Režie:
Hiroši NišitaniScénář:
Jasuši FukudaKamera:
Hideo JamamotoHrají:
Masaharu Fukujama, Kó Šibasaki, Kazuki Kitamura, Jasuko Macujuki, Šin'iči Cucumi, Dankan, Keiši Nagacuka, Ikkei Watanabe, Hiroši Šinagawa, Miki Maja (více)Obsahy(2)
Policie nachází tělo uškrceného muže s rozdrceným obličejem a spálenými prsty. Identifikace je ztížena, ale stopa ji zavede k bývalé manželce oběti. Ta má však neprůstřelné alibi a policisté jsou zoufalí. Případ je propírán v mediích a policisté si nemůžou dovolit chybovat. Místní detektiv proto požádá svého přítele, geniálního matematika, o pomoc. (-Rastaman-)
(více)Recenze (40)
Matematika, logika, ako pomocné veličiny pri vyšetrovaní "zdanlivo" ťažkého prípadu vraždy. Strašne som sa tešil na tento film. Sľuboval som si doslova hlavy bôl, že sa mi bude až z "kečky" pariť, kým rozlúštim tú onú, záhadu. Lenže Japonci skrátka nie sú Kórejci. Karty sú rozdané hneď od začiatku, prekvapenia sa síce divák v závere dočká (malého), no z môjho pohľadu nápad predčil realizáciu. Dobrý film, no nie výborný ... ()
(Ne)zanrovka, na ktorej je ono "nepostihnutelne" japonske imho vyrazne citit. Ked som chvilami lutoval, ze scenar neposkytuje viac miesta pre osobny stret dvoch geniov (matematik-fyzik), film ponukol vzdy dostatok emocii a dumkavej nalady, ktora krasne doplna charakterovy profil matematika a jeho motivu konania. Malicka vytka iba k samotnemu zaveru (v titulkovej sekvencii) kedy nebolo treba byt doslovny, pretoze film vsetko potrebne povedal uz predtym 9/10. ()
Překvapivě něco jiného než jsem čekala. Doufala jsem v podobný strhující intelektuální souboj dvou geniálních mozků jako v případě Zápisníku smrti a bohužel po této stránce jsem byla trochu zklamaná, logické dedukce obou profesorů, matematika a fyzika byly odsunuty na okraj a navíc na nich nebylo nic, co by nevyřešil i obyčejný selský rozum, snad jen na konci jsem byla překvapená, to nezastírám. Přesto nelituji, protože se mi místo toho dostalo velmi působivého dramatu o lidské osamělosti, přátelství a lásce, která plodí zoufalé činy a pokud budu předstírat, že jsem neviděla posledních pět minut, pak se dá mluvit o silném zážitku, který si čtyři hvězdičky určitě zaslouží. ()
Vynikající záležitost, soustavně a efektivně střídající perspektivy tří ústředních postav, aby skutečnou podobu fabule až do samého závěru úspěšně skrývala a zároveň udržela zvědavost a očekávání na stoprocentní hodnotě. V úvodu nás možná zaskočí cynické rozvržení konfliktu lásky a racionality, ale jak právě s tímto problémem film postupně zachází, aniž by na něj násilně upozorňoval a odvracel pozornost od interakcí postav týkajících se detektivního případu, ho v mých očích posouvá mezi nejkrásnější snímky roku 2008. Přesně ten film, který pro svou morální pokoru a autorskou svěžest v Hollywoodu schází. 90% ()
Stručně a jednoduše: Bohužel celkem průměrné, nechci být cynička, ale nějak se mi nepozdávalo, že by obětoval svou svobodu pro sousedku…Láska je sice cit iracionální, ale pokud nevidím u hlavního hrdiny uvěřitelnější motiv (vždyť ji znal jen od pohledu, ona o něj nestála etc.), nemohu přistoupit na pravidla filmu a hrát s napětím/nadšením. Ovšem scéna, v níž matematika odváděli, byla velmi dojemná a silná, leč jsem se často nudila, Hiroshi Nishitani mě zkrátka minul. ()
Galerie (7)
Photo © Encore Films
Reklama