Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dětství, které v Kalifornii prožila patnáctiletá Vanessa Lutz připomínalo peklo. Její nevlastní otec Larry obchoduje s drogami, matka Ramona je narkomanka a prostitutka, která už několik let předstírá, že nevidí, jak muž Vanessu pohlavně zneužívá. Když se nakonec otčím dostane za její zneužívaní a drogy za mříže a matka je zatčena za prostituci, usoudí sotva gramotná Vanessa, že se nechce dostat do žádné pěstounské rodiny a raději se rozhodne najít svou babičku, kterou v životě neviděla a začít u ní nový život. Ukradne auto sociální pracovnici, která měla na starost její rodinu a uteče z domu. Cestou se však auto porouchá a tak Vanessa pokračuje v cestě s mladým, příjemným a na první pohled slušným Bobem Wolvertonem, který pracuje jako právní poradce ve škole pro problémové chlapce. Bob si pomalu získává Vanessinu důvěru a nakonec ji přesvědčí, aby mu vyprávěla o tom, jak ji nevlastní otec pohlavně zneužíval. Jenže zanedlouho si šokovaná Vanessa uvědomí, že to, co vypráví, Boba vzrušuje. Vzápětí se ukáže, že muž je psychopatickým "vrahem z I-5", o němž se mluví ve zprávách. Muž, který zabíjí a znásilňuje ženy na dálnici I-5. A teď si jako další oběť vybral Vanessu. Dívka se pokusí z jeho auta uniknout, ale zjistí, že muž odstranil vnitřní kliku dveří. Podaří se jí zmocnit pistole a zasáhnout ho několika výstřely. Jako zázrakem však vrah přežije, Vanessa je zatčena a policie ji obviní z pokusu o vraždu. Americký film, který je zdařilou směsí road movie a vězeňského dramatu, vznikl v roce 1996 a původně byl určen pro televizní obrazovky, Velmi kladné recenze a příznivé přijetí nakonec vedly k rozhodnutí uvést film v kinech. Podle vlastního scénáře ho natočil jako svůj režijní debut scenárista Matthew Bright. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (108)

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

(necenzurovaná verze od Vinegar Syndrome) Vynikající exploatační film. Hlavní hrdinka (Reese Witherspoon před slávou v mainstreamu) má pech - matku prostitutku a feťáka otčíma, co jí pravidelně zneužíval, právě zatkli a Vanessu čeká "záchrana" od sociálky, kdy jí odveze milá paní do ústavu, což se Vanesse tak úplně nelíbí a rozhodne se vydat se za babičkou, což "systém" ale moc nezajímá. Při svém útěku natrefí na milého slušného gentlemana ze střední vrstvy (Kiefer Sutherland v další nezapomenutelné roli), který jí sveze... Režisérovi se podařilo vystihnout bezútěšnou situaci lidí ze spodních vrstev, co mají pech a uvíznou v státní mašinérii neschopné řešit sociální problémy jinak, než zavíráním lidí a uklízením jejich potomků do děcáků a nápravných zařízení, kde jejich antisystémovost naopak vzroste. Freeway je výborná v tom, že první půlku sledujete pád hlavní hrdinky, abyste si i v druhé polovině uvědomili, že si stále více nedovedete představit, že by tohle mohlo pro hlavní hrdinku dopadnout dobře. Tíseň pomáhá zmírnit absence jakéhokoliv patosu a sentimentu, ba je tu naopak přítomen černý situační humor, míra maximálně explicitních urážek a rámec brutální variace pohádky Červená karkulka, které dělají z thrilleru zábavnou jízdu. I malé role se podařilo pestře obsadit a uvíznou vám v paměti jistě postavy rodičů Vanessy nebo různá individua, které po cestě potká. Speciální kapitola jsou samozřejmě Kiefer Sutherland a Reese Witherspoonová - ta vysekla antihrdinku, jejíž chování je strašlivě naivní, ale zároveň se jako sígr z ulice snaží zachránit bez přemýšlení, jak na to zareagují "slušní zajbohatí lidé" společnost. Je celkem jasné, proč tenhle film chtěl Oliver Stone a další áčkoví producenti vyprodukovat. Kam se proboha poděly tyhle odvážné a chytré exploatační filmy? ()

Cassandra 

všechny recenze uživatele

Geniálně ujetý film bořící klišé tohoto žánru. Pokud máte smysl pro stylizaci a nehledáte ve filmu realitu, jďete do toho. Reese se už k podobné roli asi nedostane, což je škoda, protože svým charismatem táhne celý fim, i výborný Kiefr Sutherland jí jen sekunduje. Myslím, že ti, kteří považují její herectví za diskutabilní, by měli vidět tento film. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Tohle děvče to má solidně nahnutý na několika frontách. Matka šlape a fetuje, nevlastní otec fetuje, má podmínku a po dospívající dcerce se rád sápe. Ona sama nepatří mezi školní premianty a zrovna se rozhodla pro jeden dlouhý trip. Jenže auto vypoví službu velmi záhy. Sveze ji dětský psychiatr. Sám poměrně značně nevyrovnaný. Výsledkem je zajímavá satira, černohumorná, brutální, výborně zahraná. Zejména mladinká Reese Witherspoon si tímhle filmem hodně šplhla, většinu scén si krade pro sebe. Kombinace panenkovského zevnějšku, ostrého slovníku a spontánního chování je v jejím podání výtečná. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Totálna sračka. Existenciu tohto filmu som síce vnímal, ale naposledy som ju aktívne zaregistroval niekde v 9O. rokoch, keď v Cineme dostal myslím 20% (max. 40). Kiefer Sutherland vie byť fajn, ale treba s ním vedieť pracovať. A bolo zjavné, že v tomto filme s ním pracovať nevedeli. Alebo nechceli. Alebo im to bolo jedno. A jemu asi tiež. Tak som snímku úplne vypustil z mozgových závitov. Podvraťácky ma na ňu v r. 2023 upozornil choze svojím komentárom, v ktorom to dal trochu do súvisu s legendárnym Stopárom s Hauerom, ale zároveň explicitne prízvukoval, že to má s „road movie triler“ spoločných len povedzme 15 minút. No... je to pravda. Napriek varovaniu som neodolal a nečakal som nič dobré, i tak som ale zostal zaskočený mimoriadne nízkymi „kvalitami“. Toto fakt produkoval Oliver Stone? Je to ozaj strašné. Audiovizuálna stránka je zosobnením toho najhoršieho, čoho bol Hollywood v 9O. rokoch schopný. Sutherland je vo svojej „civilnej“ linke fajn, ale po „tej“ zlomovej scéne sa z neho stáva... ako to napísať slušne... čo bol asi zámer, ale pozerať sa na to, čo tu stvára, to je ozaj horor. V druhom rade: Reese Witherspoon je tu totálne tragická. Jej postava je napísaná tak zúfalo, že som absolútne nechápal, o čo ide. Držať palce pre jej samovražedný mód je prakticky nemožné. Od istej chvíle je zrejmé, že si zaslúži elektrické kreslo... čo je u hlavnej hrdinky fakt mimoriadne zvláštny prístup. Korunku tomu nasadzujú nielen kuriózne scény zmietajúce sa na hranici sebaparódie (zmlátenie vo vypočúvačke), ale tiež posteľové finále, počas ktorého vám docvakne, prečo to preboha malo také úvodné titulky, aké to malo. Absolútne ma šokovalo (a vyviedlo z rovnováhy... a miery), že táto 3-miliónová übersračka tu má v dobe publikovania môjho komentu (7. 11. 2023) neskutočných 71%. ()

YumiOkami 

všechny recenze uživatele

tak to bylo hodne zajimavy zpracovani Cerveny Karkulky! nenudila jsem se, ale i tak me pribeh moc nezaujal; tyhle modernejsi zpracovani na klasicky pohadky (nebo na knihy celkove) se mi libi, ale tohle mi nejak nesedlo. oba hlavni herci uzasni; pobavila me scenka v aute, jak ho tam mlatila tou pistoli a prekvapila ta posledni, kdy si Mr. Wolveton lehnul misto babicky; to bylo vazne genialni! anyway, docela slusna podivana - 3 a pul hvezdicky. || ❝𝐓𝐡𝐞𝐦'𝐬 𝐬𝐨𝐦𝐞 𝐛𝐢𝐠 𝐮𝐠𝐥𝐲 𝐟𝐮𝐜𝐤𝐢𝐧' 𝐭𝐞𝐞𝐭𝐡 𝐲𝐨𝐮 𝐠𝐨𝐭, 𝐁𝐨𝐛.❞ 🐺🔪 ()

Galerie (40)

Zajímavosti (4)

  • Muž na fotce, kterou Vanessa (Reese Witherspoon) ukazuje Bobovi (Kiefer Sutherland) jako fotku svého otce, je ve skutečnosti masový vrah Richard Speck. (zajda404)
  • Falešná krev, která byla použita v jedné scéně, vyvolala na kůži Reese Witherspoon alergickou reakci. (zajda404)
  • Make-up, který má Bob (Kiefer Sutherland) ve Vanessiných (Reese Witherspoon) nočních můrách, pochází už z prvních zkoušek kostýmů. Původně měla být použita složitější verze, která byla ale později zamítnuta. Líčení totiž trvalo šest hodin, což si štáb nemohl dovolit. (zajda404)

Reklama

Reklama