Režie:
Craig BrewerScénář:
Craig BrewerKamera:
Amy VincentHudba:
Scott BomarHrají:
Terrence Howard, Anthony Anderson, Taryn Manning, Taraji P. Henson, Ludacris, Paula Jai Parker, Isaac Hayes, DJ Qualls, Elise Neal, Juicy J, Jeff PopeObsahy(1)
Pouliční podvodník a pasák DJay v sobě objeví nadaného rapera. S pomocí starého kamaráda ze střední - Keye, talentovaného nahrávacího technika a nejrůznějších lidí ze svého memphiského okolí se rozhodne od základů změnit svůj život. DJay je memphiský pasák, který tráví většinu času přemítáním o životě ve svém zaparkovaném Chevy, na jehož zadním sedadle si to mezitím prostitutka Nola rozdává se zákazníky. Kuplířství mu zrovna moc nejde, ale protože dokáže vydělat téměř na čemkoli nebo komkoli, nedělá mu problém schrastit tolik peněz, aby udržel sebe i své tři dívky spokojené a ubytované v pronajatém domku. DJay však prožívá krizi středního věku - tiše sní o tom, že se stane uznávaným raperem. Když se od majitele místního klubu Arnela dozví, že se do města chystá raperský magnát Skinny Black, DJay se rozhodne natočit vlastní nahrávku v naději, že ji dostane až ke Skinnymu. S malou pomocí přátel a "rodiny" se mu podaří rozehrát největší partii svého života a vyburcovat všechny lidi kolem sebe. Je totiž jasným důkazem toho, že "každý musí mít svůj sen". (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (67)
Hustle & Flow je pro mě jeden z nejlepších filmů s hip-hopovou tématikou. Takových filmů je v žánru jako šafránu a měli bychom si vážit každého nového přírůstku. A popravdě se ani nedivím, že titulní song vyhrál Oscara, protože je vážně skvělej a poslouchal jsem ho asi tři dny v kuse pořád dokola. ()
Špička v žánru. Mám sympatie k tomuhle filmu, protože popisuje příběh, který je společný všem, včetně mě, kteří makají na své hudbě, na svém rapu, ke kterému ten hustle patří taky. Když trávíte svůj čas s klávesy, mixákem a mikrofonem, denně škrábete "puzzle" na papír, snažíte se prosadit a pustíte si tenhle film, je to jakoby Vám někdo postavil zrcadlo. Zkrátka režisér moc dobře rozumí tomu "started from the bottom". Jsem rád, že tenhle film je a je skvělý. Zesnulý Isaac Hayes a Ludacris ve vedlejších rolích moc potěšili. ()
Žánrové zasazení jako krimi je značně matoucí, protože i když hrdina skončí ve vězení a v jedné scéně zazní výstřely, je to zase jenom jeden z mnoha snímků, které líčí trnitou cestu za splněním svého amerického snu. Je to zkrátka o tom, jak jeden outsider zatnul zuby a podporován láskou svých bližních našel cestu nahoru. Gangstr rap je hodně specifický žánr, který přinesl na vrchol popularity spoustu divných týpků z pomezí galerky, kteří si přinesli dost neotesané způsoby a zůstali v jádru nevzdělanými namyšlenými pozéry. Po hudební stránce to taky není moc zajímavé, protože síla rapu a hip hopu byla vždycky v textech a v osobních zkušenostech lidí z ulice, které jsou jen těžko přenosné. Hlavní hrdina je takový hodný pasák, který se dostal k řemeslu jen tak mimochodem díky smůle a v jádru je to pořád fajn kluk, který se dokáže o své ovečky starat s nevšedním porozuměním a jeho oblíbená holka mu to stejně láskyplně oplácí do té míry, až by se z toho jeden zakuckal smíchy. Celkový dojem: 50 %. ()
Původně jsem na tenhle film ani nechtěl koukat, ale po chvíli černošského hláškování jsem uznal, že chvíli vydržím. Nakonec jsem vydržel až do konce, ale ne proto, že bych z filmu byl nadšený, jako spíš z toho zděšení, jak někdo může žít. K tomu Hip hop jde mimo mě, ale uznávám, že tady ta muzika měla vcelku smysl. ()
Nevěděla jsem, že existuje popová verze rapu. Právě ten totiž hrdinové, kteří si urputně chtějí splnit svůj sen, dělají. Snímek je podivuhodně nevyrovnaný, některé scény jsou překvapivě otevřené (pasák vyhazující prostitutku z domu nebo zpověď ve vězení), jiné zoufale podbízivě (vnucování nahrávky někomu, kdo ji ocení, mladičká prostitutka najednou se bouřící proti tomu, že je platidlem). ___ Hlavní hrdina je drsný pasák s měkkým srdcem (patrně), legrační když si navlékne absurdně velký řetěz, nebo když si načesává vlasy zpod natáček, ale přesto si sní svůj americký sen a je pro něj ochoten udělat téměř cokoliv. Co mě na jinak nepříliš atraktivním filmu zaujalo, byla pozice žen. Buď jsou absolutně oddané (věřící spořádaná manželka a dvě vzorné prostitutky) nebo děsné mrchy (prostitutka, která si troufne po svém pasákovi něco chtít). Ostatně, hlavní „hit“ popových raperů o vztahu k ženám dost vypovídá. ___ Jednoznačný výsledek snímku je pro mě poučení: rapery nebrat! A to ani ty popové. ()
Galerie (18)
Photo © Paramount Classics
Zajímavosti (6)
- Skupina "Three 6 Mafia" obdržala za titulnú skladbu "It's Hard Out Here for a Pimp" Oscara ako vôbec prvá hip-hopová skupina v histórii. (Ludo444)
- Slovo "fuck" ve filmu zazní 186krát, což je 1,61krát za 1 minutu. (Dixxx)
- Terrence Howard udělal během dvou a půl let v Memphisu, rozhory se 123 pasáky a 78 prostitutkami. Sám hraje ve filmu totiž hlavní postavu pasáka. (Pumiiix)
Reklama