Kamera:
Roger DeakinsHudba:
T Bone BurnettHrají:
George Clooney, John Turturro, Tim Blake Nelson, Charles Durning, John Goodman, Michael Badalucco, Holly Hunter, Stephen Root, Wayne Duvall (více)Obsahy(1)
Mississippi, třicátá léta. Tři trestanci Everett Ulysses McGill (George Clooney), Pete (John Turturro) a Delmar (Tim Blake Nelson), vzájemně spoutáni, zdrhají z lapáku krajinou v naději na nalezení pokladu o výši 1 200 000 dolarů. Na cestě potkávají bluesmana Tommy Johnsona (Chris Thomas King), který se k nim připojí a společně u místního hudebního vydavatele nahrají písničku, která se stane přes noc hitem jihu. Jenomže získat poklad a ve zdraví přežít extempore s Ku-Klux-Klanem a nesmlouvavé policejní pronásledovatele nebude zrovna hračka... (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (560)
Filmu nemám prakticky čo vytknúť. Milujem príbehy zasadené do dvadsiatych a tridsiatych rokov minulého storočia a v tomto snímku je atmosféra za hospodárskej krízy perfektne vykreslená. Výkony všetkých protagonistov sú parádne a všetkým dominuje svojím výkonom George Clooney. Tu dokázal, že úloha v absurdných príbehoch pánov Coenovcov mu sedí úplne skvele. A song Constant Sorrow sa pamätá navždy. ()
Coenovská variace na Homérovu Odyseu funguje až na pár zádrhelů skutečně výtečně. Snímek O Brother, Where Art Thou? v sobě totiž snoubí precizní režii, jímavý příběh s tragikomickými paralelami a příjemně civilní herecké výkony. Jako oddechová "feel good" záležitost je tedy tento počin přesně tím pravým na ospalé odpoledne. Skvělá práce! „Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.“ ()
"Jsem největší gangster na světě. Měřím tři metry padesát a pořád ještě rostu." Vlasy jsem zapomněl někde v minulým století, ale kdybych je měl, tak bych je pomádoval Fešákem od rána do večera a pak bych si je schoval pod síťku na vlasy. Tak byl Everett přesvědčivej. A celkově byli Hoši od Syslí řeky zábavní a pouční. Já jsem se například poučil v tom, že se mám krýt, když mi prodavač Biblí dává lekci nebo polonahý Sirény nabízejí svá těla. To jsem třeba vůbec nevěděl. Stejně jako to, že KKK pořádal spartakiády a rovněž mi nebyl znám význam termínu čuňomlatská krev. Na druhou stranu už mi život věnoval lekci o tom, že žena může být nejkrutější mučící nástroj, což výstižně popsala skupina Poletíme? slovy - Pokoušel jsem myslet tedy na jinou, našla si ji na facebooku, přejela ji šalinou. ()
Tak tenhle film mě pobavil, tři vězni na útěku, jeden větší magor, než druhý a ty postavy a postavičky, co potkávají cestou. Smála jsem se, když se jeden z nich převtělil v ropuchu, když Clooney pořád sháněl pomádu na vlasy, když se hádali, kdo bude vůdce... jak o tom tak přemýšlím, smála jsem se prakticky nepřetržitě. Coenovy komedie mi evidentně sednou. ()
„Sysla?“ Díky nenucenosti, s jakou Coenovi zasazují trojici pologramotných blbečků do rámce prapředka všech příběhů o návratu, bych neměl problém uvěřit, že Homér byl slepý černoch, který v čase hospodářské krize na drezíně drandil americkým jihem. Sebe-vědomé těžení z faktu, že většina hollywoodských narativů stojí na oddyseovském půdorysu, je odvážné, ale samo ještě kvalitní film nezajišťuje. V jednotlivostech zábavná, v detailech výstižná reminiscence starých časů, starých filmů a hodně starých mýtů po celou dobu marně hledá rytmus, tón i téma vyprávění. Trio hrdinů, kteří ztratili kontrolu nad vlastními příběhy (zato zjistili, že mohou měnit příběhy druhých), navenek každou chvíli míří jiným směrem, a zřejmě bychom jejich konání také měli průběžně posuzovat s rozličnou vážností (od Jsem uprchlý galejník přes Bonnie a Clydea ke Three Stooges). Jak je ale lze brát vážně, když nejprozíravější z nich, na němž komplet stojí nepatřičně nasládlý poslední akt, má jasno nanejvýš v tom, kterou pomádu si chce napatlat do vlasů? Konzistentní je Bratříčku, kde jsi? nakonec pouze svým „vyšisovaným“ vizuálem (Deakinsova kamera je vůbec parádní) a ohledáváním kořenů americké pop-music, což z něj dvakrát žhavého kandidáta k opakovanému sledování nedělá. 75% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Jordan, classic ()
Galerie (61)
Zajímavosti (27)
- Soundtrack měl nečekaně větší úspěch než samotný film, do začátku roku 2001 se prodalo přes 5 miliónů nosičů. (Tygrys)
- Jeden z mála filmov bratov Coenovcov, ku ktorému nezložil hudbu Carter Burwell. (shimik77)
- V reštaurácii je za Pappy O'Danielom (Charles Durning) busta Homéra. (HelenOfTroy)
Reklama