• Šakal
    *

    Být feministka, tak se cítím (oprávněně) podvedena, zneužita..., že se mnou bylo Renčem a zejména Vieweghem takhle vyjebáno a to ještě nikterak "uspokojivě". Zatímco mi chlapi máme (díky T. Bařinovi) celkem slušné bilancování života a partner. vztahů s patřič. nadhledem, sarkasmem, ironií....ženy z toho vychází...jak to slušně napsat a nebýt vulgární. Hloupoučké mstící se husičky, co se pomstí tak max sobě, je ještě přívětivý příměr. O nás chlapech, vyobrazených jako bezmozkovém spotřebním zboží, (které je nutné nejdéle po záruce odhodit), se nemá cenu snad ani zmiňovat. Jak říkám, duo Renč-Viewegh má celkem štěstí, že nejsem rázná feministka, co nejde pro facku a sprosté slovo daleko, ale mírumilovný člověk. Jinak bych musel použít výrazu, jak je kurva (pardon proboha) možný, natočit takovou bezduchou píčovinu (pardon slátaninu) postrádající jakýkoliv vtip, nadhled, realitu...a člověk si neustále říká, že to přeci tvůrci nemůžou myslet vážně a to včetně kreativce" chlupa z Měcholup" M. Vašuta.Troufám si jednoznačně tvrdit, že inteligentnější scénář bych splodil během víkendového nonstop dýchánku i přes značnou kocovinu s pořádnou vopicí pohupující se na zádech. Nevím, zřejmě jsem asi opravdu již starej, ale u "vtipných hádanek" typu, "jsem tlustej a válím se celej den po pláži" se JÁ nebavím. Aby nedošlo k omylu. Já mám z dřívější doby M. Viewegha (troufám si tvrdit) docela načteného a např. jeho román Báječná léta pod psa nebo soubor povídek Nápady laskavého čtenáře považuji za inteligentní a vtipné. Tím tento scénář (při vší úctě) rozhodně není! Já mám smysl a pochopení pro výrazy jako jsou IRONIE, NADSÁZKA, NADHLED..... pouze se to musí umět a je potřeba to dělat s citem a inteligentně. Hranice mezi tímto a naprostým kýčem je však relativně tenká a zde byla několikanásobně překročena. Tohle je scénáristcké Waterloo a nezachrání ho ani poměrně slušnej výběr hudby, kozy a pevná prdelka Z. Kanócz. Popravdě se hodně divím tomu zdejšímu poměrně vysokému hodnocení, v kontextu faktu, že mladší bratříček http://www.csfd.cz/film/269226-roman-pro-muze/ byl poslán téměř do odpadu. Tohle postrádá jakýkoliv reálný podklad, o nějaké hlubší myšlence či zamyšlení se nad smyslem (posláním) snímku nemá cenu zkoušet třeba pouze (za)uvažovat. Snad pouze kromě faktu.... pokud budete používat tampony Triamax, nic vás nezastaví. Vypadá to, že oba dotyční pánové (společně s disributory) je používají, jak jinak si vysvětlit skutečnost, že je nic nezastavilo při tažení snímku do kin, bez proškrtání (pardon) přepsání scénáře. Při vší "snaze" tohle jsem nedokázal dokoukat. Zase takový masochista nejsem a mám důležitější věci na práci. Např. už mám zbytečně dlouhou pauzu v čumění do zdi, popř. trhání mouchám křidýlek...Jo a Něrgešová je ta (to) poslední, co by mi na snímku vadilo. Ta si ostatně sjíždí svůj vlastní snímek.... p.s. pravdou zůstává, že kolega (kterého považuju za inteligentního člověka s širokým záběrem a rozhledem) mi odpověděl, že se u snímku bavil "od začátku do konce" a nezůstalo pouze u něho, takže třeba.... je chyba ve mně.(13.9.2011)

  • Hal_Moore
    **

    Vůbec mě to nebavilo, ten Viewegh poslední dobou zdaleka neznamená kvalitní podívanou. Tragičtí Účastníci zájezdu, téměř na stejné úrovni Román pro ženy. Vašut nehraje, jen háže rádoby drsně směšné hlášky a šklebí se na celé kolo. Co tam dělala Něrgešová nechápu už vůbec, snad jediný kdo hrál, byl Donutil (který se tu objevil celkem na ani ne deset minut) a vlastně i Stašová. Tímto si mě Renč nezískal. Lechtivých scén pomálu a když už nějaká je, za moc nestojí. To samé se dá říci o scénách vtipných (čestnou výjimkou budiž svetr v divadle). Ne, stále si stojím za svým když říkám, že český film poslední dobou nestojí ani za tu pověstnou zlámanou grešli. Snad poslední kvalitní film, který jsem měl možnost shlédnout byly Želary, a to už je přeci jen tři roky zpět.(11.11.2006)

  • Gilmour93
    **

    Renčův film o nevyrovnané redaktorce Vyrovnané ženy a mužích, co to nemají srovnané, je opravdu vhodný snad jen na vyplnění čekací doby u kadeřnice při dělání melírku.. Bylo by chybou brát tuto lacinou sondu do partnerských vztahů bez nadsázky a přitom si rozhořčeně masírovat dotčené mužské či ženské ego. Hlavním problémem je pramálo skutečně nepodbízivé vtipnosti a na tom Román pro ženy shořel jako papír. Vašut hrál jako by byl v Ruské ruletě s Kaiserem a Lábusem, Stašová přehrávala a Něrgešová herectví neúspěšně předstírala, takže nakonec nejvíce zaujala figurína Humphreyho Bogarta před bistrem Casablanca, která ví, že mlčeti je někdy zlato (viz. úsporná role Donutila).(1.6.2009)

  • Rex Mundi
    **

    "Žánrově lze film charakterizovat jako inteligentní romantickou komedii, založenou na originální situační komice, vtipných dialozích a jímavém lidském osudu." - prepáčte, že komentár začínam opakovaním, ale táto veta z textu distribútora je skvelou ukážkou klamlivej reklamy. Ak sa na tento film dívam ako na komédiu, pobavila som sa slušne a dávam 3*. Keby som začala pitvať tú avizovanú inteligenciu, originalitu a dojímavosť, hodnotenie by klesalo a klesalo. A romantika? Pche, radšej sa prepchám cukrovou vatou, než sa nechať dojať takými telenovelovými trikmi. Boli tam dobré cynické hlášky a boli veľmi dobre situované. Komika funguje. Ale okrem prvoplánovej zábavy mi Román pro ženy nič hlbšieho neposkytol. A čo vidia filmári tak úchvatného na herectve Zuzany Kanóczovej, som tiež nezistila.(17.10.2005)

  • Matty
    ***

    Už dlouho se nestalo, že by nějaký český film svými kvalitami předčil má očekávání. Je pravda, že v případě Románu pro ženy nelze hovořit o očekáváních nikterak velikých, ale příjemnou romantickou komedii, která rychle uteče a bude v ní minimum české trapnosti, jsem nečekal. Musíte se jenom přenést přes skutečnost pravící: „Román pro ženy je žánrovým filmem“. Nečekejte tedy řešení těžkých morálních dilemat, nečekejte odpovědi na otázky o smyslu života, nečekejte nic hlubšího, nic u čeho je třeba příliš (ba vůbec) přemýšlet. Zprvu mě na filmu sice iritovaly některé detaily – "světovost" jmen postav (Laura, Oliver, Ricky), Lauřin pražský dialekt (tzn. hlas dabérky Vladimíry Černé) a vůbec, celý nápad s retrospektivním vyprávěním v kadeřnictví – , ale brzy jsem si uvědomil, co se od podobného filmu čeká – pasivní sledování a bavení se. Vtipů zde není příliš (pobavil mě všehovšudy „Honza Svěrák“), ani erotiky ne, nicméně jsou zde, čímž Román splňuje základní požadavky na komerčně úspěšný film. V tomto filmu není nic vyloženě nepovedeného, nic excelentního, je jako laciný, avšak pronikavý parfém. Jistě, scénář je hloupoučký až na hranici debility (celou dobu jsem naivně věřil, že název je myšlen ironicky), ale zrovna u romantických komedií mi tohle vůbec nevadí. Prostě zábava na jeden večer a brzké zapomenutí, nic, vůbec nic víc. 55% Zajímavé komentáře: Isherwood, Oskar, Brouk, EdaS, novoten, anais, Jakubisko, Kapybara, LarryW, Bilky(13.11.2006)

  • - Ve slovenské restauraci si Rickie (Jaromír Nosek) při snídani prohlíží časopis s automobily, avšak mění a záhadně se mu vrací stránky časopisu.

    (peiton)

  • - Režisér Filip Renč pri natáčaní ľahkých erotických scén na pľaci hercom sám predvádzal, ako si to predstavuje a ako to ma vyzerať. Pri jednej takejto scéne boli prítomní aj novinári, ktorí napísali, že sa v tom priam vyžíva. (peiton)

  • - Pro Zuzanu Kanóczovou je to první velká zkušenost s filmem, jinak jí můžete vidět v představeních nitranského Divadla Andreje Bagara. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace