Režie:
Viktor TaušKamera:
Milan ChadimaHudba:
Walter KraftHrají:
Jan Antonín Duchoslav, Michal Suchánek, Eva Jeníčková, Václav Kopta, Veronika Freimanová, Radoslav Brzobohatý, Juliana Johanidesová, Jakub Prachař (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Profesor Karda, který nepříliš úspěšně provozuje v Krkonoších turistickou chatu Severka, se u vleku setká se svým bývalým žákem Vikim Cabadajem, který se živí jako lyžařský instruktor. Je rozvedený, na horách je se svou dcerou Janou, a když zjistí, že na chatě u Kardy je na návštěvě dcera Marika, o kterou se kdysi neúspěšně ucházel, navrhne učiteli, aby na chatě uspořádal sraz bývalých spolužáků. A tak se po 25 letech na chatě objeví obézní Radek, vlastnící neprosperující vydavatelství, úspěšný televizní bavič Karel, který přijede i se synem Petrem, bezdětná Soňa i Eva se dvěma syny. Viky je sice zklamán, protože nakonec dorazí jen hrstka spolužáků, přesto se snaží navázat na minulost a oživit vzpomínky. Večer dorazí i profesorka Hanka, kterou kdysi miloval Radek. Ve vzpomínkách na dávné události se začínají objevovat hořké tóny vyvolané konfrontací bezstarostné minulosti s trpkými životními zkušenostmi a nezdary v osobním nebo profesním životě. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 123)
On není problém pochopit, proč ladí S&M2 na lehce depresivnější nótu, proč se ještě posiluje pocit marnosti, prázdnoty a ztráty něčeho cenného přítomný už v prvním díle, proč se to celé opakuje jak poškrábaná deska; problém je v tom, že je to udělané tak amatérsky a neumětelsky, až je to nekoukatelné. ()
Český film se definitivně dostal z krize, trvalo mu to "jenom" necelých 20 (slovy: dvacet) let. A vypořádal se s ní tak jako Hollywood před necelou dekádou, tj. adaptací best-sellerů (ROMÁN PRO ŽENY, ÚČASTNÍCI ZÁJEZDU, NESTYDA), předělávkami (HLÍDAČ Č. 47), pokračováním či pokračováním po dlouhých letech, kdy z trojice JAK SE KROTÍ KROKODÝLI - TAKOVÁ NORMÁLNÍ RODINKA - SNĚŽENKY A MACHŘI PO 25 LETECH vychází posledně jmenovaný nejlépe._____ Není to "vánoční" hit pro masy, přestože návštěvnost svědčí o opaku, ale tragické (a minimálně komické) rozjímání o tom, kam se postavy a jejich představitelé (i tvůrci) po čtvrt století dostali. (Jeníčková jako béčková herečka ze zahraničí, Suchánek jako zaškatulkovaný bavič apod. - jen očistně drogová linie páně Taušova je nepatřičná) Převládající pocit trapnosti nad vtipností a obměna scén z minulého, uměle zkultovnělého dílu je jedním z témat filmu, a tak mu to nehodlám vyčítat. Nedrží sice pohromadě, což je dáno množstvím jednotlivých motivů a podáváním zprávy o současnosti, kterou si John evidentně neumí odpustit (kritika papučové zábavy, pseudohvězdiček hrajících ve špatných filmech, bulvární hyenismus apod.), ale jako melancholické vyprávění o jedné generaci je to nesmírně působivé a "rockyovská" nostalgie s tím nemá co dělat. Vhodná, náladotvorná hudba a kamera pracující s hloubkou ostrosti, mimozáběrovým polem a důmyslně rámující prostor si zaslouží pochvalu, přestože upozorňují na sebe a činí tak film i filmařsky nesoudržným._____ P.S. Kdy bude spin-off s M.Machem (jeho opilé emo na diskotéce svědčí o užití Stanislavského metody)? A jaktože tady film hodnotí i herci? :-) ()
Neskutečně úžasný film o životě a nenaplněných snech. Nejdepresivnější film roku, nejdepresivnější film desetiletí a za mě čistých 5* (vlhké oči, knedlík v krku, thoughts). Oproti tomu původní "Sněženky a machry" hodnotím pouze třemi a půl hvězdami, neboť sledovat nesympatického a oprsklého Cabadaje je takové malé předpeklí.;-) ()
Před pětadvaceti lety kultovní komedie, po pětadvaceti letech smutná zimní deprese, ve které se zoufale motá několik stářím zkroucených duší. Bylo by to odvážné ohlédnutí, kdyby Radek John nesklouzával k bezkrevnému deklamování původních hlášek (tvoří minimálně půlku dialogů!) a posunul hrdiny trochu dál. Bohužel dochází jen k tomu, že všichni zjišťují, že jim dávno není dvacet let a vlastně už ani dvacet pět. Pokud se v tom mají duševní důchodci v publiku poznat, je to příliš chabá náhražka, kterou nezamaskují ani jako vždy kvalitní Brzobohatý a Freimanová (ostatní zjišťují, že odválet teenagersky rozjíveným stylem pár hlášek už prostě v padesáti nejde) nebo sentimentem nadopovaný soundtrack. Jediné co zmatenému divákovi zbude jsou ozvěny originálu, dostávající v opuštěné chatě, po které bloumají zapomenutí hrdinové a ztracené iluze, nečekaně hořkou příchuť. Osobně jsem docela zvědavý, jestli tahle filmová variace na třídní srazy po pětadvaceti letech někoho osloví. A věru to není o zavírání očí před realitou nebo požadavkem na příjemný český film, který pohladí. Je to o přístupu. Vážně by nás mělo bavit sledovat, jak milovaní hrdinové pláčou nad životními strastmi, aby si je pak odjeli dál pěstovat na konci filmu? Zestárli jsme. Všichni. S tím rozdílem, že autoři se toho, čeho se na nich dopustil zub času, na stříbrném plátně vyrovnat nedokázali. ()
"Můžete taky vymyslet něco novýho?" - tak přesně tahle věta z filmu sem úplně sedí. Trochu zbytečný pokračování kultovní komedie totiž není pomalu o ničem jiném, že se v každé scéně připomene nějaká hláška či situace z oblíbeného snímku. Jenomže zasměje se tomu v této verzi ještě někdo,nebo si radši pustí výborný první díl? Já bych se teda radši rozhodnul pro tu druho možnost, protože příběhově je tohle o ničem. Postavy sice mají docela slibný zápletky, ale nikam se to nakonec nepohne a nikoho to nijak nezmění a nikam nedospějou.. Melancholie a skuhrání nad tím, jak už jsou všichni starý navíc taky moc nefunguje. Prostě scénaristiky a režijně prázdný. Ale na druhou stranu to není zas tak nesnesitelný jak jsem čekal. Kamera je na naše poměry slušná a herci hrajou většinou fakt hodně dobře, jenom ta Jeničková mi bude asi pít krev vždycky. Celkově takovej slabší průměr a je to přesně tak zbytečný jak jsem čekal. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (18)
- Některé scény se kvůli nepřízni počasí natáčely i několik dní. (hippyman)
- V mezidobí pětadvaceti od natočení původního snímku Sněženky a Machři (1982) pracoval Jan Antonín Duchoslav například jako rekvizitář, posunovač, podnikatel s vycpávkami ramen nebo instruktor lyžování. Václav Kopta byl členem Semaforu, působil jako klavírista v řadě souborů nebo psal hudební texty. Největší kariéru v showbyznysu tak udělal herec a komik Michal Suchánek. (Olík)
- K natočení kvůli počasí zvláště "nenatočitelné" scény č.49 byly použity sněhové svíce za 50 tisíc korun. (hippyman)
Reklama