Reklama

Reklama

Úspěšný spisovatel ztratí při tragické nehodě svou milovanou manželku. Po příjezdu do rodinného venkovského sídla se mu však zhmotňují temné představy, které začnou odhalovat tajemství jeho ženy... Úspěšný spisovatel Mike Noonan dokončuje svou poslední knihu. Inspirací mu je jeho manželka Jo, se kterou ovšem kvůli Mikeovým zdravotním problémům nemohou mít děti. Po vydání nové knihy Jo srazí automobil a Mike se ocitá psychicky na dně. Pak zjistí, že Jo byla těhotná, a domnívá se, že měla mimomanželskou aféru. Ve snech se mu začnou zjevovat podivné představy o jeho manželce a on si myslí, že se mu Jo ze záhrobí snaží dávat nějaké signály. Rozhodne se vydat do jejich venkovského sídla v Dark Score Lake v Maine. Jo tam trávila mnoho času, když Mike psal, takže se Mike domnívá, že tam může najít jejího případného milence.
Mikeův agent Marty mu mezitím dá nabídku napsat novou knihu, na kterou ovšem bude mít jen tříměsíční termín. Mike nabídku přijme. Nejdřív nemůže přijít na žádný nápad, chybí mu inspirace v podobě Jo. Poté si ale vzpomene na jeden ze svých šuplíkových románů a rozhodne se jej přepsat...
Mike se seznámí s vdovou Mattií Devoreovou a její šestiletou dcerou Kyrou. Mattie zavraždila svého manžela poté, co zešílel a pokusil se Kyru utopit. Od té doby se Mattii snaží její bývalý tchán Max Devore znepříjemnit život a převzít Kyru do své péče. Mike zachrání Mattii před přejetím autem, čehož chce Max využít a povolat Mikea jako svědka proti ní. Jo však ve snech začne Mikea prosit, aby Mattii pomohl...

Spisovatel Mike Noonan se přestěhoval do venkovského domu v Dark Score, který zdědil po svém dědečkovi. Chce zde napsat svou novou knihu a zjistit, proč sem tak často dojížděla jeho těhotná žena Jo před sovu tragickou smrtí. Mike dále chrání svou sousedku Mattii, které chce její bývalý tchán Max Devore odebrat její šestiletou dceru Kyru do vlastní péče. Maxův syn se pokusil svou dceru Kyru utopit, ale manželka Mattie ho stihla zastřelit dřív, než se mu to podařilo...
Mikeovi se stále zjevují vidiny a má sny, ve kterých vidí nejen svou zemřelou Jo, ale také černošskou zpěvačku ze 30. let Saru Tidwellovou. Devore Mikeovi stále vyhrožuje, aby se přestal Mattie zastávat, po nějaké době však sám Devore zemře. Na jeho pohřbu se Mike setká s Edgarem Whitem, který se v mládí přátelil s Mikeovým dědečkem, Maxem Devorem a několika dalšími. V roce 1939 v Dark Score koncertovala Sara Tidwellová a tato skupina chlapců ji po koncertě znásilnila a poté utopila její dceru. Sara na ně uvalila kletbu, podle níž měli oni a jejich potomci provést to samé svým dcerám. Poté skupina Saru ubila. V průběhu let se ovšem Sařina kletba plnila a muži i jejich synové zabíjeli své dcery. Mikeovi dochází, že Jo jezdila do Dark Score, protože se chtěla o celém příběhu dozvědět co nejvíc, aby zachránila jejich dítě před případným Mikeovým prokletím. Posledním žijícím dítětem, na které se kletba vztahuje, je Kyra... (TV Prima)

(více)

Recenze (105)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,VÝCHOVA PŘINÁŠÍ POVINNOSTI“….. /// Mikemu umřela žena (na autobus). A její duše se (z nějakýho důvodu) vrátila. Jenže smolda pacholda – nejsou sami! … Zpracování do dvou dílů dává dost prostoru pro vybudovaní atmosféry kolem chlastajícího spisovatele (další! Kurva chcu taky něco napsat!), příznaků alkoholismu (nechceš mi nakecat, že taky vidíš duchy…), a víc než strach mám jen takovej pocit, že mě to celkem baví (ani když píchá s mrtvejma? Ty seš zvrhlej! Co máš v tom sklepě?). Vobčas mě zamrazí, páč podivnosti se vobjevujou ve spánku i v bdění a zajímavě se proplejtaj ducháčci, minulost a současnost. Důležitý taky je, že záhady ani osoby mě zvlášť neserou (ani Brosnan? No jo, ale ten jinak…). Příběh je prostě taková ,,Kingovka“ o tom, jak dát dohromady dva smutný lidi. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou napsal v roce 1998 Stephen King číst nebudu. 2.) Vykládaj vo mě, že mi hrozí malé ,,Dark Scoreské šílenství“. 3.) Thx za titule ,,Hlawoun“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

tron 

všechny recenze uživatele

Vrece kostí patrí k mojim obľúbeným kingovkám a keď som sa dozvedel, že ho chystá starý kingovec Mick Garris ako televíznu mini-sériu s Pierceom Brosnanom, tešil som sa. Bohužiaľ, napriek na prvý pohľad štedrej dĺžke je to strašne krátke, film pôsobí brutálne skratkovito až povrchne. Kvôli uponáhľanosti nevznikol ani tak príbeh, ako skôr zmrzačené torzo, ktoré upaľuje zbytočne rýchlo dopredu a nikto z toho nič nemá. Režisér sa namiesto piplania atmosféry (pekný veľký drevený dom uprostred krásnych lesov Severnej Ameriky, neďaleké rozľahlé ponuré lochnesské jazero, obďaleč stojace zaspaté mestečko) musí ponáhľať a tak sa strihá, strihá a strihá. Akoby v post-produkcii vypadávali celé scény, od drobných (ako sa Mike dostal z „plte“ uprostred jazera na breh? Viem, že preplával, nie som blbý, ale to tam nemohli byť aspoň tri sekundy toho športového výkonu?) až po dôležité, s ktorými som mal problém aj ja a to som román čítal v Anglicku desaťkrát (prečo milionár spáchal samovraždu?). Napriek určitej snahe a nie úplne nevydarenej prvej polovičke sa v druhej Mickovi skrátka všetko úspešne zosypalo. Zostal zbedačený výkon nervózneho Brosnana (ktorý je fajn, ale z niekoľkých vyhrotených scén sú vidieť jeho obmedzené herecké limity), blbé retrospektívy a výsledný pocit, že je to alebo zbytočne dlhé alebo zbytočne krátke. ()

Reklama

obitus 

všechny recenze uživatele

Sterilnější než čerstvě vybalená injekční stříkačka a stejně tak nápadité. Jde o příběh spisovatele, jehož žena políbí rozjetý autobus a on (ten spisovatel, ne autobus) se pak vydává do manželčina letního sídla, aby tu pátral po pradávném prokletí, blablabla. Z příběhu na každém rohu vykukuje King, což by vlastně ani nevadilo, vždyť formát televizní minisérie mu sluší. Co však vadí je, že ze zpracování je na hony cítit Garrisova nezajímavá režie. Dokud bude Kinga pro televizi adaptovat on, slušné podívané se zřejmě nedočkáme. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Když vás rozjetý autobus konečně zbaví manželky a vy najednou máte spoustu času na své koníčky, vyloženě nasere, pokud si ani v mrazáku nedá pokoj a chodí vás do toho balení MILFek strašit. Je všeobecně známo, že až asi na pět zářných výjimek se Štefan Král lépe čte, než se na něj dívá a toto je smutný příklad toho, jak se dá poměrně solidní předloha dokurvit do téměř tří hodin zabijácké nudy. Z nich přes dvě unyle lelkuje vysloužilý agent Jejího veličenstva na chatě a otráveně hraje se svou pošlou láskou na ledničce scrabble. No, abych byl úplně upřímný a objektivní, mezi tím vytvářením nebodovaných novotvarů mu zhruba každou půlhodinu nějaká nasraná ektoplasma cinkne na soba nebo vyháže talíře z kredence, abychom se mohli šíleně vyděsit, že to má furt ještě nejmíň devadesát minut do konce. Když už si divák začne po tomhle utrpení znuděně pohazovat dálkovým ovladačem a tahat z internetů další pokračování Abnormálních pasivit, aspoň někdo utopí v jezeře pár dvanáctek a oprcá nějakou briketu, co u toho strašně kleje. Na to by ale bohatě stačila čtyřicetiminutová epizoda Akt XXX! ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Mizerné. Garrisova režie je přinejlepším průměrná. Scénář postrádá nejlepší momenty z knihy a celkově nedává moc smysl. První půlka v podstatě nic neřekne, nemá spád a události se jen dějí. Žádné napětí, žádné očekávání. Obsazení se nevyvedlo. Brosnana mám rád, ale sem se nehodí a není to tím, že by nedokázal shodit Bondovské sako. Právě naopak, jeho Noonan je nezajímavý a není nic horšího než nezajímavý hlavní hrdina. Přehnaná dramatizace některých scén je až komická. Překvapivě jediné solidně provedené kousky jsou ty z minulosti a ty jsem v knize bral jako ty slabší. Jo a cpaní moderní technologie skoro všude mi lezlo na nervy. iPad přehrávající staré černobílé video... že by product placemant, nebo jen snaha o to být v kurzu? ()

Galerie (52)

Zajímavosti (4)

  • Ve filmu se objevuje několik odkazů na autora knižní předlohy a jeho další tituly. Příkladem je scéna autogramiády, kde je zmíněno jméno Annie Wilkisové. Stejně se jmenovala ošetřovatelka z Kingovy knihy „Misery“. Zmínka o nalezeném díle Richarda Bachmana zase upozorňuje na pseudonym, který si Stephen King vytvořil. (Nach)
  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenné knihy Stephena Kinga z roku 1998. Jedná se již o režisérovu šestou adaptaci příběhu slavného hororového autora. (Nach)
  • V jednom za záběrů poté, co si Mike Noonan (Pierce Brosnan) zraní pravou ruku, objevuje se s poraněním na ruce levé. (Agita)

Reklama

Reklama