Režie:
Rian JohnsonScénář:
Rian JohnsonKamera:
Steve YedlinHudba:
Nathan JohnsonHrají:
Joseph Gordon-Levitt, Bruce Willis, Emily Blunt, Paul Dano, Jeff Daniels, Piper Perabo, Noah Segan, David Jensen, Jeff Chase, Garret Dillahunt, Marcus Hester (více)Obsahy(2)
Loopeři jsou nájemní zabijáci, kteří pracují pro zločineckou organizaci. Jejich úkol je tradiční: osoby, které jsou pro sdružení nějakým způsobem nepohodlné, zastřelí a zbaví se těla. Odměnu za vykonanou práci pak vždy najdou přímo u své oběti. A za svou krvavou práci jsou placeni opravdu velice dobře. Existuje pro ně pouze jediné pravidlo – za žádnou cenu nikdy nesmí nechat svůj cíl utéct. Joe (Joseph Gordon-Levitt) patří mezi loopery, spolehlivě vykonává svou práci a užívá si luxusního, bezstarostného života. A to platí až do chvíle, kdy dostane další zakázku. K jeho velkému překvapení se totiž před jeho připravenou zbraní objeví on sám, jen o něco starší (Bruce Willis). Tato situace se mohla přihodit jedině díky další zvláštnosti této práce – organizace looperům totiž jejich „klienty“ posílá z budoucnosti. Popravované oběti jsou transportovány zpět v čase a to přímo před hlaveň určeného loopera. A Joeovi zbývá jen zlomek vteřiny k zásadnímu rozhodnutí – má zastřelit sám sebe? (oficiální text distributora)
(více)Videa (26)
Recenze (1 502)
Nedopečené, Bruce Willis umí časem cestovat podstatně lépe (zdravím 12 opic). Looper je další z těch nových sci-fi filmů (Moon, Zdrojový kód, Vyměřený čas...), na nichž je sice sympatické, že se obejdou bez obřího rozpočtu, a které v milovnících žánru vzbuzují naději, že budou originální a neotřelé... Ale tím to končí. V tomto případě se mi sice líbil prvotní nápad, technické provedení i oba herci (Joseph Gordon-Levitt si s rolí Bruce Willise poradil docela obstojně, nebyl ani moc směšný), ale zbytek nestál za mnoho. Hlouposti a nelogičnosti, jedna vedle druhé, za klišovitou pasáž na farmě bych vraždil, no a nejhorší ze všeho byl závěr, ve kterém - SPOILER - hrdina skonal, ale jeho vnitřní hlas mluvil dál. ()
Vidím především nevyužitý potenciál. Slabého režiséra, který nemá skutečné nápady a točí delší televizní pilot, takže se "zatím" neobtěžuje s gradací a profilováním postav (a těch pár slow-motion záběrů za nápady opravdu nepovažuju, stejně jako Levittovo brutálně nevhodné napodobování Willisova projevu za budování charakteru). Zdejší logika cestování časem mi navíc uniká. Kombinuje to časové paradoxy a vznik alternativních dimenzí podobně jako, přičemž si ty dvě teorie logicky odporují. Jenže tenhle film očividně míří jinam než k pobavení s vypnutým mozkem. Nakonec jen mírně nadprůměr a film, na který se brzo zapomene. A mě to hodně mrzí. Sci-fi ekvivalent Lawless, jen méně urážející nenápaditostí a schematičností. ()
Film mě svým začátkem navnadil natolik, že jsem se rozhodla vypnout všechny logické obvody a sledovat emocionální uvěřitelnost a nechat se bavit a dojímat tou. A to taky proto, že režijní debut Riana Johnsona Zmizení (Brick) považuji za jeden z nejzajímavějších filmů, co jsem kdy viděla. A dobrý bože, myslím, že se z něj stává jeden z mých nejoblíbenějších píšících režisérů. (A teď se už dokonce megamoc těším na SW: The Last Jedi místo mých předchozích obav, oujé). Looper mi rozhodně nepřijde po všech stránkách hotový tak, aby byl hoden bezvýhradného vzývání, ale když se podívám na témata, myšlenky a některé scény, tak mám silnou chuť tak učinit i navzdory. Lineární příčina a následek jsou využívány tak, že nemám nejmenší problém to přijmout, a ještě k tomu to Johnson použil k naprosto brutálnímu ohromení na mé straně. Ó bože, ó můj bože, když se starý Seth snaží uniknout svému osudu, tak je to snad nejsurovější a nejpůsobivější mučící scéna, jakou jsem kdy viděla. Johnson se taky snaží pracovat s komplikovanější vztahovou pavučinou mezi všemi postavami, vytváří paralely (poměřování zbraní, bezbranný přítel zalézá a vylézá z poklopu, co udělá která matka pro své dítě) a obrací perspektivu jednotlivých lidí a jednotlivých skutků. JGL je bohužel paralyzovaný tím maskováním, asi bych byla raději, kdyby nevypadal tolik jako Bruce a místo toho mohl vyjadřovat emoce obličejem. Naštěstí Paul Dano a Noah Segan by mohli brečet závodně za vlast a tak jsem si delegovala svoji představu mladé citlivé duše, s níž se můžu identifikovat, na ně. A nakonec mi záleží hlavně na tom, že Rian Johnson použil svoje superschopnosti k dobru, takže ano, bravo, děkuji. -"He... he was singing." ()
[imdb: 7.9/10] | me: Slušné obsadenie, chytrá myšlienka a ... prd z toho. Celé mi to prišlo dosť nesúrodé. Naháňačka za budúcnosťou a osudom by mohla dopadnúť oveľa lepšie ak by sa to celé trošku utriaslo a ustálilo. Mal som pocit, že ani scenárista presne nevie prečo sa rozhodol pre isté dejové kroky. Film proste beží, ľudia umierajú a so mnou to proste ani len nepohlo. Za celý čas som si nestihol vytvoriť vzťah ani k jednému z hrdinov a bolo mi úplne jedno kto a kedy "zařve". ... + snaha Gordona-Levitta pôsobiť a vyzerať ako mladý Bruce je úctihodná ale v mnohých prípadoch až zbytočná a rušivá. Čakal som niečo inteligentnejšie a zaujímavejšie. Avšak ako thriller na večer doma - OK. This time travel crap, just fries your brain like a egg... ()
Chybí tomu vyšší princip, jednotící myšlenka, tajemství, něco navíc, co v sobě měl přirozeně zaklíčován Zdrojový kod. Něco, co uvízne v závitech a provokuje další myšlenky, něco, co promění nezúčastněného diváka v uzlíček třesoucí se o osud svých hrdinů. Něco, co se otiskne v přítomnosti a nezmizí v budoucnosti. ()
Galerie (148)
Zajímavosti (34)
- Na filme sa podieľal aj Shane Carruth, pre ktorého to nie je prvá skúsenosť s témou o cestovaní časom, totižto stojí za snímkou Primer (2004). (ambron)
- Pro Noaha Segana (Kid Blue) šlo již o třetí spolupráci jak s Rianem Johnsonem, tak i Josephem Gordonem-Levittem (Joe). Spolupracovali již na filmech Zmizení (2005) a Bratři Bloomovi (2009). (TheDude)
- Velké pistole, které se ve filmu objeví, a jednu z nichž používá také Kid Blue (Noah Segan), jsou skutečné pistole Magnum Research BFR, které používala americká armáda v roce 1873. Váží přes 2 kg. (HellFire)
Reklama