Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ****

    Z Německa poslední dobou vychází vcelku slušná várka zajímavých válečných filmů. Bílé Peklo, Pád třetí říše a tak dále. Dyť ještě aby ne, vždyť válka si toho nejvíc odbyla právě tam, tak ty zkušenosti, znalosti a přednosti rozhodně musejí mít. Každopádně s příběhem se nepářou a tak ho vyprávějí tak jak nejlépe dovedou a docela hezky se jim to daří. O silné scény rozhodně nemají nouze a je to vidět. Nic špatného na tom nevidím, opět se snaží odvyprávět příběh jednoho z milionů, kteří se na válce podíleli a opět se jim to daří. Každopádně si nemůžu pomoci s tím, že takové Bílé peklo je o veliký kousek dál, hlavně sílou jeho příběhu. Ono je těžké sledovat ty, kteří zpustošili Evropu od shora dolů, ale je lehké je kritizovat, přestože to byli lidé jako my, přestože měli svoje názory a také s vedením v Německu nesouhlasili. Každopádně jako film je to rozhodně zajímavý vstup do Německa za druhé světové války, který rozhodně zaujme.(5.5.2008)

  • Šandík
    ****

    Rozhodně velmi silný film, který ukazuje zrůdnost nacistického režimu v plné nahotě, a to přesto, že se prakticky celý odehrává v prostorách vojenské akademie. K jeho silným složkám nepatří pouze výborně zvládnutá režie, kamera či zvuk, ale také perfektně zvládnutá psychologie. Dokonce i ona zmíněná a mnohými kritizovaná smrt v jezeře nevyznívá sama o sobě nikterak nepravděpodobně, spíše je jen až příliš "zpocitněna" a snově zvizualizována. Podobné je to ovšem s oním závěrečným zápasem. Je sice natočen velmi obratně, ale právě proto má divák pocit nepřiměřeného citového vydírání. Právě v těchto dvou místech by asi bylo vhodnější neždímat emoce, nezastavovat čas, ale nechat realitu surově a neefektně proběhnout... 8/10 Zajímavé komentáře: Faye, Malarkey, Dudek, Lynn, Legas, flanker.27(31.1.2009)

  • flanker.27
    *****

    Tohle bude spíše taková úvaha. Myslím, ze mnoho lidi dělá stejnou chybu, jako v případe filmu Pád třetí říše tvrzením, že Hitlera zobrazuje "příliš lidsky". Účelem práce není dokazovat, že Hitler své nestvůrnosti dával průchod každým činem (tak byl zobrazován třeba v některých starých sovětských filmech). Stejné je to s Napolou. Nelze zjednodušit nepochybnou zrůdnost vyučované ideologie tím, že bychom v každém záběru z učebny ukázali nechutného odporného lektora vřískajícího o světové zkáze a vítězství nacionálního socialismu. Nacisté byli dobří psychologové a věděli, že takové věci se musejí podsunovat postupně, okrajově až podprahově (v tom byl Goebbels mistr, jeho propaganda málokdy primo útočila na nepřítele, většinou se na to šlo oklikou). Pochopil jsem film opět jako snahu ukázat, proc může byt pro normální lidi přijatelné přijmout zavrženíhodné myšlenky i konfrontaci ideálů (právě ta obrazová dokonalost, pohled na sportovní těla...). Krásně je to vystiženo scénou, kdy Friedrich nadšené s úsměvem zpívá "Vlajku", aby byl vzápětí konfrontován s buzerací staršího studenta. Celkově musím říct, že film ve mně zanechal opravdu silný dojem jak z vizuálního zpracování (ech, kdy už se to naučí i naši tvůrci), tak z děje jako takového (například scéna vystřízlivění z bojového napětí po postřílení zajatců), a také z hereckých výkonů. Po formální stránce film připomíná snímky Leni Reifenstahlové. Záměr vidím v tom ukázat, jak něco co na povrchu vypadá krasně a čistě uvnitř může "smrdět". Ostatně takový Michael Bay, oblíbenec mnoha filmových fanoušků jistého vkusu, jde po formální stránce k Reifenstahlové mnohem mnohem blíž, a dělá to - stejně jako ona - proto, ze to hezky vypadá. Na rozdíl od Napoly ovsem neodliší třeba vnější dojem z krásné války, jak bychom ho mohli vidět v propagačním týdeníku nebo náborovém filmu (což i u nás krasně předvedl Renč :)) od skutečné reality (nejen smrt, ale zapařené nohy, špatné jídlo, buzeraci atd.). Moje přítelkyně po filmu probrečela celý den, a to už se mnou absolvovala ledasco. Kdosi film popsal jako takového zvráceného Foglara. Do jiste míry je to trefné, čili jak může byt touha po čestnosti, kamarádství, ochota se obětovat zneužita k něčemu takovému jako nacismus.(12.10.2005)

  • Orlau32
    ****

    Film natočen v České republice na Moravě na hradě Bouzov. Je to skvělý film, který ukazuje německou přesnost, přísnost, ale též krutost na téměř ještě dětské duši. Film měl daleko zajímavější záběry (což se dá vidět v Bonusu na DVD), ale nechápu proč byl tak sestřihán ? Snad proto, aby se neukázala celá pravda i krutost na výchově mladých chlapců - budoucí vládní elity Německa. Je to skvělý film pro toho, kdo chce bez zaujatosti poznat, jak to za Hitlera i v Německu bylo pro chytré chlapce těžké.(18.5.2008)

  • ivishka
    ****

    Přehlídka našeho krásného Bouzova a blízkého okolí... Friedrich měl štěstí v neštěstí, že vyvázl dříve než bylo pozdě ale bohužel ho takový zážitek musel doživotně poznamenat. Našel si rychle přítele a to rovnou syna jednoho z hlavních pohlavářů celého Německa. Nalezené přátelství by bylo velkým přínosem i do budoucna bohužel o přítele rychle přišel, jelikož jeho umělecká duše to neusnesla a spáchal sebevraždu. Možná si po těchto filmech člověk uvědomí, že nejen Češi a ostatní byli chudáci ale sami občani Německa strádali - rodiče přicházeli o děti, děti přicházely o iluze, národ ztratil kulturu....Je pravda, že to bylo předvídatelné ale ani mi to nevadilo.(15.10.2012)

  • - Na scénu se zamrzlým jezerem byla vybráná lokace vyschlého rybníka o rozloze 3000m2, které bylo srovnáno do roviny pískem z patnácti kamionů. Na to byly položeny dřevěné desky a vše posypáno umělým sněhem. (Rodriguez)

  • - Kvůli roli Albrechta si tvůrci prohlédli přes 600 chlapců za 9 měsíců. (Rodriguez)

  • - Na interiérech bylo spotřebováno 15 kubíků dřeva. Celé to dávalo dohromady 15 truhlářů, malířů, štukatérů a zámečníků. (Rodriguez)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace