Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Lugaši je opět ukraden legendární diamant, Růžový panter. Místní vláda znovu povolává na pomoc muže, který je jediný schopný klenot najít - komisaře Clouseaua. Clouseau má však podezření, že za krádeží je Charles Litton, se kterým se už několikrát ohledně krádeže tohoto klenotu setkal, a tak se vydává do Londýna. Brzy však pochopí, že cestě do zkorumpovaného státu se nevyhne, a tak nasedne do letadla, které se však ztratí kdesi nad mořem. Zdá se, k velké radosti komisaře Dreyfuse, že tentokrát je s legendárním komisařem Clouseauem konec. Zvědavá reportérka Jouvetová se však s jeho zmizením nehodlá smířit a snaží se odhalit, co se s potrhlým komisařem skutečně stalo. Při svém pátrání však naráží na neochotu o události mluvit. Nikdo, včetně bossů mafie, jí není ochoten nic říci. A tak nezbývá věřit, že Clouseau nezemřel, ale že opět vyčkává, aby se v pravý čas mohl kdesi, k hrůze komisaře Dreyfuse, objevit. (TV Prima)

(více)

Recenze (119)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Na snímku "Stopa Růžového pantera" oceňuji opravdu už jen to, že se podařilo ze střípků a nepoužitých scén natočit něco, co dává smysl. Viděl jsem film v originále a je na tom strašně moc patrné, jak je to látané, kde jsou scény, které Peter Sellers nenamluvil. Ale jako připomenutí některých parádních Sellersových scén je to fajn. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Nejestvuje slovo, ktoré by ho dokázalo vystihnúť.“ – „Čo tak génius?“ Ojedinelý kinematografický zážitok. Ako pokračovať v úspešnej sérii, ktorej herec zomrel a to bez toho, aby ho pre-obsadili? Píšte si recept. Dáte dokopy (nedá sa asi povedať „natočíte“) hodinu a pol dlhý film. Úvodná scéna s titulkami by mala trvať čo najdlhšie, dajme tomu 7 minút (!), aby ste so zvyškom filmu mali čo najmenej roboty. 80% zvyšnej stopáže vyplníte reprízou (!!) najslávnejších scén z predchádzajúcich dielov a zvyšok doplníte nepoužitými scénami z minulosti (!!!) a novými scénami, ktoré narýchlo dotočíte so žijúcimi hercami z prvých častí (comeback hlási nielen Robert Loggia, ale tiež David Niven z jednotky) ako spomínajú na postavu, ktorú hral herec, ktorý vám nečakane zomrel. Takže sa s nimi rozpráva novinárka, spýta sa ich na Clouseau, zrak sa im zahalí nostalgiou, povedia niekoľko viet a nasleduje 10-minútová scéna z predchádzajúcich dielov. Ak aj nie sme nútení sledovať starú scénu, tak nové sú len biednou parafrázou na staré (Dreyfusovo spomínanie pred novinárkou je v podstate kópia Dreyfusovej smútočnej reči z hitu Ružový panter opäť zasahuje). Dole klobúk aspoň za finále s Clouseauovým otcom, psom a komorníčkou, ktorá je v tejto rodine azda už až pridlho (nezabudnuteľná pasáž). Starého pána Clouseaua stvárnil Richard Mulligan (generál Custer z antiwesternu Malý veľký muž po boku Dustina Hoffmana) a spravil to tak geniálne, že som si fakt myslel, že túto scénu ešte stihol natočiť (zamaskovaný) Sellers. Ešte párkrát som sa dobre pobavil („telefén“, hotelová slúžka, masáž), ale inak ma to pravdupovediac už fakt nebavilo. Otázka etiky je na samostatnú kapitolu, nechce sa mi do nej púšťať. Je paradoxné, že napriek tomu všetkému snímke pravdupovediac neviem dať menej, ako 3*, lebo nech to znie akokoľvek šialene a neuveriteľne... ono to vlastne nie je zlá komédia. A keď uvážime, aké zverstvá nám táto séria darovala (napr. to otrasné „čosi“ s Alanom Arkinom), tak 3* si to snáď naozaj azda vari možno určite zaslúži. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nemohúcnosť tohoto patvaru nie je iba záležitosťou antifilmovej kostry, ale prejavuje sa aj v niektorých kvázi komických scénkach. Clouseau je v prestrojení v lietadle celý v sádre. Ide na WC, tam sa snaží dať si dole nohavice. Kabínka je malá, nedarí sa mu to. Pilot ohlási, že sa majú všetci usadiť, pretože idú do turbulencie. Divák očakáva vybrúsenú pointu, pretože scénka trvá dlho a z toho vyplýva, že jej záver prinesie trhanie bránice. Clouseau však z kabínky len tak vypadne a "nabúra" do moletnej spolucestujúcej. Niektoré momenty z detstva sú úsmevné, neviem, či boli aj tie použité v ďalších filmoch, keďže som videl iba tri. Skôr nie. Filmový zločin to nie je, zbytočnosť však áno. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

No, přestože jsem přemýšlel nad komentářem uživatele MarekT, stejně tento film budu brát když ne jako poctu, tak alespoň jako vcelku důstojné rozloučení s Peterem Sellersem. V první půlce je to docela solidní zábava a nenudil jsem se u ní, v půli druhé mě ovšem pobavily pouze výstupy Herberta Loma, a to bylo asi tak vše. Ve výsledku bych to viděl na průměr. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Film - pietní vzpomínka se příliš nevyvedl. Natočit pár vzpomínajících herců a jiných členů filmového štábu, doplnit jej nepoužitými scénami z přechozích růžových panterů a celé to pustit v televizi v rámci Sellersovy retrospektivy, celý počin by se mi jevil důstojněji. Takto si jeden není jistý, jestli se někdo nesnažil ještě rychle vydělat, dokud jsou Sellers a jeho smrt v paměti lidí. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (9)

  • Film byl věnován (a je vlastně celý jeho vzpomínkou) Peteru Sellersovi. Doslovně zní věnování v českém překladu takto: „Věnováno Peterovi, jedinému pravému inspektorovi Clouseauovi.“ (mar48)
  • Víceméně celou třetinu filmu tvoří nepovedené a do té doby nepoužité záběry, vzniklé při natáčení filmu Růžový panter znovu zasahuje (1976). Všechny další důležité sekvence nového filmu tvoří flashbacky do minulosti, které byly samozřejmě převzaty z původních úspěšných filmů. [Zdroj: Zdeněk Bauer – kniha Herbert Lom, nejslavnější český herec na světě] (mar48)
  • Ve scéně s výtahem, kde se inspektor snaží vystoupit s nákupem, není po rýži ve výtahu ani památky. Po úspěšném vystoupení z výtahu na zemi pořád rýže není. Scéna dál pokračuje s přicházející sousedkou. Na konci scény, kdy sousedka nastupuje do výtahu, je rýže na podlaze celá hromada. (Mydlivoj)

Reklama

Reklama