Reklama

Reklama

Jindřich IV. Navarrský

  • Německo Henri IV (více)

Obsahy(1)

Francie, 1563. Protestanti bojují proti katolíkům o půdu i o moc a odvolávají se při tom na náboženství. V čele protestantů stojí Jindřich Navarrský, jenž spolu se svými muži bojuje proti Paříži, proti katolíkům a proti mocné rivalce jeho matky, Kateřině Medicejské, královně Francie. Kateřina nabízí Jindřichovi na důkaz smíru ruku své dcery, Margot, ale svatba skončí prolitou krví. Jindřich masakr během Bartolomějské noci přežije, ale je uvězněn v Louvru, odkud se mu podaří uprchnout po dlouhých čtyřech letech. Během svého života pětkrát změní své vyznání a nevynechá jedinou příležitost, aby usiloval o místo na královském trůnu. Nakonec se stává monarchou, o kterém lze s upřímností prohlásit, že byl jedním z prvních opravdových humanistů. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (38)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Scénáristický zmar, který se tvůrci snažili vyvážit neúměrně dlouhými a nudnými erotickými scénami. Oceňuju výpravu a celkovou atmosféru doby, jakožto i povedenou Bartolomějskou noc či představitele krále Karla a jedovou babu Kateřinu Medicejskou, ale i tak se jedná o promarněných 150 minut. A ještě by mě zajímalo, kde autoři přišli na homosexualitu Jindřicha III.. 30% ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Scenárista si z bohatého života francouzského krále nedokázal vybrat, takže vyrobil další průměrné listování učebnicí dějepisu. Moc je nejlepší afrodiziakum, takže dámy zahazovaly oděv i zábrany velmi snadno. Kromě erotiky je tu i trocha romantiky, do toho Bartolomějská noc či francouzsko-španělská válka. Prostě takový mišmaš. Výprava je trochu lepší než u českých televizních filmů, s historií si občas film dělá, co se mu zlíbí, a režisér je jen rutinérský břídil (50%). ()

Reklama

liquido26 

všechny recenze uživatele

Tento film je hodně schizofrenní. Obsahuje prvky soft porna, dlouhé sexuální scény mezi Jindřichem a Markétou z Valois, spanking Markéty z Valois jejím bratrem a matkou, která jí během toho kouše do zadku atd., dále tu máme zbytečně zdůrazněné projevy vyměšovací (malý Jindřich si pos... kalhoty ve své první bitvě, Jindřich zvrací, když zjistí, že mu zemřela matka, Marie Medicejská a její trpaslice si dělají močící přestávku cestou do Paříže) a scény s královskou rodinou z Valois působí spíš jako parodie na historický film (k tomu hodně přidává ještě strašný český dabing). Druhá polovina po nástupu Jindřicha na trůn už je ale docela slušná a skutečně působí jako historické drama, nikoliv jako parodie. Jako film na usnutí po náročném dni je to v pohodě (až na tu přepálenou stopáž). Historické přesnosti - nepřesnosti neřeším. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Jak to dopadá, když skoro 60 let života významné osobnosti filmaři směstnají do pouhých dvou a půl hodin a ještě se pokoušejí přespříliš osobnost Jindřicha Navarského modernizovat. Není to sice vysloveně špatné, film má i celkem odpovídající výpravu, ale ty útržky ze života a politiky Francie druhé poloviny 16. století prostě nemají šanci se spojit v řádně dramatický příběh. Jak už to u podobných pokusů bývá, vypadá to, jako kdyby se události, které od sebe dělí i desítky let, odehrály v rámci nanejvýš roku či dvou. Alespoň že při výběru Jindřichova představitele měli tvůrci šťastnou ruku, totéž platí o představitelce Markéty z Valois. Naopak Karel IX. je úlet, dvaadvacetiletý král je tu představován minimálně padesátníkem. Nějak vyloženě mě to nenaštvalo, ale z této doby bych doporučil mnohem spíš tento film zaměřený na Kateřinu Medičejskou, pokud je ještě možnost jej vidět (kdysi v 90. letech běžel několikrát na Primě i s docela slušným dabingem). ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Jindřich IV. Navrarrský (z Boží vůle nejkřesťanštější král Francie a Navarry, spolukníže Andorry) je moderním historickým snímkem o jednom z nejslavnějších králů Francie. Výprava byla úžasná, neměl jsem slov. Výběr herců mi však úplně nesedl. Ať už to byla Margot, či některé jiné postavy... působilo to na mně značně moderně. Nustále se mi nabízel příměr s The Tudors. Nejen díky podobnému období, nejen díky podobným problémům obou králů (spory s Papežem, potřeba se rozvést, náboženské neshody a války ve vlastní zemi atd..) ale Jindřich IV. mi i přes obrosvdké náklady (prý 18 mil. Eur) přišel jako chudý příbuzný. Ačkoliv si jsem si jist, že tvůrci obou snímků brali vážně dobové reálie, kostýmy, zařízení sálů a komnat, přišli mi Tudorovci výpravnější. Nebo to byl záměr? Opravdu na tom byla Anglie o tolik lépe? Nechce se mi věřit, že by Jindřich III. s Kateřinou Medicejskou dleli v komnatách, kde sice na stěně vysel gobelín, ale omítka pod ním byla opadaná a plesnivá. Já si samozřejmě renesanci nijak neidealizuji, ale jelikož jsem si tohoto všiml na více záběrech, dost by mne zajímalo zda šlo o záměr, či nutné zlo při natáčení v historických interiérech. Oproti tomu vysoce hodnotím ztvárnění Paříže a jejích ulic. Opravdová zahnojená metropole ! :-). I mne zde rozčilovala přemíra erotiky. Nebylo to ani nutné, ani to na diváka nijak extra nepůsobilo. Místo toho bych v době válek mezi katolíky a hugenoty uvítal více bojových scén. Těch tam bylo jako šafránu. Těch 155 min. bylo dlouhých, ale zvládnou se to dalo. U mne je to za 3 lilie. * * * ()

Galerie (28)

Zajímavosti (2)

  • Během natáčení bitvy v Bílině se díky zapálení do role zranilo několik komparsistů. (gustaw)
  • Film se natáčel v Německu, České republice a ve Francii, konkrétněji také na Bílinských výsypkách, které vznikly nahromaděním zeminy po skrývce v hnědouhelných dolech. (Yardak)

Reklama

Reklama