poster

Odpočítávání

  • USA

    Unthinkable

Akční / Drama / Thriller

USA, 2010, 97 min

  • S.Quentin QUALE
    ****

    Koketuji s myšlenkou dát plnej kotel, ale na to mě tam popíchlo moc věcí, takže krásný 4*. Neobyčejný thriller s gradující atmosférou a výbornými hereckými výkony. Jak daleko jsme ochotni zajít, abychom ochránili sebe a svou zemi?" Kdyby to nebylo americký, v Americe se odehrávající, tak věřím, že to dopadne líp. 80%(28.9.2012)

  • Isherwood
    ****

    Velmi netradiční příspěvek k tématu islámského terorismu, kdy se tvůrci zamýšlejí nad tím, zda-li je možno v zájmu záchrany miliónů ‚zničit‘ jednoho člověka, a přitom to prodávat jako dusný thriller s nevyzpytatelným vývojem. Ve své podstatě je to strašně jednoduché, kamera dvě třetiny filmu stráví v bílé místnosti, kde si sadistický bastard S. L. Jackson podává kamenného Michaela Sheena a Carrie-Anne Moss pro celou situaci hledá etické měřítko. A právě díky hercům to ustojí i ty banálnější situace, kdy se bezejmenní šéfové agentur dohadují o pravomoci, protože jinak je to hodně napínavá záležitost, která z mého pohledu nemá slabších momentů.(7.6.2010)

  • akisha
    ***

    S.L.Jackson si střihnul jednu z nejodpudivějších rolí ve svojí dosavadní kariéře. Sledovat ho, jak řádí, je fascinující a znechucující zároveň, bohužel pro mě jediná věc, co mě opravdu zaujala na tomhle filmu. Jacksonovo počínání je možná brutální, ale omluvitelné tím, co se chystá Michael Sheen udělat. Ke konci ale možná i Jackson překročil mez únosnosti a samotný konec je dost mrazivý. Hlavním problémem je nuda, protože se tak skoro nic jinýho než mučení Sheena neděje a furt na to koukat omrzí. Ani Carrie-Anne Moss mě moc nevzala, i když jí jinak mám moc ráda.(30.12.2010)

  • Radek99
    ****

    Z filmové reflexe syndromu 11. září už je skoro samostatný žánr, který důsledně nahradil syndrom studené války. Thrillery postavené na bázi kolektivního ohrožení patrně výborně fungují, neboť se točí jak na běžícím pásu. Unthinkable naštěstí patří k těm povedenějším. Původem australský režisér Gregor Jordan postavil svůj nízkorozpočtový snímek především na základech konverzačního dramatu, což odráží také herecké obsazení, přičemž dialogy hercům lze bezezbytku věřit, horší už je to s autenticitou násilných scén a mučení, hlavně britský herec Michael Sheen a jeho tak známý apriori bezelstný kukuč mi vůbec neseděl se zamýšlenou syrovostí scén, filmový tvar byl zjevně zamýšlen jako naturalistický a drsný, ale výsledek hraničil s mainstremem. Ne, nevolám po drastičtějších scénách, jen mi ta všechna krev a mučení nepřišlo právě věrohodné. Každopádně stěžejní je ústřední myšlenka a poselství snímku, který se táže po hranici, kam až může exekutiva zajít ve svých metodách a nejen preventivních opatřeních. Je mučení teroristů přípustné? Američané se dobrovolně vzdali části své svobody výměnou za právě dotazované, není to náhodou cesta k nihilismu? Gregor Jordan nenatočil vůbec hloupý film...(15.6.2010)

  • Traffic
    ****

    Velmi vydařené ztvárnění naší současné posedlosti násilím, na které jsme schopni se ale dívat pouze na televizní obrazovce, a tak vůči němu otupět. Přestože jsme dennodenně zahlcováni informacemi o teroristických útocích nebo válečným zpravodajstvím, jsou tato data natolik odosobněná (televizní noviny k večeři proložené "zvířátkem nakonec" nebo strohá čísla mrtvých v novinách při ranní kávičce), že nejsme schopni si naplno uvědomovat jejich dopady. Války, a koneckonců i terorismus, se staly něčím, co je spíše realitou "tam někde", v bezpečném světě za obrazovkou a my sami spíše pociťujeme na vlastní kůži opatření (omezování svobod), která z nich vyplývají. Tuto absenci násilí a vzrušení v našem životě si pak musíme kompenzovat sledováním akčních filmů a seriálů, které nám alespoň zprostředkovaně umožňují stát se na chvíli buď lovcem, nebo lovenou obětí (případně obojím najednou), a zažít tak příval adrenalinu. Jenže tato náhražková forma prožívání vede k tomu, že v našich skutečných životech přestáváme rozlišovat mezi realitou a filmem (11. září i Armageddon většina z nás "prožila" na obrazovce, jsme si jisti, že mezi tím zpětně opravdu dokážeme najít podstatný rozdíl?), a tak fikci až příliš zabudováváme do našeho světonázoru, a naopak skutečnost podvědomě zasunujeme do pozadí jako další díl nekonečného seriálu na pokračování. Násilí, mučení, agrese, vraždy - to vše je sice v nějaké povrchní formě součástí našich životů, ale je to pro nás nemyslitelné, dokud se s tím nesetkáme na vlastní kůži. Zdá se, že léčbou šokem může dojít ke konečnému prozření ("We're fucking human beings!") a uvědomění si nesmyslnosti brutality. Jak snímek naznačuje, náprava celku musí začít od jedince a jeho osobní zkušenosti, nikoli veřejným prohlášením hlavy státu, které sice dosáhne najednou k milionům, ale v hromadě tisíce bezvýznamných zpráv zapadne jako součást jednoho velkého virtuálního mýtu, o kterém si vyprávíme na dobrou noc, abychom mohli klidně spát. _____ P.S.: Provokativní (myšlenkově i politicky) je také vyobrazení "hlavního teroristy" jako původně amerického občana; skoro jako kdyby ten "terorismus" měl původ v našich řadách a v naší kultuře, že?(2.8.2010)

  • - Existuje i rozšířená verze, ve které agenti FBI zlikvidují jednu z bomb. Jenže existuje ještě čtvrtá, která svým odpočítáváním dojede až na nulu. (Martin_W)

  • - Film se nedostal do kin, byl natočen přímo pro DVD a Blu-ray přehrávače. (Martin_W)

  • - Ve 47. minutě filmu - ve scéně, kde před vyšetřovací budovou vyjednavač "H" (Samuel L. Jackson) piknikuje se svou ženou, je záběr na Skype videohovor s jeho dětmi. Na obrazovce je přitom jasně vidět ikonka, že počítač k žádné síti připojen není. (MiraSKS)