Čerstvý absolvent university Norville Barnes přijíždí do New Yorku hledat své štěstí v oblasti obchodu a financí. Ve stejnou dobu, kdy Norville získává místo v podatelně velké společnosti Hudsucker Industries, vrhá se její zakladatel Waring z okna 44. poschodí na chodník... Správní rada panikaří. Hudsuckerova smrt znamená, že jeho podíl na majetku firmy bude nabídnut široké veřejnosti. Pouze jeden člověk zůstává chladným - Sidney J. Mussburger. Má totiž plán - nasadit na místo prezidenta společnosti naprostého imbecila a změnit tak zájmy společnosti na zájmy členů správní rady. Ale kde najít takového troubu, který by vše bez otázek přijal? V tom přichází do místnosti Norville Barnes...(oficiální text distributora)
Získat práci koncem padesátých let nebylo snadné, jak se o tom přesvědčil Norville Barnes, bezelstný a naivní mladík, který právě dokončil maloměstskou obchodní akademii. Nakonec získá práci u mamutí společnosti, jejíž majitel Waring Hudsucker právě vyskočil z padesátého patra. Norvillovi, který třídí poštu, připadne úkol, kterého se všichni bojí. Musí doručit tzv. modrý dopis, který před svou smrtí poslal Waring Hudsucker svému poradci Sidneymu Mussburgerovi. A to je okamžik, který změní Norvillův život. Waring totiž nezanechal závěť a neměl žádnou rodinu, proto hrozí, že jeho podíl ve firmě bude za měsíc rozprodán veřejnosti. A to Mussburger rozhodně nemíní dovolit. Hledá proto na místo nového ředitele hlupáka, který by dokázal cenu akcií společnosti srazit na minimum tak, aby si je za pakatel mohli nakoupit členové vedení společnosti.(TV Nova)
Dumám zda jsem viděl stejný film jako zbytek uživatelů. Někdo to tu dokonce porovnává s Burtenem, což již vůbec nechápu. Příběh zde byl mizerný (vznik nápadu je tak to jediné), herecké výkony také (Newman byl solidní, ale to je vše.), rádoby efekty totéž (Rádoby anděl? Hnus.) a ani jsem se u toho nesmál. Slabota = 1z5(9.7.2012)
Můj první Coenovský film a hned takový nářez. Neuvěřitelně jemný film, který by neměl chybět ve filmotéce každého diváka nebo alespoň milovníka klasických dobrých filmů, kde se hned nemusejí rozdrásávat lidi na kaši motorovkou, patlat v sračkách a podobně. Doslova jemný a citlivý humor, krásné scénérie, výrazná hudba, herci, režie a tak dále. Na konci všeho citlivé poučení, které zaručeně funguje.(27.4.2011)
výtvarná stylizace, stejně jako atmosféra je dobrá, ale bohužel jsem celou dobu cítíl, že to má být směšné nebo aspoň usměvné, ale nějak mi to nešlo. Stejný problém jsem měl s Mazaným Filipem. Prostě mě tento styl humoru míjí - ale dobrý nápad natočit pohádku pro finančníky ;-) [ PŘÍBĚH: 2 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ](8.7.2012)
Já některý filmy od Coenů doslova miluju, ale můj šestej smysl mi řikal, že Záskok nebude nic moc. Spoustu let jsem Záskok ignoroval, ale nedávno šel na prima kůl, tak jsem si ho ze zvědavosti nahrál. Teď jsem se na film konečně podíval a musim napsat, že můj šestej smysl se nemýlil. Občas se tam najdou nějaký lepší okamžiky, ale celkově mi to přišlo jako obrovský hovno v hezkym obalu. Tenhle film mě prostě minul. Začátek byl dobrej, ale jinak jsem se více-méně nudil. Navíc jsem se těšil na Buscemiho a Goodmana, ale oba tam maj jenom takový štěky, že by je člověk skoro přehlídnul. Kdyby to nenatočili Coeni, nejspíš bych to ani nedokoukal. Ze sraček to vytahuje Tim Robbins a Paul Newman. Nicméně pro mě to je zatim druhej nejhorší film od Coenů (po Bartonu Finkovi).(20.7.2012)
"THE FUTURE IS NOW!" ------------- Bratia Coenovci opäť prišli s ďalším parádnym scenárom a ešte lepším filmom. Vycibrené dialógy sú na mieste, perfektný Tim Robbins v pozore, no a nechýba ani prvotriedna atmosféra neskorších 50. rokov, ktorá filmu vládla od úvodného prechodu pomedzi mrakodrapy, až po záverečné titulky. Na druhej strane by mu ale neuškodila kratšia dĺžka, pretože aj keď bol originálny (veď koľko ich je o zrode gymnastického kruhu a/alebo frisbee), v konečnom dôsledku nemal moc čo povedať.(1.9.2018)
-
Ve skutečnosti Hula Hoop a Frisbee vynalezl Richard Knerr se společností Wham-O.
(Listeroman)
-
Smrt Waringa Hudsuckera byla inspirována skutečnou událostí.
(D3VIL)
-
John Goodman, který se objeví v cameo roli reportéra zpravodajství, má ve filmu stejné jméno jako v Barton Fink (také od Coenů) - "Karl Mundt".
(D3VIL)
giovanni3
Dumám zda jsem viděl stejný film jako zbytek uživatelů. Někdo to tu dokonce porovnává s Burtenem, což již vůbec nechápu. Příběh zde byl mizerný (vznik nápadu je tak to jediné), herecké výkony také (Newman byl solidní, ale to je vše.), rádoby efekty totéž (Rádoby anděl? Hnus.) a ani jsem se u toho nesmál. Slabota = 1z5(9.7.2012)
Segrestor
Můj první Coenovský film a hned takový nářez. Neuvěřitelně jemný film, který by neměl chybět ve filmotéce každého diváka nebo alespoň milovníka klasických dobrých filmů, kde se hned nemusejí rozdrásávat lidi na kaši motorovkou, patlat v sračkách a podobně. Doslova jemný a citlivý humor, krásné scénérie, výrazná hudba, herci, režie a tak dále. Na konci všeho citlivé poučení, které zaručeně funguje.(27.4.2011)
easaque
výtvarná stylizace, stejně jako atmosféra je dobrá, ale bohužel jsem celou dobu cítíl, že to má být směšné nebo aspoň usměvné, ale nějak mi to nešlo. Stejný problém jsem měl s Mazaným Filipem. Prostě mě tento styl humoru míjí - ale dobrý nápad natočit pohádku pro finančníky ;-) [ PŘÍBĚH: 2 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ](8.7.2012)
dobytek
Já některý filmy od Coenů doslova miluju, ale můj šestej smysl mi řikal, že Záskok nebude nic moc. Spoustu let jsem Záskok ignoroval, ale nedávno šel na prima kůl, tak jsem si ho ze zvědavosti nahrál. Teď jsem se na film konečně podíval a musim napsat, že můj šestej smysl se nemýlil. Občas se tam najdou nějaký lepší okamžiky, ale celkově mi to přišlo jako obrovský hovno v hezkym obalu. Tenhle film mě prostě minul. Začátek byl dobrej, ale jinak jsem se více-méně nudil. Navíc jsem se těšil na Buscemiho a Goodmana, ale oba tam maj jenom takový štěky, že by je člověk skoro přehlídnul. Kdyby to nenatočili Coeni, nejspíš bych to ani nedokoukal. Ze sraček to vytahuje Tim Robbins a Paul Newman. Nicméně pro mě to je zatim druhej nejhorší film od Coenů (po Bartonu Finkovi).(20.7.2012)
Real Tom Hardy
"THE FUTURE IS NOW!" ------------- Bratia Coenovci opäť prišli s ďalším parádnym scenárom a ešte lepším filmom. Vycibrené dialógy sú na mieste, perfektný Tim Robbins v pozore, no a nechýba ani prvotriedna atmosféra neskorších 50. rokov, ktorá filmu vládla od úvodného prechodu pomedzi mrakodrapy, až po záverečné titulky. Na druhej strane by mu ale neuškodila kratšia dĺžka, pretože aj keď bol originálny (veď koľko ich je o zrode gymnastického kruhu a/alebo frisbee), v konečnom dôsledku nemal moc čo povedať.(1.9.2018)