Režie:
Matthijs van Heijningen jr.Scénář:
Eric HeissererKamera:
Michel AbramowiczHudba:
Marco BeltramiHrají:
Mary Elizabeth Winstead, Joel Edgerton, Ulrich Thomsen, Eric Christian Olsen, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Paul Braunstein, Trond Espen Seim, Kim Bubbs (více)Obsahy(2)
Antarktida je pozoruhodný a překrásný kontinent. Ve filmu Věc: Počátek se na něm ale nachází také odlehlá výzkumná stanice, jejíž osazenstvo, tvořené mezinárodním vědeckým týmem, objeví v ledových hlubinách neobyčejné stvoření. Z objevu, který má obrovský vědecký potenciál, se však brzy stává vražedná hrozba. Vědci jsou nuceni čelit narůstající paranoii tváří tvář zcela neznámému tvorovi, který je schopen změnit se v dokonalou kopii jakéhokoliv živého organismu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (21)
Recenze (1 060)
Věc: Počátek není špatný film. Zbytečný film? To ano, ale špatný ne. Tedy ne tak úplně. Režisér má cit pro tu správnou hororovou atmosféru, pomáhá mu více než povedená hudba Marca Beltramiho a banda trikařů, kteří odvedli úžasnou práci (vážně, protože nejmodernější digitální efekty skloubili s výtečnými modely a maskami takovým způsobem, že by Stan Winston zajásal). Horší je to s bídným scénářem. Lidé,kteří ho psali, se podle mě nechali zbytečně moc svázat tím, že píší prequel, a že na původní film musí navázat tolika věcmi (sekera ve stěně, ledový "sarkofág", dvouhlavé monstrum, pes, polárník s podřezaným hrdlem...), až zapomněli na originalitu. Bohužel. Líbil se mi začátek filmu, který ctil povídkovou předlohu, líbily se mi nápady jako byl ten s plombami a asi každá scéna s Věcí v akci, ale pořád jsem měl pocit, že se dívám na už jednou viděné něco, co se "pouze" převléklo do efektnějšího kabátku. Mrzelo mě také, jak scénář odflákl postavy (většina z nich jsou lehce zaměnitelná individua) a několikrát i logiku (zřícení vrtulníku a to, kdo ho přežil). Přesto mě ale nová věc nikterak neurazila a dát méně než lehce nadprůměrné tři hvězdy bych si nedovolil. ()
Carpenterova "Věc" je do značné míry moje srdcovka; těžko někdy zapomenu na chvíle, kdy jsem si v pubertě napětím ohlodávala nehty a má pleť získávala indigo odstín, protože jsem zapomínala dýchat. Nic podobného jsem od mladšího filmového bratříčka nečekala a bála jsem se jedině toho, že to bude peachovina tak třeskutá, až to zničí můj dojem i z původní "The Thing". Obavy se naštěstí nepotvrdily, také díky nízkému indexu očekávání. Atmosféra sice postrádala mrazivost, ale nenudila jsem se, velkoryse jsem opomíjela občasnou stupiditu scénáře a kdyby casting disponoval alespoň jednou sympatickou postavou, které bych mohla držet přinejmenším jeden palec, dost možná bych popřemýšlela o vyšším hodnocení. Takhle si hnusáci na ledě ode mě odnesou vcelku uznalých, nenadšených, nezklamaných 65%. ()
Některé věci by měly zkrátka zůstat u ledu... Holanďan s těžko zapamatovatelným příjmením snad až příliš snaživě prokazuje striktním dodržováním provázanosti úctu Tesařově věci a sám si tak svazuje vlastní ruce. Možná byla i chyba vydat se cestou o něco větší akčnosti (např. naprosto zbytečná scéna u startující mimozemské bárky) a když se tak nad tím zamyslíte, Věc v časové souslednosti natolik ztrácí životní aktivitu, že v případném sequelu by se už nejspíš jen schovala někam do kouta, kde by v klidu pod plechovkou s hruškovým džemem sešla věkem. O původní atmosféře paranoii a herecké osobnosti typu pána Krkonoš Russella si taky autor mohl jenom nechat zdát a tak jediné, čím snímek z roku 1982 předčil, jsou (pochopitelně) triky, kdy replikace chtivý Předmět vypadá jako něco mezi vetřelcem a Adélou, co si ještě nedala poslední chod dne. Mít však Carpenter ve své době podobné možnosti, platila by pro tento prequel první věta mého komentáře.. Jinak co se týká plombového testu, v domově důchodců mezi skleničkami s protézami by byla americká paleontoložka namydlená - pokud by však nezačala na podlaze zakopávat o titanové kloubní náhrady.. ()
Což o to, nekouká se na to špatně, během filmu nenarazíte na žádnou drásající demenci, dokonce ani Carpenterův originál nebyl nijak zneuctěn, ovšem na druhou stranu Věc: Počátek nevyniká absolutně ničím. Ve všem jde o průměrný, až lehce podprůměrný a nezajímavý film. Je to další béčkový horror s idiotskými postavami, které by dlouhodobě nebyly schopny projít přirozeným výběrem, ani kdyby mezi sebou neměly zákeřnou mimozemskou Věc... Jako perličku musím zmínit, že prostředí i postup dějem připomínal spíše PC hru The Thing, která ovšem byla na rozdíl od filmu výborná, protože ji člověk mohl hrát. :) 5/10 ()
Pozor, kdo se nechcete nakazit věcí, nečtěte. Mary Elizabeth Winstead instead of ultimate badass Kurt Russel? Ale to je jen počátek celé věci... No, katastrofa to není, ALE. Tak za prvé. Někdo zase přišel s nápadem, že fousatá norská banda není dost americká a dost genderově a rasově vyvážená, tudíž se musela dosadit americká vědkyně příležitostně trénující opravy plamenometu v bojových podmínkách, černoch a onáušnicovaný (což má hluboký význam pointuálního rozměru) zástupce hloupých bílých mužů. MEW v sobě kopíruje nejen MacReadyho z Carpentera, ale v několika scénách i Ripleyovou z prvního Aliena (třeba na mimozemský lodi). Za druhý. Logika děje. Nějak jsem nepobral dva první přeměněnce, totiž Juliette a toho chlapa v Sea Kingu. Jestli je stihla naduplikovat ta původní věc z kosmický lodi, proběhlo to strašně rychle, v porovnání s tím dalším ze Sea Kingu, kterej byl potřísněnej krví. Nemluvě o celý sekvenci, kdy pád vrtulníku přežijou lidi, zatímco věc ne. nebo rolby, který se nejdříve vyřadily z provozu, aby vzápětí vesele drandily na místo přistání funkční (?) lodi - proč tam teda Věc zůstávala, když mohla odletět na pastviny zelenější. Jo, s tejdenním zpožděním jsem vychytnul další pitomost, jestli se Carter na konci přeměnil, jaktože byl oblečenej (kecy, že Věc dokáže replikovat oblečení nežeru, to jde úplně proti originálu). Za třetí. Chování Věci. V Carpenterovi jsem nabyl dojmu, že věc se chtěla spíš nenápadně schovávat, zbytečně se nevystavovat a především se dostat pryč. Útočila pouze ve chvíli, kdy hrozilo prozrazení. Tady je to spíš dravec, co chce rychle všechny asimilovat, s čímž souvisí i zjevný urychlení celý přeměny, který v Carpenterovi jasně trvalo mnohem dýl. Plus ten pes, kterýho evidentně nedokázali do děje pořádně zasadit, tak vymysleli takovou opičárnu. Ještě musím vzpomenout design věci, kterej se evidentně v různejch těch pobíhajících přeměňovacích stádiích inspiroval spíš hrou než Carpenterem, ve kterým třeba jasně přeměna Benningse trvala dlouho a Věc při ní byla celkem bezbranná. No a za poslední, závěr u mimozemský lodi moc neštymoval, že by si Kurt a spol. nevšimli dvou roleb se zmrzlou MEW? Nebo to mělo naznačit, že MEW odjela (aby si dala ruskou trojku)? Ale to by tam stejně aspoň jedna rolba zůstala. No, domyšlený to prostě není. Chybí tomu ta správná paranoidní atmosféra, protože prakticky každá situace, kde dojde k nedůvěře a rozkolům, je moc rychle vyřešená nějakým tím novým útokem, takže se divák ani nemůže zapojit do hry hádej kdo jsem. Abych jen nekřivdil, pár dobrých nápadů by se našlo, třeba ty plomby, natočené to není úplně špatně (režisér, i když začátečník, není úplný pometlo) a MEW mi vadila o něco míň než bych čekal (aby to nebylo špatně pochopeno, pořád v tý roli neměla co dělat, je jen jedna Vasquezová a jedna Ripleyová). I tak je to ale maximálně podprůměr, navíc podprůměr snažící se připodobnit těžký klasice žánru. O to víc všechny nedostatky vyniknou. P. S.Ten kolega co utřel i se správnou odpovědí jsem byl já. :) () (méně) (více)
Galerie (84)
Zajímavosti (25)
- Keď Kate Lloyd (Mary Elizabeth Winstead) kontroluje kolegom zuby, či nemajú plomby, používa LED baterku. Takéto zariadenie v roku 1982 neexistovalo. (Arsenal83)
- Herec Joel Edgerton má veselou vzpomínku z natáčení. „Na začátku dubna jsme byli venku a mrzlo,“ vypráví. „Koncem natáčení bylo 30 stupňů Celsia a byli jsme pořád ve stejném oblečení… oblečeni jako bychom byli v Antarktidě. Vyjdete ven a všichni mají na sobě šortky a tílka. Bylo to docela legrační.“ (Zdroj: thulestation.com) (Karlos80)
- Postava Kate Lloydové (Mary E. Winstead) je svou povahou i podobou něčím mezi zástupkyní velitele Ellen Ripleyovou (Sigourney Weaver) z filmu Vetřelec (1979) a zdravotnicí Scarlet Levyovou (Rose Byrne) ze snímku 28 týdnů poté (2007). (anuki)
Reklama