Reklama

Reklama

Existuje tajemství, kvůli kterému byste zabíjeli? V tomto napínavém a vzrušujícím thrilleru od režiséra Christophera Nolana uvidíte Hugh Jackmana a Christiana Balea v rolích dvou soupeřících kouzelníků, jejichž snaha předčít jeden druhého se změní ve smrtelnou past. Scarlett Johansson jako půvabná asistentka se stane figurkou i hráčem v jejich soupeření. Skvěle obsazené vedlejší role v čele s Michaelem Cainem a Davidem Bowiem. Geniální příběh a úžasný zážitek. Přichází Dokonalý trik, pozorně se dívejte. (Magic Box)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (2 140)

lebowski 

všechny recenze uživatele

Jak už to většinou u filmových adaptací knih bývá, nedosahuje ani tato na knižní předlohu Christophera Priesta Nežádoucí efekt. V kostce je příběh jakoby stejný, ve své podstatě jsou ale vztahy obou hlavních protagonistů od začátku zásadně jiné. Pro neznalce knihy dokonalý film se skvěle vybranými herci. Pro ty, kteří chodí více do hloubky, je kniha nezbytností a jednou z nejlepších knih, co vůbec znám. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Nolan mě opět nezklamal. Tady je snad všechno skvělé - režie, herecké výkony, příběh. Oproti "konkurenčnímu" Iluzionistovi je The Prestige úplně někde jinde, v jiné galaxii. Zatím to neni čistých 5, ale uvidím po čase a druhém shlédnutí... One month after: Tak plné hodnocení to pořád není, ale je to dobře natočený, bezesporu kvalitní film. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Christopher Nolan je čím dál diskutovanější režisér. Jedni ho kritizují, druzí milují a ti ostatní se zdržují hodnocení a potichu se těší na jeho další film. Dokonalý trik přišel po velkém úspěchu Batmana (kritici chválili, diváci chodili...takže to je úspěch). Nelehkou situaci si Nolan raději napsal sám a neprohloupil. Sehnal si dva herce, které by chtěl každý režisér v jednom filmu. Hugh Jackman už není jen Wolverin co běhá jak Singer nebo Rattner pískají, ale stal se z něj herec první třídy po kterém se můžou režiséři utlouct. Proti němu stojí Christian Bale. Někým oblíben, ostatními nenáviděn, ale rozhodně výborný herec. K nim se rád připojil nestárnoucí a stále úžasná Michael Caine s dvěma krásnými herečkami, zatím poměrně málo známou Piper Perabo a už světoznámou hvězdou první velikosti Scarlett Johansson. Malou roličku si po delší době zahrál občasný herec, ale stálý zpěvák David Bowie. Úchvatné obsazení, které by však bez skvělé režie Nolana nebylo ničím. Nolan perfektně vystavěl svůj film na přátelství, které se po smrti ženy milované oběma muži změnilo v pomstu a nenávist. Dokonalý trik je úžasně vystavěný, vygradovaný, atmosféricky vytříbený a plný úžasných hereckých výkonů. Jeho délka je možná trochu větší než je obvyklé, ale film je opravdu napěchován nápady a dokonalým provedením. Často je diskutovaný závěr, v kterém se vše natvrdo řekne a ukáže. Pro jistou část lidí je to dobře, protože ne každému by vše došlo a druhou část lidí zamrzí, že tak chytře napsaný film musí uvadnout v primitivním přímočarém vysvětlení všech jeho tajemství. Osobně si přímo myslím, že to byl zásah studia, ale to ví asi jen pár lidí včetně režiséra. Film i s tímto koncem patří mezi to nejlepší co bylo natočeno v roce 2006 a doufám, že jeho kouzla vydrží i na mnoho dalších podívání. Nejlepší kouzelnický trik kinematografie, nebo znáte lepší? ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Stejně jako zkušený kouzelník, také Nolan ví, že divák chce být klamán, což z Dokonalého triku dělá vzorový film o tom, proč sledujeme filmy. Film, který vás přechytračí, ale ještě jej za to budete mít rádi a budete jej chtít vidět znovu (a znovu a znovu…). Z narativního hlediska jde o jednu z největších diváckých slastí, jakou hollywoodský film ještě dokáže nabídnout, aniž by přestal být uživatelsky přístupný. Dokonalý je Nolanův trik také v tom smyslu, že k jeho plnému pochopení, zřejmě zahrnujícímu tvorbu složitých diagramů (pro začátek doporučuji analýzu funkce zvuku v Umění filmu), se hodí mít pár vysokoškolských titulů, ale nadšený a spokojený bude po vyložení všech karet i divák zcela nepřipravený, vyžadující „pouze“ inteligentní zábavu. Dva střídající se vypravěči, kteří jsou si vědomi existence toho, ke komu vyprávějí, nás v průběhu celého filmu paralelně staví před hotový trik a zároveň provádějí jeho dekonstrukci. Odhalují nám dost na to, abychom toužili vědět víc, ale zároveň nikdy ne tolik, abychom před nimi měli náskok a dokázali jejich trik prokouknout. Každý z těchto vypravěčů svému posluchači/čtenáři/divákovi z odlišného důvodu něco podstatného zatajuje, takže známe buď výsledek, ale nikoliv průběh akce, nebo opačně. Podsunutí informace, která je nepravdivá nebo neúplná, vytváří napětí a vzbuzuje naši touhu dozvědět se, jak to bylo doopravdy. Nolan je však dost mazaný filmař, aby nám celou pravdu až do konce neodhalil, protože v zásadě sice jde o „čistou vědu,“ ne ovšem zbavenou veškeré magie (znal Borden Teslův vynález dřív než Angier? A hlavně – použil jej?). Příběhy vyprávěné nespolehlivými vypravěči, občas zapuštěné do jiných příběhů, návraty do různě vzdálené minulosti, dvojníci… bez toho, aby byly jednotlivé časové roviny odlišené například barevností obrazu (jako v Mementu), díky čemuž do sebe ovšem jednotlivé části zapadají s větší elegancí. Přesto jde o film maximálně srozumitelný, v němž díky určitým rekvizitám, postavám (nebo tomu, jak dané postavy vypadají) či voice-overu (upozorňujícímu nás, že sledujeme subjektivní převyprávění skutečnosti) není tak těžké se zorientovat, který si od prvních minut připravuje podloží pro své klíčové zvraty navracejícími se motivy duality („Ale kde je jeho bratříček?“), konfliktu mezi iluzí a skutečností a nestabilní identity a jehož fabule v mnohém reflektuje to, oč se nejen v tomto konkrétním snímku, ale napříč celou svou filmografií snaží sám Nolan – být lepší než konkurenti, vymyslet něco nového, s čím si budou ostatní lámat hlavu, posunout úroveň triku (resp. triků) zase o kus dál. Ani opakovaná sledování, během kterých si uvědomíte, jak zručně Nolan využívá stylistických nuancí (přeostřování, způsob rámování určitých figur) a jak elegantně každý detail zapadá do celku (svůj narativní význam zde má i odpověď na otravné „Do You love me?“) a jak věrně struktura filmu kopíruje úvodní přednášku Michaela Cainea o třech fázích kouzelnického triku, vám neumožní tenhle intelektuálně stimulující duel dvou kouzelníků, kteří se umění oddali natolik, že jsou pro něj ochotni žít i umírat, prokouknout skrz naskrz. 90% Zajímavé komentáře: betelgeuse, Nick Tow, mm13, July, tomo41, Vindemiatrix () (méně) (více)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Christopher Nolan patří ke kultovním režisérům naší doby, a tak jsem byl zvědavý na poslední známý snímek z jeho filmografie, který mi doposud unikal. Filmoví fanoušci obvykle dávají přednost jeho batmanovským komiksovým adaptacím, které ale spadají do sféry masové popkultury a mají tak blbý základ ve své komiksové předloze, že z nich ani Nolan špičkové filmové veledílo neudělá přes velkorysý rozpočet a veškerou snahu. Mám radši tu polohu jeho tvorby, kterou představuje např. Sledování, jenže to zase není divácky vstřícné a ocení ho spíš menšina filových fandů. Dokonalý trik představuje v mých očích opravdu dokonalé spojení profesionality velkého amerického studia disponujícího štědrým rozpočtem a zajišťujícího velkorysé herecké obsazení s kreativitou nadaného filmového tvůrce, který je v tomhle případě schopný divákovi předložit film s určitým přesahem. Dokonalý trik splňuje všechny mé požadavky na dobrý film - vizuálně zajímavou podívanou, silný příběh, charismatické postavy, nejednoznačný scénář, který příběh ozvláštňuje řadou zvratů, a myšlenkově bohatý svět. Samozřejmě i tady by se daly vytknout úlitby publiku, ale tak už to prostě v kinematografii chodí, a ve své kategorii představuje Dokonalý trik opravdu vysoký nadprůměr. Tenhle snímek přináší příběh, který jako by vzešel z pera Julese Verna na pomezí vědecké fantastiky a mysteriózního žánru. Pojednává o nemilosrdném soupeření dvou iluzionistů, který přesahuje jejich profesi do té míry, až ničí jejich nejbližší okolí a stravuje je samé. Na pozadí jejich konfliktu pak vidíme neméně razantní soupeření dvou význačných vědců té doby - Nikoly Tesly a Edisona. Pohybujeme se v 19. století s jeho bezmeznou vírou ve vědecký pokrok a vyvrcholení filmu přináší zároveň varování před zneužitím vědeckého objevu pro uspokojení svých egoistických choutek a dokonce ke zločinu. Vedle toho přináší Dokonalý trik i skvělé řemeslo v podobě temné atmosféry, výborně vypointovaných scén, kvalitní hudby a přitažlivé kamery. Pro mě opravdový zážitek, který oceňuji 100% celkovým dojmem. ()

Galerie (74)

Zajímavosti (55)

  • Barva oblečení hlavních i vedlejších postav byla schválně tlumená z důvodu kontrastu např. černé a bílé barvy. A také z důvodu, aby vynikly obličeje herců. (Charpy)
  • David Julyan vedie diváka ku kúzlu "Skutočný Prenesený muž" tak, že vrství jednotlivé akordy sláčikov a pridáva tlmené dunenie, ktoré má odkázať na Teslovo laboratórium. (Biopler)

Související novinky

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

Tvůrce Westworlu natočí pilot Falloutu

09.01.2022

Jonathan Nolan, bratr slavnějšího Christophera Nolana a zároveň zkušený televizní veterán, jenž má na kontě věci typu Lovci zločinců nebo v titulku zmiňovaný Westworld a rovněž pomáhal psát scénáře k… (více)

Jaký dostal Nolan rozpočet?

Jaký dostal Nolan rozpočet?

23.06.2019

Režisér Christopher Nolan se za poslední roky vypracoval do pozice, kdy je vlastně úplně jedno, co se rozhodne natočit, domovské studio Warner Bros. mu na to totiž dá takový rozpočet, jaký si řekne,… (více)

Kouzelník a herec Ricky Jay zemřel

Kouzelník a herec Ricky Jay zemřel

25.11.2018

Známý pro svoji kariéru profesionálního kouzelníka a herce z filmů a seriálů jako např. Hříšné noci nebo Deadwood, muž mnoha talentů Ricky Jay zemřel ve věku 70 let. Detaily úmrtí zatím nebyly… (více)

Zemřel zpěvák a herec David Bowie

Zemřel zpěvák a herec David Bowie

11.01.2016

Nikola Tesla z Dokonalého triku, Pilát Pontský z Posledního pokušení Krista nebo Thomas Jerome Newton z Muže, který spadl na Zemi. Včera nás v 69 letech opustil legendární zpěvák David Bowie a… (více)

Reklama

Reklama