Reklama

Reklama

V roce 1641 je ve francouzském vězení Skot James McCullen shledán vinným z prodeje zbraní oběma stranám konfliktu. Před vykonáním rozsudku vyřkne poslední slova o tom, že klan McCullenů je velký a mocný a že moc jeho synů poroste i po dlouho po jeho smrti. Místo popravy ho však čeká rozžhavená železná maska, kterou je odsouzen nosit až do své smrti... V nedaleké budoucnosti mluví na fóru McCullanův potomek, mocný zbrojař. Představuje nanomity – dokonalé mini vojáky. Původně sloužili v lidském těle k likvidaci nádorových buněk, ale podařilo se je naprogramovat tak, aby jedli prakticky cokoliv, například kov a beton, a ničili tak nepřátelskou techniku a budovy. Pak jsou dálkovým ovladačem zkratováni, aby nedošlo k další nežádoucí aktivitě. Druhý den ráno má být vyexpedována z McCullanovy továrny v Kyrgyzstánu další várka bojových hlavic s nanoroboty. Dva vojáci Duke a Ripcord, kteří vezou v koloně aut kufr s nanohlavicemi, si všimnou chybějícího průzkumného týmu na 40. kilometru. Vyhlásí pohotovost a vrtulníky potvrdí, že radar nic nehlásí. Najednou se ale zničehonic objeví jakoby mimozemské letadlo a oba Apače sestřelí. Vojenská vozidla se rozptýlí, podivný letoun střílí i po autech a ničím nejde zničit. Pak se na zemi objeví jakýsi výsadek vojáků, které vede štíhlá černovlasá žena. Nezastaví je ani granáty. Duke odnese zraněného kamaráda stranou a vrací se pro kufr. Žena se mu s několika vojáky postaví. Vyjde najevo, že se znají, jmenuje se Anna. Najednou se z oblohy snese další neznámý stroj a z něj další „muž v černém“. Ten začne likvidovat Anniny vojáky. Duke Anně pomáhá. Objeví se další žena se zrzavými vlasy a muže v černém zastřelí. Anna nakonec odletí bez kufru, ten nechá Dukovi. Za Dukem přijde zrzavá žena se svými muži a chtějí kufr. Jsou prý tajná jednotka – jako hologram se jim představí velitel jednotky, generál Clayton Abernati aneb generál Hawk. Je prý ve zvláštní jednotce. Jeho tým Alfa je prý dopraví i s kufrem k němu. Během letu Duke zjistí, že zrzavá žena je u speciální jednotky – je v ní Brit, Maročan a muž, který nemluví. Chce se k nim přidat. Na základně zjistí, že se jedná o útvar G. I. Joe, který formálně neexistuje, ale slouží u něj ti nejlepší z nejlepších. Jednotka se snaží zjistit, kdo je napadl, proč a kdo za jejich nepřáteli stojí... (TV Prima)

(více)

Videa (10)

Trailer 4

Recenze (1 212)

TheMaker 

všechny recenze uživatele

::::::::::::::::::::: Velká reklama za 175 melounů na Dubble Bubble. Ach jo. Chápu, že pro dnešní generaci jsou tyhle filmy strašně cool a dnešní puberťáci z toho stříkaj, ale proč jsou tak nudné ? Osud hlavních hrdinů mi byl ukraden, v polovině jsem se přistihl, že se dívám do okna, jak tam hezky sněží a film mě moc nezajímal, ještě ke konci filmu jsem nevěděl kdo je kdo a jak říká Tosim, prostě v tom filmu byl moc velký bordel a přišlo mi to moc všechno rychlé. Chápu, že se režisér snažil, a by neměl ve filmu žádné hluché místo, ale na mě ten film byl až moc rychlý a pomatený. Není nad Mikea Bayea. Ale za tu perfektní honičku v Paříži dám o jednu hvězdu navíc, abyste neřekli ;-) :::::::::::::::::::::::: ()

choze 

všechny recenze uživatele

"PROSKOČIL JSEM VLAKEM. A TY?" - "JÁ HO PŘESKOČIL." S G.I. Joe jsem si hrál až do ostudně vysokého věku a film pro mne byl tudíž srdcovka, k mé radosti natočená u nás a s odkráglovanou českou modelkou, která řekne tuším přesně jednu větu (Siena Miller je ale bezkonkurenční). Oproti TS a TF 2 nemusí filmoví G.I. JOE bojovat s kvalitou nějakých předchozích dílů a navíc se od začátku netají tím, že jsou totální blbinou pro děcka, což znamená značně zvýhodněnou startovní pozici (když pominu, že auta měnící se v roboty jsou mnohem víc cool). Scénář odpovídá nulové inteligenci kresleného seriálu i komiksů a stejně jako ony perfektně vystihuje nakažlivou náborovou atmosféru hyper hi-tech armádního dobrodružství, jehož absurditu pravidelně odlehčují pubertální chtěné, ale i nechtěné vtípky. Bohužel, fetišistické akční scény plné cool vystajlovaných bojovníků a vojenských hraček jsou s čestnou výjimkou geniální honičky Prahou za záchranou Eiffelovky (zatím nejlepší akční scéna roku) naprosto fádní, utápějící se v létajících jiskrách a rozbitém skle a nepřesvědčivém pixelovém uragánu, kdy člověk přestává věřit, že by cokoli ve filmu stálo v reálu. „ŘÍKEJTE MI… KOMANDÉR!“ ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Začal bych vtipem: Víte, co se mi nejvíce líbilo na G.I. Joe? Trailer na novou romcom s Kačkou Heigl a Butlerem, který běžel před filmem. ____ Pět poznámek – ke střihu, vertikalitě, sexualitě, multikulturalismu a instrumentalismu: ____ 1, V polovině a na konci šedesátých let řada amerických filmů experimentovala s rychlejším tempem střihu. Dnes je střih u většiny filmů rychlejší než v jakémkoli jiném období. Ve skutečnosti může rychlost střihu brzy dosáhnout svého stropu; je těžké představit si celovečerní film, kde by trval záběr v průměru méně než 1 sekundu. Lze tuto hranici nějak prolomit a překonat? Lze, takovým malým podvodem, protože hranice jedné sekundy se zachová, ale akce se přesto bude zdát rychlejší. Jak? Jednoduše, akce se neodbude sekvenčně, ale simultánně, tzn. že se rozdělí do dvou až třech míst a mezi nimi se přestříhává. Kupříkladu souboj ninjů a přestřelka mezi vojáky se tak neodehraje postupně za sebou, ale přestříhává se mezi tím. Stejným způsobem se řešila hranice minimální délky záběru v závěrečné obří sekvenci v Transformers 2. Stejným způsobem se to řeší i zde. Abych se ale přiznal, tak tenhle typ řešení akce nepovažuji za šťastný. Nejde tu vůbec o přehlednost, nebo nepřehlednost akce, ale o to, že takovéhle přestříhávání ruší potěšení z kontinuity akce, z její výstavby, a akce tím ztrácí parametry „malého příběhu". Když si vybavím všechny americké akční filmy z 21. století, sedlo mi stoprocentně opravdu jen máloco. A tak stejně jako pojmenoval Havel proslulým skvostem „humanitární bombardování“ intervenci do bývalé Jugoslávie, i G.I. Joe akcí přetéká, ale je to jen jako, takové humanistické, neškodné, nijaké... taková humanistická genocida diváka. ____ 2, Američané přistáli na Měsíci léta Páně 1969. Do stejného období spadá počátek rychlejšího střihání v amerických filmech, viz bod jedna. Náhoda? Nikoliv náhoda, nýbrž počátek vertikální éry, utužené o pár let později „vertikálním" opuštěním Země ve Star Wars. I G. I. Joe je filmem vertikálním. Odpovídá tomu vertikální poster rozdělený na nebe a peklo, nebo spíše nadsvětí a podsvětí bez morálního významu. Jen peklo je umístěno nahoře, protože to je pro teenagery víc cool. Dále je ryze vertikálním problémem potýkání se s gravitací (černoch se chce hrozně moc stát pilotem; Eiffelova věž zase doplatí na přitažlivost) nebo neustálé přecházení mezi hydrosférou (id - oceán nevědomí), povrchem (ego) a atmosférou (superego - svědomí, božský dohled). Vertikalitě odpovídá i rozdíl v záběrování mužů a žen – u mužů se začíná záběr nahoře na hlavu-mysl, u žen zpravidla dole na zadek-povrch. První záběr na muže a ženu se tedy v G.I. Joe liší. V prvním případě pohlížíme „do“, kdežto ve druhém „na“. ____ 3, Na posteru si dále můžeme všimnout, jak na něm jsou ženy natočeny bokem, aby vyniklo poprsí a hýždě, zatímco muži anfas. Když se poprvé ve filmu objeví hologram, je na něm Dennis Quaid ve 2D. Ani ne o pár minut později se na hologramu zjeví tuším Sienna Miller... ve 3D. Kupodivu se ani v jednom z vtipů nešprýmuje o suspenzorech, přitom jsou povinnou součástí hi-tech obleků. Mužské pohlavní orgány prostě stále patří do oblasti intimity a soukromí, zatímco ženské pohlavní znaky a orgány jsou už dávno „veřejným majetkem“, nad jejichž masovou přítomností ve veřejném prostoru se už nikdo nepozastavuje vyjma několika feministicky orientovaných kritiků, kteří naprosto marně upozorňují na zneužívání a deformaci obrazu ženy, na devalvaci ženy do pozice objektu apod. A za druhé si můžeme povšimnout, že mužští hrdinové tu často vystupují „bez tváře“, není jim vidět do obličeje, mají ho částečně zakrytý nebo znetvořený, na rozdíl od ženských protagonistek. Mužská postava je zde pouze jakousi nekonkrétní siluetou, kterou vyplňujeme vlastními rysy, vlastní identitou. Absence tváře umožňuje, podobně jako v pornografických filmech, mužskému divákovi identifikaci s hrdinou příběhu, zatímco ženský obličej zůstává co nejvíce odhalený pro potěch oka. ____ 4, Americká hyperkorektnost za vlády Billa Clintona je nejvíce patrná asi z prvního Matrixu, kde po boku stanuli černoch a dva běloši, žena a muž, kdy muž (Keanu Reeves) je ke všemu míšenec. I G.I. Joe touží xenofobii nějak obejít, vždyť tu máme bělocha, asiata, černocha i post-koloniálního half-černocha Saïd Taghmaouia. Jenže volba herců tady odpovídá spíše nutnosti po snadno zapamatovatelných a od sebe odlišitelných hrdinech, kde nulovou hloubku vyvažuje signifikantní a čitelný „venek“, podle něhož postavu ihned poznáme. Proto patří mnohem větší uznání režisérům, kteří ve svých filmech pracují třeba jenom s bělochy a jsou nuceni je odlišit vnitřně. Nadto se stojí zamyslet nad tím, jestli není nějaká souvislost mezi Marlonem Wayansem a šimpanzem ze Speed Racera? Ano, oba „primáti“ jsou zdrojem humoru. ____ 5, G.I. Joe není, jak se občas tvrdí, náborový leták, který má ukázat klukům, jak bude vypadat armáda ve věku, kdy už budou dost staří, aby se mohli nechat naverbovat. Ve skutečnost je G.I. Joe konverzí počítačových her, zejména Gears of War a Dead Space, viz všechny ty pulzní pušky, dvě odlišné frakce, „vypnutá“ krev, kooperativní multiplayer, rozmanitost misí, videoherní trenažer střelby, „oživování" mrtvých, briefingy z prezidentské kanceláře nebo Karolína Kurková (přesně takovýhle modelky hrály ve filmečcích z Command and Conquer). Herní estetice odpovídá i neustálé zpochybňování manuálů, konkrétně potřebu manuálu ta které postava zpochybní ve filmu třikrát. Naráží se tu zjevně na dobu, ve které kvete pirátství a ve které je dostupnost manuálu vyloučená a hráč musí, stejně jako Channing Tatum a Marlon Wayans najatí narychlo Quaidem, objevovat vše po svém. () (méně) (více)

B!shop 

všechny recenze uživatele

No trailery na me pusobili sice zabavne, ale ne jako kdovijak velka rezba, proste jsem cekal nejakyho chudyho bratricka Transformeru. Jenze to by to nesmel tocit Sommers, aby z toho nevymacknul ultimatni jizdu. Pribeh je naprosto dostacujici, ale o to tu nejde, tady jde o to, ze od zacatku do konce cely ty dve hodiny bez hluchejch mist si to rozdavaj Joeove s Cobrou a je jedno jestli na zemi, ve vzduchu nebo pod vodou. Neustale se neco deje, nekdo se s nekym rube a to vse v hodne namakanejch tricich, akorat obcas to debilne ulitne a nejakej trochu slabsi trik prasti do oka. Herci sice nemaj buhvi co hrat, ale vetsina jsou drsnaci a sympataci, ktery nemaj problem cokoliv rozsekat a jeste u toho hodit nejakou hlasku, Eccleston je jako zaporak fajnovej az na ten silenej prizvuk a na chvilku se dokonce objevi i Fraser. S postavama jsem mel akorat jedinej problem, vzdy, kdyz pride na scenu nejaka znama hlavnejsi postava, je pozornost zamerena ciste na nej a on nejak stylove vlitne na scenu, hodi drsnackou hlasku a pokropi nepratele. Proste se Sommers desne vyziva v predstavovani jednotlivejch postav. Jenze me to bohuzel moc nerikalo, jelikoz sem si nikdy zadnyho panacka nebo komiks nekoupil a animovanej serial nevidel. Proste vypnout mozek, popadnout popkorn a dve hodiny se dokonale bavit, ja jsem naprosto spokojenej, navic je pripravena puda pro druhej dil, coz je fajn. ()

gudaulin odpad!

všechny recenze uživatele

Prvních 30 minut jsem nechápal, co se na obrazovce děje, dalších 30 minut jsem se utěšoval nadějí, že jde o parodii na akční blockbustery a teprve cirka po té hodině jsem došel k názoru, že tak pitomé je to doopravdy a že lepší už to nebude. Nečekal jsem od Sommerse pochopitelně žádnou intelektuální nadílku, ale tentokrát jeho akční digitální nářez svým způsobem dospěl k vrcholu, kdy režisér zcela rezignoval na jakoukoli logiku, příběh nebo filmové postavy. Je to ve stylu hvízd, bum, křach, prásk, jen si musíte odmyslet komiksové bubliny. Sem tam do toho zazní nějaká věta nebo výkřik a ty obvykle nedávají v kontextu s obrazem valný smysl. Je to neuvěřitelně infantilní film, který ale nelze považovat za pohádku, je to spíš snímek podle představ 9-letého kluka, který nakukuje večer rodičům přes rameno, když sledují akční film pro dospělé. Zároveň jde o celovečerní reklamu na nejmenovaného výrobce hraček, který rujnuje rozpočet rodičů dětí po celém světě. Objevují se tam statní muži v plastikových oblečcích, létající stroje z příštího století, supermoderní technika, krásné ženy, ale co naplat, je to neuvěřitelně pitomé, byť natočené v tak zběsilém tempu, že si tu pitomost člověk někdy uvědomuje až zpětně. V zásadě je možné dát jakékoli hodnocení, osobně mě štve ten gigantický rozpočet, za který se dalo natočit dvacet jiných filmů, které by měly hlavu a patu. Kdybych měl deset let, dám 4 hvězdičky, ve dvanácti 3, ve čtrnácti 2, v šestnácti 1 a po 18. roce věku bych musel pochybovat o své soudnosti, kdybych tuhle trikama vyfutrovanou blbost neměl poslat, kam patří. Celkový dojem: 10 % za efekty. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (43)

  • Ve filmu bylo zničeno 112 aut. (TheSlezy)
  • Akční scéna v pařížských ulicích se natáčela čtrnáct dní v pražských Dejvicích (mimo jiné). Filmaři zde postavili několik obchodů s květinami, změnili jména budov a do ulic zaparkovali několik francouzských automobilů. (TomikZlesa)
  • Don Murphy chtěl produkovat tento film už v roce 2003, nakonec se však přiklonil k Transformers (2007). Kameraman Mitchell Amundsen byl členem týmu obou filmů a scéna, v níž se vojáci vyhýbají letícím raketám, je odkazem právě na Transformers. (TomikZlesa)

Související novinky

Hasbro zakládá filmovou a televizní divizi

Hasbro zakládá filmovou a televizní divizi

17.08.2023

Hračkářský konglomerát Hasbro spustil novou filmovou a televizní divizi, skrze kterou nyní hodlá ve velkém produkovat vlastní projekty na základě svých značek. Nová produkční společnost vznikla… (více)

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

26.07.2021

Hračkářský konglomerát Hasbro a jeho produkční společnost eOne, pod kterou v budoucnu budou vznikat i nové filmy ze série Transformers, jistě doufal, že nový akční snímek Snake Eyes: G.I. Joe Origins… (více)

Spin-off G. I. Joe nabírá sexy posilu

Spin-off G. I. Joe nabírá sexy posilu

15.10.2019

Kolem chystaného spin-offu akční série G. I. Joe Snake Eyes se dlouhou dobu nic nedělo, spousta lidí tak projekt považovala za mrtvý. Studio se ale v posledních měsících zdá být spokojené s dosavadní… (více)

Nový G. I. Joe na obzoru

Nový G. I. Joe na obzoru

10.08.2019

Premisa značky G. I. Joe už by snad ani nemohla být jednodušší. Skupina drsných vojáků zachraňuje planetu. Na tom není co pokazit, že? No, soudě dle dosavadních filmových pokusů zjevně omyl.… (více)

Reklama

Reklama