Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Oskar pracuje jako hlasatel počasí v jedné televizní stanici a jeho žena Zuzana nastoupila po mateřské dovolené jako moderátorka rozhlasové stanice. Aby se oba mohli věnovat své práci, mají pro svého syna Jakuba chůvu, které Oskar neodolá a začne si s ní milostný poměr. Oskar odmítá jezdit s rodinou na hory, a když je Zuzana s Jakubem v Krkonoších, užívá si Oskar a Jakubovou chůvou. Zuzaně s Jakubem se na horách nelíbí, protože není dobré počasí a chtějí se vrátit dřív, ale Oskar ohlásí v televizi, že se v Krkonoších vyjasní, i když předpověď je úplně jiná. Oskar sice oddálil návrat Zuzany s Jakubem z hor, ale ti přijeli nemocní a Zuzana přišla Oskarovi na nevěru. Oskar je Zuzanou vyhozen z domu a navíc je vyhozen i z práce kvůli tomu, že hlásil jiné počasí, než měl. Oskar přijde na návštěvu ke svým rodičům, kde zjistí, že rodiče hodlají dál brát Zuzanu jako vlastní dceru a Oskarovi vyčítají jeho nestydaté chování vůči Zuzaně. Zuzana se seznámila s příjemným Matějem a jeho dcerou Terezkou, s kterým tráví volný čas, neboť Terezka s Jakubem jsou ve stejném věku. Netrvá dlouho a Zuzana je zase šťastná, jelikož je zamilovaná i milovaná. Oskar si začal nový milostný příběh tentokrát se slavnou zpěvačkou Norou, která je o čtvrt století starší, takže jejich fotografie plní stránky bulvárních časopisů, ale Oskar se cítí být s Norou šťastný. Když zemře Nořin bývalý manžel, dojde Noře, a nakonec i Oskarovi, že věkový rozdíl je moc velký a Oskar je zase sám… (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (711)

claudel 

všechny recenze uživatele

Michal Viewegh by si měl scénaře k filmovým adaptacím svých knih psát sám, Nestyda to jen potvrzuje. Kdo jiný by uměl z několika povídek vytvořit jeden příběh tak zdařilým způsobem, než jejich samotný autor. Měl jsem trochu pochybnosti, jestli zvládne Jiří Macháček Oskara, postavu, která musí oplývat nesmírným kouzlem a silným charisma. Myslím si, že se Macháček nemá za co stydět. Ostatní herci také předvedli slušný výkon a malinká role Romana Luknára mě nadmíru pobavila. Vynikajícího Medvídka Nestyda nepředčil, přesto jsem rád, že jsem jej viděl. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Tvrdá opisovačka filmu František je děvkař, včetně použití písniček Hany Hegerové :-) Přitom František je o hodně poctivější film než tohle pseudointelektuální cosi, pardon :-) Ale vážně. Nestydovi chybí téma. Přiblblý čtyřicátník, který řeší své vztahy únikem a pak se přisaje k další ženině, no dobře. Ale co jako z toho? Pár připitomělých fórků, nějaká ta retro nostalgická muzika (kdo si dnes vzpomene na Vltavu, a vlastně i AG Flek?). Ve druhé rovině (nestydova manželka s velkým nosem) jde o love story jak z telenovely. Kam zmizela Maďarka? Kam se tak najednou vytratila Nora? Došel ten nestyda nějakého poznání? Z jeho "zpovědi" do rozhlasu to nepoznáte, jde jen o nabubřelé pseduokecy. Pseudo mi tady ostatně přijde celý ten nakašírovaný svět celebrit, nočních flámů... nakašírovaný hezky, v podbízivé kameře, ale pozlátko obsah nedělá. ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

Povídky o manželství a sexu jsou kniha takřka geniální. I proto to měl Nestyda od začátku prohrané, ale vyšel ze souboje s očekáváním relativně se ctí. Souvislý příběh totiž musel být přítomen, ale určitě měl být bližší Oskarovi. Zuzanino počínání totiž působí silně rozpačitě, tuctově a bohužel bez pointy. Na scenáristickém papíře to mohlo být od Viewegha slibnější, takhle dost dobře nechápu, proč jsem měl tu či onu unavenou linii sledovat. Nejsilnější momenty samozřejmě přijdou, když se objeví replika z povídky, jeden oblíbený příběh se propojí s jiným a překvapivě právě připsaná Nora je parádní vůdčí linkou. Zkrátka všechno alespoň zdánlivě funguje, ale na příliš mnoha místech jsem jasně cítil, že chybí něco navíc, o proměnlivosti nálad předlohy na několika řádcích ani nemluvě. A Hřebejk sice naštěstí definitivně zahodil dřívější masku spasitele české kinematografie, kterou si tak nepochopitelně přivlastnil, ale měl by se zamyslet nad svým šansonově-melancholickým syndromem. Ta vzájemná podobnost předkládaných hudebních prostředí už je alarmující. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Povrchní koláž hořkých životních etud z krize středního věku zaslintaná lacinými cameo výstupy a rozhlasovým product placementem. Adaptace obšousta Kvída mně unavují oči v psané i hrané formě, Macháček se svým šklebem už dávno odjel pryč malotraktorem, ale hlavní co mrzí je, že režisér Hřebejk má mnohem na víc, než jsou tyto populistické slepence na jedno použití, co se schovávají za sofistikovaný opar čerešní pod blúzkou. Pochopil jsem to správně, že ten, kdo se nesměje u představení divadla Sklep, je buď vylízané pako, nebo občan Maďarska..? ()

lola3121 

všechny recenze uživatele

Hřebejk má tu smůlu, že Pelíšky jsou jenom jedny a že je natočil tak brzo, protože všechny dalši jeho filmy už jsou bohužel horší. Přesto to s Nestydou nevidím tak tragicky. Herci sice místy mluví tak "civilně", že jim prakticky není rozumět, ale člověk si časem zvykne. Milá byla česko-slovenská konfrontace ("co je to korytnačka?") i camea paní Hegerové a Mistra Gotta. Nejvíc mě však dostala použitá hudba - tomu říkám naprosto a stoprocentně "hudba mého srdce", takže díky ní zaokrouhluji ze 3,5 nahoru. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (22)

  • Michal Viewegh patří v současné době (2008) nejen k nejčtenějším domácím autorům, podle jeho předloh a scénářů vzniklo zatím do té doby pět filmů, šestý se natáčí a sedmý by se měl začít připravovat. O jeho filmové adaptace se podělilo doposud šest režisérů. (hippyman)
  • Nejen autor literární předlohy, ale i režisér a hlavní představitel se nechali inspirovat reálnými situacemi. Pro scénu, kdy Oskar odváží klienta a dojde ke konfliktu s policií, využili vyprávění producenta Ondřeje Trojana, který byl podobné situace účasten; „Ve filmu je scéna, kdy se Oskar rozpláče u sledování televizní inscenace Nezralé maliny. Honza se mě ptal: kdy ses naposledy rozplakal? A já jsem řekl: Dopoledne, když jsem doma sledoval Nezralé maliny… Tak jsme to tam dali!“ vypráví Macháček. (hippyman)
  • Původně měl již koncem devadesátých let vzniknout povídkový film na motivy úspěšné Vieweghovy knihy Povídky o manželství a o sexu. Nápad vzešel právě od režiséra Jana Hřebejka, který oslovil spisovatele s projektem povídkového filmu, na němž by se jako režiséři podíleli ještě Petr Nikolaev a Igor Chaun. K realizaci záměru však nakonec nedošlo. (hippyman)

Související novinky

Zemřela herečka Nina Divíšková

Zemřela herečka Nina Divíšková

21.06.2021

Ve věku 84 let dnes odešla česká filmová, televizní a divadelní herečka Nina Divíšková, již si velké množství diváků vybaví například jako babičku Bětu z populárního rodinného seriálu České televize… (více)

Reklama

Reklama