Reklama

Reklama

VOD (1)

Každý den na svobodě znamená malý zázrak. Válečné drama o židovské partyzánské jednotce bratří Bielských... Když v červnu 1941 vtrhla německá armáda na území dnešního Běloruska, zvláštní komanda s místní policií pronásledovala židovské obyvatele a docházelo přitom k ničivým pogromům. Bratři Bielští dokázali zachránit více než dvanáct set Židů před deportací do koncentračních táborů. V hlubokých hvozdech Nalibockého pralesa poskytli pronásledovaným židovským uprchlíkům útočiště v lesní vesničce, které se přezdívalo lesní Jeruzalém a stalo se jediným svobodným místem na okupovaném území. V lesním táboře postupně vytvořili jednu z největších židovských partyzánských skupin, která dokázala úspěšně čelit nacistickým okupantům. Přirozeným vůdcem oddílu se stal Tuvia, jeho horkokrevný bratr Zuš se kvůli osobním sporům připojil k Rudé armádě. Do dějin druhé světové války se však zapsali jako hrdinové, jejichž příběh dokládá, že i Židé dokázali aktivně bojovat proti nacistům. V hlavních rolích sourozenců Bielských se představili hvězdní herci Daniel Craig (Tuvia), Liev Schreiber (Zuš) a Jamie Bell (Asael). (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (738)

BadoXXII 

všechny recenze uživatele

Daniel Craig vystupuje ako Tuvia Bielski v skutočnom WWII príbehu troch židovských bratov ktorých ukryli bieloruské lesy a postavili si v nich tábor. Postupne v ňom nachádza nádej na prežitie stále viac židov, ale jedla a liekov je málo a nacisti sa im pomaly dostávajú na stopu. Toľko v krátkosti príbeh tohoto nenápadného vojnového filmu. Zwick natočil jeden z najlepších filmov o druhej svetovej vojne za poslednú dobu. Príbeh nabitý emóciami, pri ktorom som mal zimomriavky neskutočne často. Liev Schreiber (Zus Bielski) a Jamie Bell (Asael Bielski) tvoria spolu s Craigom veľmi sympatickú súrodeneckú trojicu a spolu s ostatnými členmi tábora (veľmi podarený casting) si získali moje srdce. Fandil som im, ich príbeh ma pohltil. Je to film ktorý neidealizuje vojnu a ani sa za nič neskrýva. Ukazuje realitu ľudí, ktorí sa rozhodli držať spolu proti zlu a ukázali nezlomnú vôľu po prežití. Veľmi dobré. 85% ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Edward Zwick možná trochu vážněji, ale pořád svůj. Jeho rukopis totiž člověk už pozná na první pohled. Režírování akčních scén, práce s herci, trocha toho patosu atd. Jenže sem přidal i hodně dobrou atmosféru, která podle mě dobře popisuje tu tíživou atmosféru na útěku a v některé scény byly obzvláště mrazivé a měl jsem z nich tak trochu depku. Atmosféru taky dokresluje hudba, která se hodně povedla. Herci hrajou na jedničku. Daniel Craig je výborný, ale ještě více mě zaujal Liev Schreiber, který je ale v druhé půlce trochu opomíjen. Jenom kdyby ta stopáž byla kratší, takhle se film místy docela táhne, zvláště v té zimní části. Zwick ale prostě neumí natočit špatnej film. Poctivejch 80% ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Okolnosti mě přinutily vychutnat si nového Zwicka na velkém plátně. Vděčná židovská otázka, přesto dosud neprošlapaná epizoda běloruských „nosičů šesticípých hvězd“. Trio bratrů zde přijde o rodinu a v lesích, které dobře zná, nachází útočiště proti nepříteli. Osud tomu chtěl, aby se zde postupně vytvořila početná komunita uprchlíků, kteří nechtějí jen slepě přihlížet všudypřítomné smrti (bratři Bielští nakonec zachránili na 1200 Židů). Hrdinství a lidskost se proplétají ve většině Zwickových dramat (Poslední samuraj, Glory, Stav obležení, ale i poslední Krvavý diamant), přesto americký tvůrce vše podřizuje duchu hollywoodských potřeb. Hledá si epická dobrodružství s etickým přesahem a mnohdy se nezdráhá moderních ožehavých témat (naposledy třeba africká chudoba). Je typický spíše kvalitním výběrem herců, námětů a způsobů jejich vyprávění, než-li nějakými zásadními režijními trademarky. Pracuje s patosem, chlapáctvím, epičnem, morálním dilematem.. a většinou je hodně předvídatelný. I když jsem byl k jeho předešlému Krvavému diamantu zbytečně krutý, výše zmíněné v něm fungovalo. V Odporu to ale drhne. Většina scén i linií nejde do hloubky, a i přesto, že mohou dojmout, na kolena je sráží nepřesvědčivost. Nefungují ani možné paralely – vztah Kaina a Ábela nebo putování ve stylu Mojžíše. Závěrečné shledání je navíc podle nejprofláknutějších hollywoodských schémat. Nejsilnější dojem tak zanechají herci, výborný Daniel Craig je odhodlaný, civilní i zranitelný zároveň, jeho rázný a pragmatický a možná herecky přesvědčivější bratr Liev Schreiber zase překypuje charismatem i dobrým srdcem. Velké téma, ale nejlepším filmem Zwicka přesto zůstává Krvavý diamant!! ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Povinnost mi velí promluvit v jedné důležité věci, neboť vidím, že spousta diváků filmu doslova a do písmene naletěla, poněvadž v něm spatřuje příběh z druhé světové války, který vypráví reálné osudy odboje bratří Bielských v běloruských lesích. To ale není pravda, o ničem takovém ten film není. Ve skutečně je o Americe. Je to jen další návodný oblbovák manipulující lidmi: 1, Craig jako Mojžíš vedený Bohem není nic jiného než Bush – a stejně jako u bývalého prezidenta i u Craiga je v určitých momentech děje zpochybňována jeho velitelská úloha. 2, Antisemitismus v Odporu je pochopitelně metaforou rasismu v Americe. Ve filmu je důsledně naznačeno, že ani k Němcům se není možné chovat hrubě, a pokud se tak děje, tak jedině v případě onoho záporáka, který je u konce Craigem - jakýmsi bdícím strážcem společenské normy (nikoliv individualitu) - zastřelen. Němci totiž ve filmu zastupují americké minority, Rusové rasisty v americké společnosti a židé utlačované barevné menšiny (lze si kupř. všimnout, že Rusové proti Němcům ve filmu nebojují, naopak se v inkriminované momentě stáhnou). I proto film takřka nevěnuje Němcům pozornost a nevybírá si z jejich řad žádného výrazného padoucha. Jde o to, tolerovat minority, nikoliv je vyhladit. Závěrečné shledání obou bratrů rozhodně není happy endem v pravém slova smyslu setkání odloučených, ale apelem na rovnostářství – vyléčený kontra-revolucionář a rasista Zus Bielski se setkává se svým, k menšinám už od počátku tolerantním bratrem Craigem (při lynči dovlečeného Němce sleduje Craig s nelibostí chování neurvalé odbojářské komunity). 3, Zákaz dítěte, strach z těhotenství a hrozba následné exkomunikace z komunity je pak odkaz na interrupci, další věčné téma Ameriky. 4, Spousta záběrů na stojící dav, který přihlíží pasivně dění, to jsme pak my - takový morální kyvadlo, který za nás ale vychyluje systém. Tiší soudci americké společnosti, kterou film de facto zúžil na mikrokosmos odborářské komunity (takové konservativně smýšlející americké maloměsto), ale filmu to v rozletu v žádném případě nevadí – dostane se na lásku, drama, akci, gender i politiku. Komické je pak oslovování různých typů diváků. Ryze mužský štěk „Descartes počítá se subjektivní povahou zkušenosti“ následuje ani ne deset sekund po vyznávání lásky. 5, Problematická role intelektuála, který není schopen zatlouct hřebík, pak koresponduje se způsobem, jak se uchopuje v Americe akademismus. Na rozdíl od básnících Němců a přestylizovaných Francouzů jedou pragmatičtí Američani v ryze utilitárním módu. 6, Ten umí to a ten zas toto, jak říkával Werich s Fričem, a i v odboji se každý musí přičinit svým dílem – hodinář dává do kupy porouchané zbraně, ženy loupou brambory a studentka múzických umění (Craigova stará) se úspěšně přeorientovala na děvkaření a medicínu. Ovšem pohádkám ideologické podbarvení nikdy příliš neublížilo, vždyť sociální rovnostářství a zdůraznění cti chudoby k české pohádce odedávna patří. Jenže Odpor, pokud dobře vidím, pohádkou není. Je to výchovná příručka. Nezapomínejme, že vynález filmu byl determinován ideologickou poptávkou. Automatismus fotografického obrazu a obecně i konstrukce fotoaparátu a filmové kamery vycházejí z touhy vytvářet perspektivu, v níž by všechny potenciální anomálie byly jednou provždy napraveny. () (méně) (více)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Rozostřené scény nám dají vzpomenout na Legendu o vášni a Edward Zwick si dál jede svou filmovou brázdu. Trošku nečekaný příběh v době kdy se moc tyto válečné filmy nenosí a myslím že diváci o ně nemají moc zájem, přesto režisér natočil tento pravdivý příběh o třech židovských bratřích. Daniel Craig mě tentokráte moc neoslovil, jako tahouna filmu označuju Lieva Schreibera, který mě po Wolverinovi nepřestává překvapovat. Role nekompromisních zabijáků co se neptají mu sedí. 70% PS: Dost mě potěšila ruština ve filmu. Působí opravdu skvěle! Možná je škoda že jí není namluvený celý film. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (24)

  • Tuvia Bielski (Daniel Craig) a Zus Bielski (Liev Schreiber) použivali ve filmu nejčastěji německý samopal MP-40 zvaný tež Schmeisser ráže 9mm Parabellum. Nejslavnější německý samopal té doby. (c.tucker)
  • V scéne, kde si Zuse (Liev Schreiber) obije hlavu o strom a Tuvio (Daniel Craig) ho vezme do náručia, je na jeho hlave možné vidieť dve rany, no v ďalšom zábere má už len jednu a následne opäť dve. (Odpocivadlo)
  • Partyzáni Bielski ve skutečnosti nikdy nebojovali proti německým tankům. (šerminator)

Související novinky

Neeson a Fiennes jsou bohové

Neeson a Fiennes jsou bohové

10.04.2009

Chris Columbus svou řeckými mýty inspirovanou fantasy Percy Jackson and the Lightning Thief natlakoval zvučnými jmény. Louis Leterrier nechce s remakem Souboje titánů zůstat pozadu. Na pozadí… (více)

Zwick, bílá velryba a kanibalismus

Zwick, bílá velryba a kanibalismus

04.03.2009

Edward Zwick je prostě smolař. Točí kvalitní filmy, které mají zároveň i značný divácký potenciál, ale přesto z různých důvodů (většinou mizerná propagace) nakonec propadnou. Krvavý diamant… (více)

OSCARY – výsledky

OSCARY – výsledky

23.02.2009

Snad jen jednoho většího překvapení jsme se dočkali při vyhlašování Oscarů za rok 2008 v hlavních kategoriích: nejlepším hercem v hlavní roli se nestal Mickey Rourke za Wrestlera, ale Sean Penn za… (více)

Zlaté glóby 2009

Zlaté glóby 2009

12.01.2009

Slavnostní ceremoniál vyhlášení a předávání Zlatých glóbů pořádaný Asociací hollywoodských zahraničních novinářů je za námi a na nás je, abychom si to zrekapitovali. V oblasti filmu se stal jasným… (více)

Reklama

Reklama