzské langusty. Obě postavy se chovají divně, nevěřil jsem jim. Nevěřil jsem, že nejsou pouhými loutkami, jež mají plnit konkrétní režisérův záměr. Vše bylo příliš teatrální, o efektu, nikoliv o smyslu. 60%(14.12.2007)

  • movie
    ****

    Už od začátku jsem se bál, že to špatně skončí. A skončilo. Ale takhle už se dneska snad ani netočí. Vypadá, že se nic neděje a přitom se toho děje zoufale mnoho. A navíc černobílá v širokoúhlém provedení ... co záběr to perla. A ty dialogy. A herci ...(13.12.2007)

  • RHK

    Jeden ze 125 nejlepších neanglicky mluvených filmů - 125 Greatest Foreign Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/.(31.8.2011)

  • Kulmon
    ****

    Nádherný francouzský snímek, kterému dominují herecké výkony Hardyho Krügera a mladičké Patricii Gozzi. Opravdový skvost, jehož dialogy jsou vybroušeným klenotem. K tomu, abych dal nejlepší hodnocení chybělo jen málo.(13.12.2007)

  • igi B.
    *****

    Ó jak podiv(uhod)né mohou být cesty lidské psýchy... Jaké může být pouto dvou osudem traumatizovaných osamělých bytostí - dětinského muže s amnézií a násilnickými sklony a poněkud dospěle přemoudřelé a přecitlivělé holčičky bez rodiny? Uprostřed nechápavého nechápajícího povrchního světa konformní maloměšťácké společnosti? . . . Škoda jen, že v případě tohoto filmu (tak nějak nevyrovnaného - tak jako duše hlavních hrdinů) místy zbytečně převažovala zvláštně poetická (ve fatálním závěru pak až patetická) složka nad ryzí realitou, čímž d.m.s.n. právě tím ovšem ubrala příběhu trošku zbytečně na síle a uvěřitelnosti... Co ale vytknout ryze vizuální stránce tohoto téměř půlstoletí starého snímku? . . . A tak s notnou dávkou tolerance k formě i obsahu nakonec rád dám plné hodnocení. Protože z ryze lidského hlediska - po odmyslení si oné dobové artistnosti - jde o vynikající a příběhem silný film... - - - P.S. Nu ano - a taky mám rád ty staré poválečné černobílé (nejen) francouzské snímky, možná i pro tu trošku dnes už nemístné artistní poetiky... ;-) - - - - - (Poprvé viděno v hluboké pochmurné zimní noci 6.1.2009 na ČT2, komentář zde jako třináctý - 6.1.2008)(6.1.2009)

  • ORIN
    ****

    Občas narazíte na film, u jehož sledování víte hned od začátku, že happy endem rozhodně skončit nemůže. Snímek Neděle ve Ville d'Avray je jedním z ukázkových příkladů. Pozvolné, pomalé sbližování bývalého válečného letce Pierra a malé Françoise (Cybèle), jíž se otec zřekl, se během filmu přeměňuje v pevné pouto. Oba (anti)hrdinové si připadají jako vyděděnci společnosti, utíkají od reality a vytvářejí si vlastní svět, který se ale zhroutí jako domeček z karet a lusknutím prstu je idylka ta tam... Velice pochmurný a v pravém slova smyslu (umělecký) film, který stojí za zhlédnutí.(13.12.2007)

  • Lynn
    *****

    Chytla mě nálada tohohle filmu podpořená černobílou kamerou, chytl mě příběh i dvojice hlavních protagonistů. Konec byl jasně neodvratný, ale nepřišel mi jakkoli hloupě laciný či citově vyděračský. Naopak byl poměrně střízlivě vystižen.(24.1.2009)

  • Ony
    ***

    To je těžké. Silný závěr dělá najednou ze vztahu hlavních hrdinů něco, co jsem po většinu pozvolného plynutí filmu jen tušila a usilovně se snažila pocítit. Záběry sice hezké, ale dialogy (nic moc přirozeného, řekla bych) a důvěrnosti mě nechávaly naprosto chladnou. Zkrátka, splynutí duší "Kdybych umřela, taky bys umřel?" mě dokáže rozsekat, ale příště bych prosila sekat intenzivněji.(14.12.2007)

  • paascha
    **

    nevím čím, ale něčím mě tento film, bezesporu kvalitní a umělecky hodnotný, popuzoval. Vlastně jsem se několikrát přistihl při tom, jak civím na ovladač, jak po něm nenápadně sahám, jak si ťukám prstem na jednotlivá tlačítka. Nakonec jsem to vydržel až do konce, ale bolelo to, fakt.(14.12.2007)

  • strougy
    *****

    Poetický a zároveň nesmírně krutý film, který je uchopitelný stejně obtížně jako vztah dvou hlavních postav. Za poetickými záběry hravých procházek po parku se stále silněji ozývají tóny hrozící tragédie a skvělé herecké výkony to jen umocňují. Film, který na mě po celou dobu působil tak intenzivně, že jsem po jeho skončení raději musel jít na čerstvý vzduch se vzpamatovat a opět vrátit do skutečného světa.(14.12.2007)

  • mat.ilda
    **

    Snímek má bezesporu depresivní atmosféru a zajímavou kameru, chybělo mně však výraznější hudební podbarvení příběhu. Rovněž vztah Pierra a Francoise nedoznal takové hloubky, jakou bych v námětu očekávala, spíš se pomalu a jistě zvrhával v nenormální posedlost dospělého muže dvanáctiletou dívkou, která v něm zcela přirozeně, kromě náhrady za otce, hledala i svůj dívčí idol a konec filmu mně přišel zmatený a rozpačitý. Naopak za zmínku stojí herecký výkon dětské představitelky, absolutně přirozené chování předčasně dospělého dítěte.(1.3.2009)

  • Slarque
    *****

    Přesně jak napsal Skip. Nemám co dodat.(27.1.2008)

  • Flego
    *****

    Krásny poetický príbeh havarovaného pilota, ktorý stratil pamať a malého dievčatka, ktoré opustila rodina je plný jemnosti, nehy a snahy o priblíženie sa k ľudskej bytosti ako takej. Či už je to vzťah pilota k dievčatku alebo k mladej sestričke, s ktorou žije, ide ozaj o citlivý pohľad do ich ich vnútra. Krásny film.(4.5.2014)

  • fragre
    ****

    Film, který mi občas připadal zmatený jako hlavní hrdina. Ale ten jeho častý mírně somnambulní výraz přerostlého dítěte byl přesvědčivý. Pokus o návrat do dětství (byť nepochybně idealizovaného) jako útočiště ztrápené mysli občas funguje (jak dokládají knížky jako Babička či Bylo nás pět). Proto to hrdinovo porozumnění opustěnému děvčeti (výkon její představitelky je hodně působivý). Žádný pedofilní podtón bych zde nehledal. Ostatně ten nakonec hledali a našli samozvaní Cybèliini ochránci, kterým ovšem jinak byla zcela lhostejná. No, možná je ten příběh trochu moc vyspekulovaný, takže jde spíše o takovou obrazově vytříbenou pohádku se smutným koncem.(28.8.2014)

  • d-fens

    ocenenia : Oscar 1963 - Najlepší zahraničný film(31.1.2012)

  • danecek24

    20. Zlatý Glóbus za rok 1962 - cena (1) - *Nejlepší cizojazyčný (zahraniční) film - Francie(13.1.2009)

  • zette
    ****

    Minimalisticky a dobre natoceny film s vybornou Dominique Martin (nechapu, proc je uvedena az na konci seznamu). Mozna sotva uveritelny pribeh o vztahu dospeleho muze (poznamenaneho valkou a zranenim) a dvanactilete holky z ustavni pece. Zpusob vypraveni, kamera a hudba me vsak zaujala.(1.1.2014)

  • Pethack
    *****

    Jen málokdy se filmu podaří, aby Pethacka strhnul k téměř čistě subjektivnímu hodnocení, ale Neděle ve Ville d´Avray budiž onou vyjímkou. V tomhle případě nedávám hvězdy za dobře natočené psychologické drama (i když nemůžu nesouhlasit s již zde prezentovanými názory, že jisté obrazy byly pastvou pro oči, mám-li jmenovat alespoň jedno "technické" pozitivum), ale kladu je coby věnce na hrob bezbřehé dětské fantazii, jenž tragicky zemřela na následky přílišné racionalizace a fatálního nepochopení. Zajímavé by bylo promítnout vztah protagonistů do dnešní doby, kdy hysterie zmatené snahy chránit děti před pedofily je ještě daleko vyhrocenější a téma "detabuizováno" ve jménu svatého Přímého přístupu ke všemu. Nejspíš by došlo k udání mnohem dříve, dávám jim tak dvě neděle. Maximálně tři. A ještě jedna věc - i když se o obou postavách dá tvrdit, že jsou tak trochu nezvládnuté, jejich vztah je zformován na základě extrémních situací, ve kterých se nacházejí a působí tedy věrohodně. Tedy minimálně ze stray Francoise/Cybele, jejíž touze po citové fixaci na někoho poté, co ji opustil otec - a tím pádem už všichni, kdo se o ni mohli starat - se nelze divit. Co se týče motivů Pierra, zde lze jen těžko říct něco přesnějšího, neboť jeho psýcha je prezentována jako naprostý chaos. Na závěr snad slova jednoho světce: "Nechte maličkých přijíti ke mně!"(1.2.2010)

  • Mikino00
    ***

    Ačkoli se jedná o silný lidský příběh, který je zfilmován velmi zručně, jelikož z absolutního minima se podařilo vykreslit skutečně silný a věrohodný vztah mezi oběma aktéry, tak film nenabízí kromě vztahu nic navíc a výsledek je poněkud rozpačitý.(13.8.2014)

<< předchozí 1 2