Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lynn
    ****

    Filmy jako je Napola mám velmi ráda, neboť zkoumají válku z pohledu buďto dětské, anebo mladistvé duše. A to už věděli i ve starověku, že proutek se musí ohýbat, dokud je mladý. Na Napolách byla z chlapců vychváváno budoucí elita. Na začátku je ve filmu jedna výstižná scéna, která si jen sama o sobě zaslouží přinejmenším 5*. Je to scéna uvítání ve škole, s patřičným německým nacionalismem, kdy všichni zpívají oslavnou hymnu o svém Vaterlandu. Scéna je dokonale působivá a jsem si zcela jistá, že v reálu před 60-ti lety byla taková věc působivá neméně... A film sám o sobě se sice tu a tam dopouští klišé, přesto díky vynikajícím hereckým výkonům Maxe Riemelta a Toma Schillinga nemohu jinak než za 4*. A navíc je tu i překvapivé jméno na postu režiséra - nečekala bych, že režisér prcičkovitých filmů "Holky to chtěj taky" etc. natočí něco tak vážného jako je Napola.(30.9.2005)

  • AngelAngie
    ****

    Tenhle film jsem velice podcenila. V mých očích se zprvu jevil jako jen další z řady nepovedených pokusů ukázat manipulativnost nacismu, pak naopak se mi zdál jako naprostá bomba .. tyhle dva pohledy jsem měla, dokud jsem film neshlédla. A musím říci, že takhle na něj pohlížím i po shlédnutí. První polovina se mi zdála poněkud nudná, nebo ne možná ani tak nudná jako spíše mírně nezajímavá. Jenže od oslavy narozenin to se změnilo a film byl pro mě opravdu vynikající. Skvělý snímek, rozhodně v tohle "druhu" jeden z nejlepších.(1.11.2008)

  • MATADOR
    ****

    V první části neuvěřitelně vykreslená atmosféra doby a postav, která si zahrávala s maximálním hodnocením. Druhá už působí poněkud familiérně a nebaví, jak by mohla, trošku mě nudila. Přesto mě zaráží, jaké parády skrývá německá kinematografie, hlavně když vídím všechny ty marné seriály. Tohle je skoro noblesa, úžasná atmosféra!(7.6.2013)

  • Thomassi
    ****

    Němci prostě umí točit filmy na téma druhá světová válka. Dalo by se říct, že jsou vlastně jediní, kteří nám svými filmy umožní nahlednout a vidět válku z pohledu poražených. Napola je další skvělý snímek, sice ne příno z válečné vřavy, ale o to dramatičtější. Sledujeme a dozvíme se, co to byly elitní školy pro Hitlerovu elitu, tedy školy převážně pro mladé, pečlivě vybrané německé hochy a i dívky, zakomponované vše do skvělého příběhu dvou kamarádů. A jedno se musí Němcům nechat: byla tenkrát taková doba, kdy si dokázali všichni vzájemně pomoct (dnes už je to pouze minulost), ale ta preciznost, s jakou byly tyto školy vedeny (a nejen školy), je až šokující. Navíc film byl natáčen v rodném kraji a kousek od současného bydliště, na Bouzově. Co se týče hereckých výkonů mladých Němců, nemám co bych vytkl. Je to film, který sice nevypadá epicky, ale o to víc je působivější a realističtější.(14.10.2011)

  • flanker.27
    *****

    Tohle bude spíše taková úvaha. Myslím, ze mnoho lidi dělá stejnou chybu, jako v případe filmu Pád třetí říše tvrzením, že Hitlera zobrazuje "příliš lidsky". Účelem práce není dokazovat, že Hitler své nestvůrnosti dával průchod každým činem (tak byl zobrazován třeba v některých starých sovětských filmech). Stejné je to s Napolou. Nelze zjednodušit nepochybnou zrůdnost vyučované ideologie tím, že bychom v každém záběru z učebny ukázali nechutného odporného lektora vřískajícího o světové zkáze a vítězství nacionálního socialismu. Nacisté byli dobří psychologové a věděli, že takové věci se musejí podsunovat postupně, okrajově až podprahově (v tom byl Goebbels mistr, jeho propaganda málokdy primo útočila na nepřítele, většinou se na to šlo oklikou). Pochopil jsem film opět jako snahu ukázat, proc může byt pro normální lidi přijatelné přijmout zavrženíhodné myšlenky i konfrontaci ideálů (právě ta obrazová dokonalost, pohled na sportovní těla...). Krásně je to vystiženo scénou, kdy Friedrich nadšené s úsměvem zpívá "Vlajku", aby byl vzápětí konfrontován s buzerací staršího studenta. Celkově musím říct, že film ve mně zanechal opravdu silný dojem jak z vizuálního zpracování (ech, kdy už se to naučí i naši tvůrci), tak z děje jako takového (například scéna vystřízlivění z bojového napětí po postřílení zajatců), a také z hereckých výkonů. Po formální stránce film připomíná snímky Leni Reifenstahlové. Záměr vidím v tom ukázat, jak něco co na povrchu vypadá krasně a čistě uvnitř může "smrdět". Ostatně takový Michael Bay, oblíbenec mnoha filmových fanoušků jistého vkusu, jde po formální stránce k Reifenstahlové mnohem mnohem blíž, a dělá to - stejně jako ona - proto, ze to hezky vypadá. Na rozdíl od Napoly ovsem neodliší třeba vnější dojem z krásné války, jak bychom ho mohli vidět v propagačním týdeníku nebo náborovém filmu (což i u nás krasně předvedl Renč :)) od skutečné reality (nejen smrt, ale zapařené nohy, špatné jídlo, buzeraci atd.). Moje přítelkyně po filmu probrečela celý den, a to už se mnou absolvovala ledasco. Kdosi film popsal jako takového zvráceného Foglara. Do jiste míry je to trefné, čili jak může byt touha po čestnosti, kamarádství, ochota se obětovat zneužita k něčemu takovému jako nacismus.(12.10.2005)

  • - Pro film bylo vyrobeno přes 500 uniforem. Hlavní role byly šity na míru, ostatní byly vypůjčeny. (Rodriguez)

  • - Vodní dotáčky probíhaly v hale, kde byly uloženy dvě nádrže naplněné teplou vodou a střešní prostor byl vyložen plexisklem a uměle zasněžen. (Rodriguez)

  • - Většina lokací se natáčela v Praze a německém Hamburku. (Elisebah)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace