
Režie:
Filip RenčScénář:
Michal VieweghKamera:
Petr HojdaHrají:
Zuzana Kanócz, Marek Vašut, Simona Stašová, Stella Zázvorková, Miroslav Donutil, Ladislava Něrgešová, David Švehlík, Jaromír Nosek, Klára Oltová, Jiří Bábek (více)Obsahy(1)
Dvacetiletá Laura, redaktorka bulvárního ženského týdeníku Vyrovnaná žena, si v metru všimne na reklamních tabulích milostného dopisu, který je podepsán Oliverem. O stejném dopisu se baví ženy v kadeřnictví, kam má namířeno. Je mezi nimi i její matka, rozvedená překladatelka Jana, která nesnáší české muže. Její první láskou byl egoista Pažout, kterému nikdy neodpustila, že přišel do divadla pozdě, a navíc ve svetru. Neuspokojil ji ani první manžel, který sice sehnal byt, ale jinak byl stejný buran jako Pažout. Naštěstí onemocněl rakovinou a zemřel. Od té doby Jana hledá toho pravého. Hledá ho i Laura, která vypráví, jak se před dvěma lety seznámila v Tatrách s Oliverem, osamělým starším mužem. Po jedné schůzce skončí s Oliverem doma, překvapí je matka a dostane hysterický záchvat, protože v Oliverovi pozná Pažouta. Okamžitě ho vyhodí. Laura přistihne na vánočním večírku Olivera v objetí s bývalou přítelkyní, ale on si ji usmíří poukazy na Kanárské ostrovy. Po roce se však v jejich vztahu objeví první trhliny a hádky... (TV Nova)
(více)Recenze (757)
Když Radyo píše o Sexu Ve Městě, má absolutní pravdu. Vypravěčský způsob, stylovost, jakési zkreslení obrazu životní úrovně, "ženský pohled", to všechno tady najdete. Během prvních dvaceti minut jsem byl za to, aby se mezi žánry přihodila SCI-FI, neboť zde pracujeme s muži a ženami, kteří nemají s realitou mnoho společného (aspoň doufám). Navíc jsem se zasmál dvakrát - poprvé americké hymně na balkóně starého bohnického činžáku a podruhé zvučnému "Ahój." v kabině výtahu. Naštěstí od téhle chvíle - vstupu Marka Vašuta na scénu - se vše v dobré obrátí. Dojde k skvělé masáži humornými scénami, scénami hlubšími (u kterých si bude každé pohlaví myslet to svoje), neváhal bych říct "jako ze života" a bohužel také scénami trapnými - v podstatě každý prostřih na dementní trio kadeřnic, které nemají na práci nic lepšího než přehrávat a pitvořit se, k čemuž nádavkem dostaneme tragédku Laďku Něrgešovou, které bych tu neschopnost ale klidně věřil;) Román Pro Ženy je místy popkulturně povrchní až to bolí - nejvíc ve chvíli pro postavu Miroslava Donutila nejtěžší. Na druhou stranu má u mě plus za výsměch ženským časákům v podobě Vyrovnané Ženy a za scény, u kterých jsem měl sto chutí říct "děláš si to sama, krávo" a to krapet přeslazené cosi na závěr, co přišlo po nich a co se mi paradoxně líbilo i přes ten vysoký obsah sacharidů. Přes několik mnou nepochopených režijních záměrů (typu detailní záběr na zdrcenou slzící kadeřnici) s rozporuplnými pocity končím tenhle komentář s myšlenkou plnou naděje, že mladé rebelky nebudou mít nové oblíbené slovo, znějící "sofistikovaný". 60% ()
"Žánrově lze film charakterizovat jako inteligentní romantickou komedii, založenou na originální situační komice, vtipných dialozích a jímavém lidském osudu." - prepáčte, že komentár začínam opakovaním, ale táto veta z textu distribútora je skvelou ukážkou klamlivej reklamy. Ak sa na tento film dívam ako na komédiu, pobavila som sa slušne a dávam 3*. Keby som začala pitvať tú avizovanú inteligenciu, originalitu a dojímavosť, hodnotenie by klesalo a klesalo. A romantika? Pche, radšej sa prepchám cukrovou vatou, než sa nechať dojať takými telenovelovými trikmi. Boli tam dobré cynické hlášky a boli veľmi dobre situované. Komika funguje. Ale okrem prvoplánovej zábavy mi Román pro ženy nič hlbšieho neposkytol. A čo vidia filmári tak úchvatného na herectve Zuzany Kanóczovej, som tiež nezistila. ()
Znáte to. Něčemu se dlouho vyhýbáte jako papež nahrávkám MAYHEM. Neb čekáte něco, co vás vykolejí. Pak přinuceni............(doplňte chybějící), neodoláte a dáte. Já už nedám. Znám spoustu divných typů, ale asi jsem viděl prd. Tohle, teda snad, ani omylem. Možná, jedině, že by špatný ftip. S velkým F. P.S. Pažoute, kdes nechal Horáčka? ()
Jsem značně překvapen. Ze začátku jsem byl poměrně zhnusen očividným přehráváním a celkovou nevěrohodností. Za chvíli jsem si ale zvykl a výborně jsem se bavil. Zhruba po hodině však přichází hluché místo a snímku, zdá se mi, se z toho už nepodaří vybruslit a končí tak nějak - všelijak, jenom ne zajímavě nebo snad dokonce působivě. ()
Konečně (po dlouhý době) český film, z kterého jsem naprosto unešená. Dialogy u kterých mě rušil vlastní smích a nádherný poučky pro život .Pravý český buran myslí v posteli na sebe „ten se mi poved“ a nad povzdechem Laury „Nejvíc jsem ho milovala, když mlčel“ tak pod to bych se ráda podepsala!!! “ A život, to je taky škodolibý prevít „To snad není možný Pažout. Okamžitě vypadni z toho dětskýho pokoje!“ . A co mě uklidňuje, že i v zahraničí není po čem šáhnout „Já si přece nevezmu někoho, kdo volil Bushe“ Michal Viewegh musel být v minulým životě ženská a já si jdu koupit jeho knihu!!! ()
Galerie (22)
Zajímavosti (35)
- Režisér Filip Renč pri natáčaní ľahkých erotických scén na pľaci hercom sám predvádzal, ako si to predstavuje a ako to ma vyzerať. Pri jednej takejto scéne boli prítomní aj novinári, ktorí napísali, že sa v tom priam vyžíva. (peiton)
- Ve scéně, kdy je Laura (Zuzana Kanócz) u Sandry (Klára Sedláčková) v kadeřnictví a baví se společně o tom, že se poprvé vyspala s Pažoutem (Marek Vašut), má jeden melír na vlasech. V předchozích záběrech však měla omelírovanou polovinu hlavy. (Skarface)
- Původní Román pro ženy je jednou z nejprodávanějších knih nejúspěšnějšího českého autora současnosti Michala Viewegha. Do uvedení filmu v kinech se prodalo víc než 80 000 výtisků a kniha vyšla už i v chorvatském a německém překladu. (imro)
Reklama