poster

Čas lásky a naděje

Drama / Historický

Československo, 1976, 108 min

  • Master19
    *

    Film, který po právu zapadl do propadliště dějin. Bohužel pro Evu Hudečkovou, pro kterou to mohla být životní fimová role. Má zde obrovské množství prostoru, který ovšem ona, ani nikdo jiný nevyužívá. Celý film je fádní a vede k demagogickému závěru, že je lepší mít vrabce (tedy Jaroslava Moučku) v hrsti než husara holuba (tedy Pavla Trávníčka) na střeše, obzvlášť, když máme dělnické hnutí... Prostě, ačkoliv je barevný, je tento film až příliš černobílý na to, aby sebou nesl alespoň historickou hodnotu.(5.6.2006)

  • Radek99
    odpad!

    Taková pěkná socialisticky růžovoučká propagandička... Synové a dcery dělnického spolku Malostranská beseda... Ti socialisti jsou prý buřiči, slušelo by se natočit nějaký historický velkofilm...a ona je to takováhle nudná selanka...skoro až telenovela... V budování beztřídní společnosti šlo vždycky až na prvním místě o lásku! No fuj! :-)(24.5.2009)

  • Peabody
    *

    Inu STanislav Strnad se chopil šance a v normalizaci natočil kus vzpomínek dělnického presidenta. Strnad nikdy neuměl, ale to tehdy nevadilo, pokud se točilo co třeba obsazoval ti správní herci (Moučka, Teplý, Satoranský, Pohan, Šmída, ) i neherci (Zounar, Schneider, Hanus, Prokoš). Obykle Strnad obsadil i nějakou pěknou holku a tu a tam mu tam vnikl i někdo z jiné party (tady pan Brodský a F Husák). Režijní vedení je zoufalé, střihy jsou řazení, nikoho to zjevně nebavilo. ŠSpatný produkt smutné doby.(5.8.2018)

  • vypravěč
    **

    Silný námět a slibná titulní hrdinka jen zesilují nechuť z ubohosti výsledku. Režisér učesává sociální i osobní dramata, jak jen může, a selankovitost celku udržující kulturu proletariátu na úrovni znechucuje svou pastelovostí. Zápoteckého toporný román přitom poskytl prostor pro nejrozmanitější režisérskou aktualizaci. Nejpravděpodobněji by mohla povstat neorealistická oslava ženy, neboť Hudečkové schází do strhujících exhibic Anny Magnani jen málo. To chybějící ale zabíjí její postavu dokonale. Ovšem spolu s kulturou prezidentských předků bylo třeba zachovat i bezkrevné schéma devatenáctého století, umrtvit věk plných nepřizpůsobivých idejí a ty důkladněji odtrhnout od (nejen) přizpůsobených posrpnových diváků. Normalizace.(27.12.2018)

  • Pitryx
    *

    Jo, kde jsou ty časy, kdy mne na tohle vytáhla holka do kina. Ne, nenudil jsem se. Tedy v tom kině. Prd jsem věděl o čem to je, a když jsem z kina vyšel, nevěděl jsem to zas. Ne, že bych to jako nepochopil, ale měl jsem jiné starosti než čučet na nějaké polokomunisty. Nu, co mám dodat k takové nalejvárně. Že dám dvacet hercům, jak obvykle dělám, a více se o tom paskvilu nebudu rozepisovat.(10.7.2019)

  • - Filmovanie snímky prebiehalo v Prahe, Tábore, Roztokách, Hoříne a v Ounuze pri Jistebniciach. (dyfur)

  • - Podle románu Antonína Zápoteckého "Rozbřesk". (M.B)