Reklama

Reklama

Babydoll je nešťastná dívka, které zemřela matka a ona musela zůstat v domácnosti se svým otčímem a mladší sestrou. Prakticky denně je bita a znásilňována. Své utrpení snáší v tichosti, dokud se otčím nepokusí znásilnit i její mladší sestru. V tom okamžiku vezme zbraň a vystřelí na něj. Kulka se však bohužel odrazí ode zdi a zasáhne její sestru ve vedlejším pokoji. Když dívka zemře, otčím zbaví Babydoll svéprávnosti a získá veškerý majetek. Babydoll je brzy po svém činu zavřena na psychiatrii ve Vermontu. Odtud se chce za každou cenu dostat ven. Má na to jen pět dní, protože pak jí bude provedena lobotomie... (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 734)

LihO 

všechny recenze uživatele

Keď už chceli spraviť film, ktorý bude postavený na absolútne nesúvisiacich motívoch, tak tam mohli radšej zamotať cestovanie v čase, prípadne paralelné vesmíry a potiahnuť to trochu do sci-fi žánra. Ale NIE ! Tvorcovia sa to pokúsili na silu natlačiť do príbehu, v ktorom podobné "úlety" nemajú čo robiť a finálny výsledok je len povrchné a stupídne zneužitie príbehu dvoch sestier naznačený v prvých minútach filmu... Odhliadnuc od zabitého scenára to má však aj svetlé stránky a to: efekty, strih, soundtrack a Emily Browning... čo je asi tak všetko, takže okrem týchto štyroch vecí nič viac nečakajte :D ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

"Unusual and cruel film". Většina lidí si všímá vizuálu, který je ale záměrně přešlechtěný a falešný, protože se tu pracuje s fenoménem "nespolehlivého vypravěče". Zůstává jen otázka, jestli to celé je chlapecká, nebo dívčí fantazie... Zatím to vypadá spíš tak, že Snyder dost koncepčně naštval spoustu geeků a fanboyů, kteří si nemůžou užívat film podle svého. Že to ani při pochopení tvůrčích záměrů není velká zábava, ale jen sebedestruktivní experiment, je věc jiná. ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

Sucker Punch je ze všeho nejvíc velmi odvážným konceptem a ambiciózním pokusem, který dost možná nevyjde tak úplně podle tvůrcových představ, ale v rámci blockbusterové kinematografie a Snyderovy vlastní tvorby představuje potenciálně zásadní mezník. Začít musíme už u samotného názvu filmu a propagace, která jeho uvedení provázela. Trailery slibovaly vysoce stylizovanou akční jízdu spoře oděných teenage dívek fantasmagorickými snovými světy a efektní souboje s obřími robotími samuraji, draky a zombie nácky – zkrátka splněný mokrý sen typického puberťáka, řekli byste si. Jenže upoutávky též vyhlašovaly „Nebudete připraveni“ a jak ukazují už první reakce, nejednalo se tentokrát jen o prázdné heslo a tuhle Podpásovku skutečně vydýchá jen málokdo. Snyder si totiž tentokrát dovolil doslova kopnout do koulí každého, kdo na takhle inzerovanou ptákovinu skutečně přišel do kina. _________ Všechny ty bombastické fantazie (největší divácké lákadlo) jsou totiž značně vytržené z vyprávěcí struktury filmu, připomínají spíše samostatné videoherní mise, a navíc ve svojí absurditě postrádají téméř jakékoli napětí. Vidíme je, kdykoli Baby Doll (Emily Browning) v prostředí imaginárního nevěstince zavře oči a začne „tančit“ pro potěchu ostatních – vzhledem k souvislostem se ale spíše jedná o formu prostituce. Z narativního i diváckého hlediska je tady tanec/akce drážděním a rozptýlením, či odvedením pozornosti. Snyder publiku doslova říká: „O tomhle ten film ve skutečnosti není, na tohle jste přijít neměli.“ Jistě by se také dalo mluvit o Sucker Punchi jako o ojedinělém muzikálu, který taneční a zpívaná čísla nechává jakoby v pozadí a prezentuje místo nich sérii nadpřirozených sekvencí, ale takové čtení nedává v kontextu celého filmu velký smysl. Souboje Baby Doll a ostatních děvčat s mixem těch nejšílenějších nerdích/geekovských představ v přímem spojení s psychickým znásilňováním na úrovni bordelu, jsou totiž především odvážným Snyderovým komentářem k tomu, jak subkultura fanoušků fantasy, sci-fi a komiksů pohlíží na ženské postavy. A tady přichází první obrovská komplikace, která vzniká v diváckém přijetí filmu. Naprostá většina tohoto cílového publika, do kterého se nakonec počítá i sám režisér, si totiž takový genderový problém, úzce spjatý s jejich milovanými alternativními světy, vůbec neuvědomuje. Kdykoli sledujeme Laru Croft v upnutých kraťáskách pobíhat s pistolí v ruce nebo Millu Jovovich ve spodním prádle kosit zombíky, nejedná se o nějaké bizarní feministické gesto, ale naopak o iluzi ženského osvobození, která spíše posiluje negativní společenské vzorce. A o této iluzi, o falešné emancipaci, je Sucker Punch především. Již zmiňovaný nevěstinec je ve skutečnosti blázincem – ústavem, kde se ženy musí podvolit mužům, jinak na ně čeká lobotomie. Tato výchozí „realita“, do níž my jako diváci při sledování jako první vstupujeme, je posledním dílkem mozaiky, která představuje komplexní metaforu, o níž se Snyder pokouší. Tím, že klade rovnítko mezi tyto tři popsané základní úrovně filmu a doslova je spojuje s lobotomickým účinkem na ženy a diváka, kritizuje sexismus, objektivizaci žen a mentální znásilňování žen, které se v podobě hollywoodských velkofilmů, nejrůznějších reklam nebo porna pravidelně objevuje v našem každodenním životě. _________ Zároveň je potřeba Sucker Punch vnímat v kontextu celé Snyderovy tvorby, kde je velmi častým tématem, procházejícím snad všechny jeho filmy, způsob, jakým se zpětně díváme na historii. Snyder si totiž uvědomuje, že v kolektivních představách lidí se misí skutečné události s jejich filmovými interpretacemi; film je moderním tvůrcem mýtů, který má snad největší reálný dopad. Proto je 300: Bitva u Thermopyl hlavně fašistickou fantazií zaslepeného neokonzervativce, ve které se to v perské armádě hemží samými monstry, prostopášníky nebo invalidy, proto jsou Watchmeni alternativním pohledem na americké dějiny a to, jak je utváří válečné a jiné akční filmy. Stejně tak nešetří Sucker Punch bohatým symbolismem, když zaměňuje draky a letadla, zombie a vojáky první světové, a dokonce nabízí téměř dokonalou CGI rekonstrukci zkázy vzducholodi Hindenburg. _________ Bohužel, Sucker Punch v podobě, v jaké je uváděn do kin, není ideově úplně konzistentní a Snyder musel podle všeho udělat některé podstatné kompromisy, aby film vůbec mohl prodat. Chybí například jím zamýšlený závěr, se kterým si prý diváci na testovacích projekcích neuměli poradit, a nahrazuje jej monolog jedné z postav, určený přímo publiku. V něm se dozvídáme, že my sami jsme páni své vlastní reality a vše je v našich rukou, což bohužel vyznívá jako poměrně banální poselství v reklamním stylu „Když na to máš, tak to ukaž.“. To je navíc v rozporu s onou emancipační iluzí, která je jinak nejzásadnějším tématem filmu. Částečně to jde i na vrub samotnému Snyderovi a druhému spoluautorovi scénáře, kterému sice nelze vyčítat záměrný patos, ale celkovou mírnou nemotornost ano. Nezbývá tedy než doufat, že ohlašovaný režisérský sestřih vyjasní některá, v tuto chvíli hůře čitelná místa, a nabídne ucelenější autorskou vizi._________ Přes všechny nedostatky, které Sucker Punch nemůže popřít, je to totiž pořád ambiciózní a svého druhu unikátní projekt, který získává na skutečné zábavnosti až ve chvílích, když vyjdeme z kina a začteme se do rozhořčených reakcí, nebo začneme diskutovat o tom, co jsme vlastně viděli. Ze všech Snyderových filmů tento nejvíc funguje v tzv. meta rovině, kdy názory jednotlivých diváků vypovídají více o nich samých, než o filmu. Minimálně na podvědomé úrovni Sucker Punch funguje jako znepokojivá provokace, u níž je o to cennější fakt, že se odehrává na výsostně hollywoodské půdě a ne v zapomenutých končinách artových festivalů. Skutečnou podvratnost takového pokusu bude muset nakonec odhalit čas, ale je pravděpodobné, že s dalšími rozšířenými verzemi se postupně tahle podpásovka s velkým P všeobecně etabluje jako dobře maskovaná satira ve stylu Hvězdné Pěchoty, a zároveň jako kultovní guilty pleasure. Extrémně zpomalené akční scény už ale nikdy nebudou jako dřív. _________ Další článek na téma zde () (méně) (více)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $82miliónovTržby USA $36,392,502Tržby Celosvetovo $89,792,502Tržby za predaj Blu-ray v USA $11,126,719Tržby za predaj DVD v USA $9,226,542║ Určite žiadna oddychovka ako to vypadalo v ukážke na film, skôr gulášové peklo všemožného a nemožného, kde ide nakoniec prekvapivo o veľmi silnú myšlienku, ktorá slušne záverom rezonovala. Od Zacka Snydera ide o ďalšie komerčné fiasko, ktoré pre minimálnu cieľovú skupinu na seba nezarobí ale za to sa časom môže stať obdivovanou záležitosťou. Opäť vizuálne orgie, úžasná spomalená akcia(moja káva), hudba vybraná do filmu ako majster_stuck, škoda že postavy nemajú väčšiu hĺbku, to tam chýba a prekvapujúco nie to nejak moc eroticky elektrizujúce(asi PG-13 urobila svoje). Toto treba pozrieť viac krát aby si človek dal všetko dohromady, taktiež by som uvítal Directors Cut lebo potenciál na hlbší rozvin scén tam bol cítiť. /videl v kine 2x: 90%/ (+videl na festivale Comics Salon 2011) no, každým pozretím to naberá na sile, fakt maškrta od Snydera, vizuálne a hudobne moc intenzívna ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

| Scenár: Zack Snyder, Steve Shibuya | Hudba: Tyler Bates, Marius de Vries | Produkcia: Deborah Snyder, Zack Snyder | Distribúcia: Warner Bros | Štúdio: Legendary Pictures, Cruel and Unusual Films | Rozpočet: 82 miliónov $ | Tržby: 89,792,502 $ || Ani J.K. Rowling nemala toľko fantázie počas siedmych dielov HP než koľko elementov je napráskaných do tejto sucker maškarády :D Snyder jednoducho srší nápadmy, ako obrazovými, tak aj v miešaní dobových prvkov. Je až neuveriteľné, ako ten celok mohol udržať v rovine fungujúceho thrilleru s gradačnou tendenciou. Je pravdou, že je to dejovo a významovo trošku nevysvetlitenlé, no tej abstrakcie je tam dostatok k tomu, aby sa to ospravedlnilo. Zo začiatku sa mi ten klipovitý štýl vypravovania zdal prvoplánovým, no postupne si to Zack obhájil celkovou formou. Ono si ten film svojim spôsobom robí srandu z gýčovitosti dnešnej tvorby, a práve preto pôsobí vrcholovou gýčovitosťou toho najsilnejšieho rázu - ale je aspoň miestami viac, než vtipný. Nadhľadovo, mrknutím nad chybami, je ten film neskutočne iný, než všetko ostatné, no zároveň obsahuje všetko z toho, čo sme už videli - inými slovami: tomu filmu nič nechýba :D Za 4 len preto, že sa to po celú dobu metráže ajtak nedá brať vážne... :) ()

Galerie (188)

Zajímavosti (48)

  • Když si kuchař (Malcolm Scott) zapne rádio, začne se z něj ozývat Mozartův "Requiem". Stejná skladba zazněla i v předchozím filmu Zacka Snydera Strážci - Watchmen (2009). (Dimo)
  • Ve scéně, kdy Babydoll (Emily Browning) sestupuje ze schodů před soubojem se samuraji, má vysoké podpatky. Při souboji s prvním a druhým samurajem už ale podpatky nemá. Naopak při souboji s posledním samurajem podpatky opět má. (Kumy)

Související novinky

Zack Snyder si zkusí anime

Zack Snyder si zkusí anime

12.07.2019

Režisér Zack Snyder (Strážci – Watchmen, Muž z oceli) se po několikaleté odmlce naplno vrací k práci. Kromě chystaného zombie heistu Army of the Dead pro Netflix teď pro streamovací službu připravuje… (více)

Batman vs. Superman v eRkové verzi

Batman vs. Superman v eRkové verzi

24.02.2016

Deadpool už vydělal skoro půl miliardy dolarů. A to při rozpočtu 58 milionů a eRkovém ratingu (do 17 let lze film vidět pouze se starším doprovodem), takže uspěl i bez pomoci náctileté superhrdinské… (více)

Sin City 2: Konečně se natáčí

Sin City 2: Konečně se natáčí

02.11.2012

Už jsme odmítali věřit, že k tomu někdy dojde, ale dočkali jsme se – v pondělí 29. října bylo v texaském Austinu oficiálně zahájeno natáčení Sin City: A Dame to Kill For. V nadcházejících týdnech nás… (více)

Bourne nabírá luxusní protivníky

Bourne nabírá luxusní protivníky

24.07.2011

Tony Gilroy očividně napsal pro The Bourne Legacy parádní scénář. Film, který bude tentokrát i režírovat, totiž láká čím dál hvězdnější obsazení. Nejdřív hlavní roli získal Jeremy Renner (nebude hrát… (více)

Reklama

Reklama