Režie:
Xavier GensScénář:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Karina Testa, Aurélien Wiik, Patrick Ligardes, Maud Forget, Samuel Le Bihan, Estelle Lefébure, Rosine Favey, Adel Bencherif, David Saracino, Chems Dahmani (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!
Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (353)
Francouzská limonáda, která se veze na současné drsné vlně, ale bohužel není žádným výraznějším šplouchnutím. Viděl jsem to před pár dny a už si prakticky nepamatuju žádnou zásadní scénu, což není dobrou vizitkou. Nazi rodinka je sice slušně šílená, ale čekání na její řádění se vleče. Přepálená stopáž tak ničí to dobré, co na tomhle kousku jistojistě je. ()
Pospájané nápady z iných horrorových filmov, ktoré sú fanúšikom žánru natoľko známe, že v očakávaní originality budú všetci nemierne sklamaní. Občas sa tieto nápady podarí dobre skombinovať a mrazivý účinok na seba nenechá dlho čakať, ale pokiaľ som si väčšinu filmu pripomínal scény z iných filmov, na tento si za chvíľu nespomeniem, lebo si ich určite nebudem spájať s týmto. 45%. ()
Zábava pre celú rodinu! Teda pokiaľ je váš dedo starý nacista, na večeru si dávate stredne prepečených príslušníkov nižšej rasy a v pivnici chováte bandu ľudožrútskych retardov. Ufff. Extrémne bizarné, až fyzicky intenzívne a kapitálny megahumus. Jasné, je to neoriginálne a miestami nelogické, ale ten politicko-sociálny presah sa mi zdal k veci a dobre našraubovaný na hlavný "dej", premena hlavnej hrdinky je pôsobivá a vizuál (kamera a strih) na vysokej remeselnej úrovni, dynamický a pritom dokonale prehľadný. Darmo, na mňa európske mäsiarčiny fungujú a táto nie je výnimkou. Navyše, v záplave súčasných amerických akožekrvákov je toto plávanie v prasačích sračkách, precvakávanie achiloviek, pílenie cirkulárkou a žviakanie čerstvo odhryznutej človečiny hotové majstrovské dielo žánru. Varovanie: naozaj len pre silné žalúdky a pevné nervy! ()
Nevím, čím to je, ale přesně ty horory, které se většině lidem vždy nelíbí, mně osobně nejvíc sednou. Opět jsem byl naprosto nadšený a dávám bez otálení v hodnocení plný počet. Uznávám, že film vykrádá témata až na půdu, konkrétně rok 1974, který zrodil kult kultů "The Texas Chain Saw Massacre", ale i další, jak staré, tak moderní horory. Poslední třetina si jde již vyloženě vlastní cestou a po večeři, kdy jsou všichni členové rodiny ještě v naprostém pořádku, začnou ta pravá akční jatka a brutalita par exelans!! Neuvěřitelná, dynamická, brutální, krvavá a násilná jízda, u které jsem se bavil od začátku do konce. Problematika "plození nových dětí" a vůbec těhotných žen je podle mě už trochu ohraná, viděl jsem to již v otřesném pokračování "Hory mají oči 2", tak "Á L´Interieur" nebo "Timber Falls". "Frontier(s)" sice vykrádá scény z mnoha filmů, ale nekopíruje je... ty opravdové vykrádačky, které dnes sklízejí úspěch, a přitom se v technice zpracování nemohou tomuto skvostu rovnat se natočily až po něm... "Frontier(s)" je ještě v tomto ohledu v pohodě a jak jsem již psal, pro mě zatím jeden z nejlepších hororů 21. století. Úžasné herecké výkony snad všech zúčastněných, absolutně vrcholný herecký výkon hlavní hrdinky, perfektní triky, prostředí, spád, dynamika, výtvarná stránka, střih, kamera, atmosféra... ničemu z toho nemám co vytknout. Kromě té originality, ale ta se snad u hororů nikdy moc vážně nebrala. /95% + FILM ROKU/ ()
Hranice smrti se obsahově ničím neodlišuje od oblíbeného žánru vyvražďovaček, v hlavní roli s šílenou rodinou, které vévodí šílený maník a která pobývá v zapadlém městečku. Tato hororová tématika je speciální lahůdkou převážně v americké produkci a většina lidí by si nejspíše při dotazu na něj vybavila film z této země. Už proto jsem byla na tento francouzský počin Frontière(s) zvědava. Neviděla jsem v něm sice žádnou dějovou inovaci (což však zřejmě v tomto žánru ani nejde, že:), ale i přes své průměrné zpracování, naprosto totožné s typickým americkým schématem i jeho zavedenými postupy a nedostatky, mi však přišel v jistých věcech jiný. Už při, taktéž francouzské, Noci s nabroušenou břitvou jsem se přesvědčila, že takovou krvavou brutalitu jsem v žádném díle v rámci daného žánru ještě asi neviděla. Což uvádím i v případě Hranice smrti. Ta je však ještě mnohem více "gore." Záběry jsou maximálně realistické, kamera zabírá každý cákanec, detail na párání, řezání, trhání a podobně, a ve vší té krutosti si zřejmě velmi libovala. A dalším, ne příliš často používaným prvkem je taktéž charakteristika samotné vraždící rodinky. Nacističtí kanibalové se svým, naprosto fanatickým a děsivým vůdcem. Spousta scén je až nepopsatelně drsných, ač velmi efektních. Kupříkladu "porcování" na háku zaživa, či osoba zavřená kdesi v mrazírně a v ní poté bezcitným a otřesným způsobem (skoro) zlikvidována. Závěr filmu je velmi podnětnou tečkou za celou tou šíleností a ukazuje jakousi bezmocnost toho všeho. A já si jen říkala, z pohledu oné postavy, jak se asi musí cítit, po tom všem, co prožila a že ti ostatní nikdy nedokáží ani pochopit, natož si představit ty hrůzy, co zažila. Protože něco takového nejde popsat. Po něčem takovém musí člověk zcela ztratit část zdravého rozumu... ()
Galerie (63)
Zajímavosti (7)
- Počas prestrihávania achilovky cituje starý nacista repliku z filmu Misery nechce zomrieť (1990). (Kadas97)
- Režisér Xavier Gens vzpomínal, že "natáčení probíhalo trošku partyzánským způsobem, protože producent nechtěl, aby ve filmu byla krvavá přestřelka mezi ženskými postavami. Na začátku ji ze scénáře vyhodil a dával si pozor, abychom ji nenatočili. Takže jsme to udělali tajně, v noci, s druhým štábem, abych pak mohl sestříhat film, který jsem měl v hlavě. Byl to z mé strany akt vzpoury proti té strašné stejnosti a konsenzualitě francouzského filmu, proti tomu, že se hlavně mladí režiséři nemohou svobodně vyjadřovat tak, jak by chtěli." (NIRO)
- Film byl natočen za 36 dní. (Dlee)
Reklama