Režie:
Xavier GensScénář:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Karina Testa, Aurélien Wiik, Patrick Ligardes, Maud Forget, Samuel Le Bihan, Estelle Lefébure, Rosine Favey, Adel Bencherif, David Saracino, Chems Dahmani (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!
Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (353)
Spatny to nebylo, ale o nic extra se nejedna. Jednak by film chtel zkratit, uvod o nejakejch nepokojich v Parizi je vicemene zbytecnej, klidne se mohlo zacit prijezdem do hotelu. Pak uz zacina stokrat omletej pribeh o uchylny rodince, ktera ale tentokrat je sestavena z vicemene normalne vypadajicich lidi, nicmene jako zaporaci dostacujou. Nicmene tvurci meli dobrej napad a tam, kde vetsina filmu konci, tj. zmasakrovanim pubertaku a utekem toho nejsympatictejsiho, tak tady se jeste pokracuje dal, je tu pridanej nakej nacistickej motiv a film je docela zajimavej. Nicmene to, co hlavni hrdinka vydrzi, je fakt hodne prehnany a jeji kamosi jsou vysoce nesympaticky. Jinak film nespoleha na naky lekacky, ale spis dusnou atmosferu, ktera se ale dari jen malokdy, nicmene to uplne vynahrazujou naprosto libovy brutalitky, ktery jsou tady fakt hodne drsny. No a tohle vsechno je natoceny docela zajimave, i kdyz misty drobet neprehledne, takze 3* bude tak akorat. ()
"Tak se na to koukni, je to FAKT bomba, naoplátku zajdu na Temnýho Rytíře." Takhle mně přesvědčovala kamarádka, co vlastní mou oblíbenou DVD půjčovnu. Nikdy jsem neměl moc rád Hostel a SAW, ale vidina, že jí dostanu konečně na Batmana, byla lákavá a tak jsem si to půjčil. No... ehm. Hranice Smrti má dobrý začátek. Vše je opravdu pěkné a takové revoluční do momentu, kdy se dva mladící odhodlají přenocovat v "tom" hotelu, kde kurvičky sestry dávaj s mačetou dobrou noc. Od chvíli, kdy se šlo "Až na krev" jsem jen sledoval novodobý Hostel, kde se akorát mluvilo francouzsky. Od horroru učekávám, že se budu bát (proto se na ně moc často nekoukám). Bohužel, za celý film, já člověk co má závratě při duchařině Šestého smyslu, jsem se lekl pouze při scéně "lezeme tunelem a za námi něco je, koukneme se kamerou". Zkrátka to byla hnusná a naprosto odporná zkušenost, pouze to potvrdilo fakt, že na horrory jedině, když si na ně přečtu recenzi s 5 hvězdama a na csfd to je červený. "Tak jak se ti to líbilo ?" - "Člověk co natočil Hitmana nemůže natočit kvalitní film, jdi prosimtě na toho rytíře, ať víš jak vypadá poctivá filmařina :-)." ()
Přespávat v odlehlých motelech nikdy nebylo nic bezpečného. Už by si to ti mladí mohli zapsat za uši. Zvlášť když jsou neobsazené a majiteli je neonacistická kanibalská rodina, jejíž děd rád nosí nacistickou uniformu a vládne železnou rukou. Tři mladíci a těhotná dívka, která se ještě bude hodit, tak v klasické lineární vyvražďovačce okusí jejich (ne)pohostinnost, divák navrch dostane několik explicitních krvavých detailů. Sadisté ani nemusejí klepat na dveře. Povařit zaživa v horké páře, prostřelit hlavu, přeřezat achilovku, poležet na cirkulárce. Alexandre Bustillo, Julien Maury, Alexandre Aja – Francouzi, se kterými by se chtěl Gens (pak leckoho naštval Hitmanem) rovnat, ale rozhodně na ně nemá. Vizuálně ale solidně běsní. Jinak nepřekvapí, neumí atmosféru, ale na debut dobré. ()
Výběr čtveřice hrdinů nepřímo odkazuje ke skutečným nepokojům na předměstích Paříže osídlených vesměs lidmi arabského původu. Ale zbytek už je hororovou fikcí: po loupeži prchají před policií na venkov, kde jim v domě nad lomem u hranice s Lucemburskem poskytne útočiště podivínská rodina. Z domnělé skrýše se stane past, kde domácnost řídí duch nacismu – a krve.Její náhražky prý tvůrci prolili na 400 litrů, kromě toho slibují přervané šlachy, rány sekyrou, tlející těla či podřezaná hrdla. ()
Další francouzský ultrabrutální horor, kterému jsem strašně moc přál mých 5 hvězdiček, jenže nemůžu být tak velkorysý. Je tam sice dost famózních momentů jako je závěrečná rodinná ´´pohoda´´ u stolu, honičky 100 metrů pod zemí, plynová komora, praskající kosti či charismatický zmrd - velký vůdce. Hrozně mě však zklamalo a zamrzelo, kolik tam frantíci nasekali hrubých chyb a nelogických momentů. Bohužel čím víc blbostí, tím hodnotím méně, a proto jsem musel klesnout až na prachobyčejné 3 hvězdičky. Škoda! ()
Galerie (63)
Zajímavosti (7)
- Písnička, která hraje v 13. minutě v autě, je „Last Joint 2“ od Jean-Pierre Taïeb. Ve 22. minutě hraje „Evolution Reversed“ od Udi Kagana. (Duoscop)
- Počas prestrihávania achilovky cituje starý nacista repliku z filmu Misery nechce zomrieť (1990). (Kadas97)
- Film byl v Thajsku zakázán kvůli násilným scénám. (Chatterer)
Reklama