Nastala chyba při přehrávání videa.
  • blackrain
    ****

    Elitní nacistická škola jen pro ty nejlepší, nejoddanější a nejsilnější. Každého tam čekal tvrdý a nelítostný dril, ideologické vymývání mozků, špehování, tvrdé tresty pro ty, kteří spáchali sebemenší provinění proti pravidlům školy. Žádné místo pro slabé jedince. Do takového prostředí se dostal i Fiedrich, chlapec s hlavou plnou ideálů. Hitler myslel skutečně na všechno, když si takovým způsobem vychovával budoucí pilíře své říše. Při některých scénách jsem ztrácela dech.(12.2.2010)

  • gogo76
    ****

    Príjemné prekvapenie!Po Bielom pekle a Páde tretej ríše,ďalší skvelý nemecký film z obdobia 2.svetovej vojny.Scéna s hádzaním granátov ma strašne pobavila,aj keď ten záver už taký srandovný nebol.Velmi dobrý príbeh,skvele zahraný,mne osobne sa veľmi páčila postava Albrechta Steina,ktorého nenávideli vlastní rodičia.80%.(10.2.2009)

  • tom88
    ****

    Veľmi silný príbeh o chlapcovi, ktorý sa dostane na vysnenú nacistickú školu, po ktorej si myslí, že sa bude mať ako prasa v žite a bude mať kopec peňazí. Pri výcviku už možno aj trochu ľutoval, že tam vlastne šiel. Vo filme nechýbajú silné scény. Je to pohľad na surový výcvik, ktorý robí z mladých chalanov bezcitných nacistov. Výborný film. 80%.(11.7.2007)

  • flanker.27
    *****

    Tohle bude spíše taková úvaha. Myslím, ze mnoho lidi dělá stejnou chybu, jako v případe filmu Pád třetí říše tvrzením, že Hitlera zobrazuje "příliš lidsky". Účelem práce není dokazovat, že Hitler své nestvůrnosti dával průchod každým činem (tak byl zobrazován třeba v některých starých sovětských filmech). Stejné je to s Napolou. Nelze zjednodušit nepochybnou zrůdnost vyučované ideologie tím, že bychom v každém záběru z učebny ukázali nechutného odporného lektora vřískajícího o světové zkáze a vítězství nacionálního socialismu. Nacisté byli dobří psychologové a věděli, že takové věci se musejí podsunovat postupně, okrajově až podprahově (v tom byl Goebbels mistr, jeho propaganda málokdy primo útočila na nepřítele, většinou se na to šlo oklikou). Pochopil jsem film opět jako snahu ukázat, proc může byt pro normální lidi přijatelné přijmout zavrženíhodné myšlenky i konfrontaci ideálů (právě ta obrazová dokonalost, pohled na sportovní těla...). Krásně je to vystiženo scénou, kdy Friedrich nadšené s úsměvem zpívá "Vlajku", aby byl vzápětí konfrontován s buzerací staršího studenta. Celkově musím říct, že film ve mně zanechal opravdu silný dojem jak z vizuálního zpracování (ech, kdy už se to naučí i naši tvůrci), tak z děje jako takového (například scéna vystřízlivění z bojového napětí po postřílení zajatců), a také z hereckých výkonů. Po formální stránce film připomíná snímky Leni Reifenstahlové. Záměr vidím v tom ukázat, jak něco co na povrchu vypadá krasně a čistě uvnitř může "smrdět". Ostatně takový Michael Bay, oblíbenec mnoha filmových fanoušků jistého vkusu, jde po formální stránce k Reifenstahlové mnohem mnohem blíž, a dělá to - stejně jako ona - proto, ze to hezky vypadá. Na rozdíl od Napoly ovsem neodliší třeba vnější dojem z krásné války, jak bychom ho mohli vidět v propagačním týdeníku nebo náborovém filmu (což i u nás krasně předvedl Renč :)) od skutečné reality (nejen smrt, ale zapařené nohy, špatné jídlo, buzeraci atd.). Moje přítelkyně po filmu probrečela celý den, a to už se mnou absolvovala ledasco. Kdosi film popsal jako takového zvráceného Foglara. Do jiste míry je to trefné, čili jak může byt touha po čestnosti, kamarádství, ochota se obětovat zneužita k něčemu takovému jako nacismus.(12.10.2005)

  • SeBig
    ***

    Přísný podmínky byli dost dobrý, ale myslel jsem že to bude větší drama. Moc se toho za ten film nestalo, kromě toho že to bylo celý zajímavý a dobře natočený to nepopírám. Jediný co mě tak dostalo byl skok na granát to ostatní už mě tolik nezasáhlo. Víc emocí jsem si prožil u Chlapce v pruhovaném pyžamu.(10.1.2017)

  • - Většina lokací se natáčela v Praze a německém Hamburku. (Elisebah)

  • - Původně chtěl Dennis Gansel film natočit s neznámými amatérskými herci v hlavních rolích, aby se divák mohl lépe ztotožnit s postavami. Bohužel se natáčení příliš vleklo, a tak musel nakonec sáhnout po profesionálech, jakými jsou Max Riemelt a Tom Schilling. (Elisebah)

  • - Jídelna hradu byla natočena ve staré tělocvičně v Praze. Některé záběry, jako projíždějící německý vůz pod mostem, byl točen hned vedle. (Rodriguez)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace