Režie:
Wes BallScénář:
T.S. NowlinKamera:
Gyula PadosHudba:
John PaesanoHrají:
Dylan O'Brien, Dexter Darden, Thomas Brodie-Sangster, Rosa Salazar, Ki-hong Lee, Giancarlo Esposito, Nathalie Emmanuel, Kaya Scodelario, Will Poulter (více)VOD (5)
Obsahy(1)
V epickém finále trilogie Labyrint vede Thomas (Dylan O’Brien) svou skupinu unikajících Placerů na jejich poslední a nejnebezpečnější misi. Musejí se poprat o naději ve světě, který se hroutí pod tíhou zákeřné nemoci, musejí bojovat o přežití mezi nakaženými a nepříčetnými „raply“ na straně jedné a nevyzpytatelnou organizací Z.L.S.N. na straně druhé. Mohou vůbec ještě někomu a něčemu věřit? Aby Thomas zachránil sebe i své přátele, musí proniknout do legendárního Posledního města, labyrintu řízeného Z.L.S.N. Toto místo se může stát nejhroznějším bludištěm ze všech. Ten, kdo tuto misi přežije, získá odpovědi na všechny otázky, které si Placeři položili od chvíle, kdy poprvé dorazili do labyrintu. (Cinemart)
(více)Videa (10)
Recenze (372)
Epické a důstojné okoupání rekta, k němuž parta hošíků dodává manuál, který vypracovávala celou ságu. Hrdinně jsem odolával Thomasově partě, která mohutně útočila na mé pozadí. Svůj věneček si přece jen schovávám pro nějakou dívčinu. Nabízela se Kaya Scodelario, což o to, je to hezká holka, jenže není blond. Jenže náhle se mně zjevil anděl, blond anděl jménem Katherine McNamara. Bylo rozhodnuto. Dnes bude úřadovat anální kolík. Film vypadá vizuálně báječně, nepoměrně výpravněji než obě předchozí pokračování dohromady. A to jsem předchozí díly nijak neprožíval. Akce stíhá akci, režisér hrdinně bojoval s přístupností. Je sice škoda, že se nedočkáme davových scén s nakaženými, o to lépe vyniknou nápadité akční posuny v ději. Dialogy nejsou určující, vůbec se na ně nehraje. K dispozici jsou zdatně vyvedené masky, noční scenérie zamořeného města, překvapivá úmrtí. Film bych přece jen o něco zkrátil, občas už byla délka znát. Dylan O´Brien všem vytřel anál, když jeho spojení s Wesem Ballem je tím nejlepším z těch, které ti dva spolu upekli. 10/10 ()
Výrazně slabší oproti komorní mysteriózní jedničce, slabší i oproti ponuré dvojce. Postupně klesající atraktivita i záživnost jednotlivých dílů je zjevná, ještě že je to jen trilogie... Už otravně schematická úvodní scéna s "přepadením" vlaku dává tušit, že trojka bude především banální předvídatelný akčňák. A taky že jo. Navíc je to ještě týnejdžerský pseudoromanťák s fůrou patetických keců a významných pohledů, tedy plný přesně toho sajrajtu, který tolik nesnáším. Děj se dá shrnout stručně - chrabrý boj chudých a dobrých proti těm bohatým a špatným, přičemž i ti špatní nejsou nakonec vlastně úplně tak špatní (to asi aby z toho dětičky nepropadly pesimismu), až na jednoho superhajzla, který ale nakonec dostane co si zaslouží a všichni mládežníci se tak ve finále můžou šťastně sesednout u pionýrského táborového ohně a společně plánovat cestu ke světlým zítřkům. Kdyby se mi tolik nelíbily předchozí dva díly, budu mít možná problém i se třetí hvězdou. ()
Původně komorní postapo se ve finále trilogie definitivně přeměnilo v regulérní akční sci-fi nářez. Ball odvedl kus kvalitní práce a k dokonalosti to nedotáhl jen kvůli intelektuálním mantinelům předlohy, která cílí hlavně na mladistvé. Sice už to není sausage party, ale i tak mohly dát Scodelario s Emmanuel větší prostor. ()
Byť se na první díl nikdy nepodařilo zcela navázat silou přítomného okamžiku, převládá u mě velká spokojenost. Útěk o čtyři roky dříve vytěžil premisu neznámého prostoru, nebezpečí i charakterů na maximum a dokázal sázet překvapení s železnou pravidelností. Po odhalení toho, o co celou dobu jde, se logicky musely brát klíčové ingredience jinde, ať už v překvapivě velkolepých exteriérech nebo přehršli vedlejších postav. A ve chvíli, kdy Thomas a spol. nakračují do finále, mají až trochu smůlu, že se podobají svým souputníkům z žánru young adults, zejména Hunger Games, v menší míře pak i z (bohužel nikdy nezfilmovaného) finále série Divergence. Opět se míří do jámy lvové, k posledním konfrontacím a osudovým dialogům uprostřed smrtící vřavy a i v případě Vražedné léčby zaklapne všechno na jedničku navzdory bolestivým ztrátám nebo zdánlivě přehroceným akčním scénám hrstky hrdinů proti hromadě nepřátel. Emocionální i akční stránka jsou dokonce vyváženější než v případě novými postavami nabitých Zkoušek ohněm a byť bych byl rád, aby se z celé trilogie vyklubal ještě o něco větší komerční hit, spokojím se nakonec s tím, že i přes produkční potíže dokázala do poslední kapitoly vjet plnou rychlostí. A vlakem. ()
Treba napísať že trojka je lepšia než dvojka. Hneď na úvod solídna jazda autom za obrneným vlakom, únos vojenskej kvadroptéry a samozrejme drsná prestrelka, v ktorej záchrancovia len s pištoľami odolajú samopalom. Tento film sa o originalitu snáď ani nepokúša. Samozrejme, aj zombie budú. Film ponúkne skutočne dostatok akčných scén, aj napriek tony klišé celkom slušne natočených. Problém je niekde inde - ani toto množstvo akcií nevystačí 142 minút stopáže. Navyše ani jeden z nich hereckými výkonmi nijako neoslovuje a zostávajú presne v šablóne akčných hrdinov. Jediný O'Brien sa občas trochu pokúsi o emócie, ale inak väčšinou všetci na plátne zotrvávajú v strnulom výraze hrdinu. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (13)
- Třetí člen správní rady ve scéně, ve které Teresa (Kaya Scodelario) a Ava (Patricia Clarkson) prezentují svá data z výzkumu, není nikdo jiný než samotný autor knih James Dashner. (NiWi)
- Natáčanie oficiálne začalo 14.3.2016, no už o tri dni došlo k nehode. Dylan O'Brien utrpel vážne zranenia a produkcia filmu sa musela zastaviť až do jeho úplného uzdravenia vo februári 2017. Natáčanie skončilo v júni 2017. Dylan sa zranil pri natáčaní úvodnej scény s vlakom. Táto scéna dokonca nebola ani v knižnej predlohe. (Paulo)
- Točilo sa hlavne vo Vancouveri, filmári zavítali aj do Kapského mesta. (Paulo)
Reklama