Reklama

Reklama

Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit…  Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 074)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Na tyhle filmy zrovna úplně nejsem, ale tenhle se opravdu povedl. Pomalu a nejistě se rozjíždějící akční drama, stejně jako pomalu se rozjíždějící vlak, který se v plné rychlosti mění ve zbraň hromadného ničení. Film graduje pomalu, ale jistě k úžasně zvládnutému finále. Špičkové herecké výkony hlavních dvou hereckých tahounů dávají "rekonstrukčně" vypadajícímu snímku emotivní hloubku. Vše pak dohromady opravdu úžasný adrenalinový zážitek. Pro mne nečekaná pecka! ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Mám za to, že tu neselhal ani tak distributor, který u nás film neuvedl do kin, ale české Ministerstvo školství, protože Unstoppable by byl skvělou přípravou ke státním maturitám z fyziky. První půle je variací na notoricky známý příklad o dvou vlacích o známé rychlosti jedoucích proti sobě, kdy je nám známá dráha a hledáme čas setkání, druhá půle tímtéž s tím rozdílem, že vlaky jedou za sebou. Škoda. ____ Nejvážnějším problémem filmu je prachbídný scénář, který by sám o sobě nevadil, kdyby se veškerý dění neodehrávalo on-line v real módu. Díky tomu nejsou přípustné žádné komprese ani extenze času, žádné flashforwardy jako v Dominu, žádná pře-narativizovanost typická dnes i pro ty nejklišoidnější bijáky, které své obrazy často předkládají ve složité perspektivě, zahrnují do nich série fragmentovaných apostrof, odboček a poznámek pod čarou spíše než koherentních soustředěných příběhů. Pramálo racionální, pramálo duchaplný a vtipný, zato trošku hysterický, sentimentální a kýčovitě zabarvený scénář tak povstává před diváky neskryt v celé své hrůze. Dlužno však dodat, že Unstoppable je také skrytou polemikou s dnešním vyhroceným fikčním světem komplikovaných příběhů a že tu alespoň dostáváme tutéž informaci z více zdrojů přes média. Proč jsou vlastně filmy čím dál rychlejší, záběry kratší, kamery nepokojnější? Jsem stále častěji přesvědčen o tom, že média (televize, internet, cell phony) ve filmech mají na zrychlující se formální stránku kinematografie radikálnější dopad než cokoliv jiného. V první polovině minulého století motivovala skoky v příběhu vzpomínka, ještě dříve titulek, dnes jsou ty možnosti daleko širší, stačí nějaké postavě zavolat nebo vnořit kameru do televizního dění a plynule v něm pokračovat. ____ Unstoppable představuje něco, čemu říkám bezpečné nebezpečí, poněvadž tu zas tak o moc nejde, prim hraje povrch nad fyzičností a syté barvy přefiltrované polarizačním filtrem nad špínou a krví. Vlak ve vyšších rychlostech krajinou spíše plave. Jestliže někdy zaznívá kacířská myšlenka, jak by vypadal scénář k Počátku zfilmovaný Bayem (přinejmenším působivě), tady bych na režisérský sesli při zachování scénáře viděl rád nějakýho transgresivce jako Cronneberga nebo Verhoevena. V arkádovým Unstoppable totiž zjevně nemáme do činění ani s hlubokou autentičností, ani s vědeckou rekonstrukcí, ani s opravdovým napětím, nýbrž s příslovečnou atrakcí. Užívej si beze strachu, nabádá Unstoppable, neboť v každém zdroji rozkoše bylo zabito to škodlivé – v kafi kofein, v cigaretách nikotin, v pivu alkohol, v potravě kalorie, v souloži početí, v obrazech skutečnost, ve znacích význam, v řeči smysl – svět čistých rozkoší, bez příměsi nebezpečí, která byla kdysi na jejich dně. ____ Je vtipné sledovat, jak se composer hlavně v první půli přetahuje a snaží marně přehlušit zvuk vlaku. Při spojení s obzvlášť masivním a hlasitým ruchem nemá hudba naději se prosadit a zpravidla tu vůbec ztrácí smysl. Ve druhé půli si Williams naštěstí uvědomí, že čím odlišnější charakter mají mísené zvuky, tím zřetelněji souzní. Táhlou hudbou snadno proniknou kroky či údery kladiva. Podobně od spojitého ruchu stroje se zřetelně odliší jednotlivé tóny klavíru nebo drnkajícího nástroje. Dobře se navzájem snášejí i zvuky zabírající odlišnou část zvukového spektra. Nad hudbou v hlubší poloze se prosadí vysoko znějící ruch, kupř. skřípání brzd. Hluboké dunění dieselového motoru nebude zase nijak překážet vyšším tónům hudby. () (méně) (více)

Reklama

Dudek 

všechny recenze uživatele

Přímočará akční atrakce, nic víc, nic míň. Ačkoli k tomu motiv železnice a chlapácké akční jízdy přímo navádí, není Unstoppable výhradně snímkem pro muže. Rodina a vztahové peripetie bohužel opět dostávají svůj vytoužený prostor. Tony Scott nezklamal. Navzdory silné předvídatelnosti dokáže z akčních scén, kdy k sobě míří dva ohromné kolosy vytřískat i nějaké to napětí. Na druhou stranu nelze přehlédnout fakt, že jako tvůrce se posledních několik let točí v kruhu a nic nového nepřináší. Možná je na čase přehodit výhybku a tahle vizuálně atraktivní béčka přenechat méně talentovaným kolegům. ()

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Překvapivě více než snesitelný Scott, který si po předcházejícím průšvihu vystřihl vlakový reparát. Stejně jako jeho oblíbenec Washington v další postavě obyčejného hrdiny z lidu, tentokrát se však při vytváření iluze usedlosti obešel bez porostu, brýlí a panděra a spolehl se výhradně na své příjemně civilní herectví. Spolu s Pinem tvoří sympatické duo hrdinů, pohybujících se ve sférách staromódního thrilleru bez zbytečně okázalých heroických činů a adrenalinu za každou cenu. Střídmost Nezastavitelného je tak v přímém kontrastu patetického a vizuálně přešlechtěného Únosu vlaku 1 2 3 (vyjma povinných "trhanců" v úvodu filmu není v Nezastavitelném ani náznak jakékoliv vizuální exhibice). Byť tímto filmem Tony Scott rozhodně nenašel ztracenou formu, mohl by představovat první krok na cestě za jejím získáním a vymanění se z osidel vizuální onanie a zbytečně komplikované vyprávěcí struktury, kteréžto dva aspekty zúročil a dovedl k vrcholu v dodnes výborném Muži v ohni, aby se nakonec z dobrých sluhů stali jeho zničujícími pány. Jen tak dál, Tony! 7/10 ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Skvěle se využilo potenciálu nebezpečnýho vlaku vezoucího chemikálie alarmující rychlostí. To vše naroubováno na velmi originální příběh o dvou správnejch chlapech v lokomotivě, co vědí všechno, blbcích v kanclu, co neví nic nebo něco ví, ale rozhodnou se úplně dementně, neschopnejch poldech a emočních výlevech v řídících centrech, kde se všichni furt objímaj a potřásaj si rukama. Abych nezapomněla, jeden hrdina má nečekaně rodinnej problém. Naštěstí vizuální nářez a akce vyvažuje tuto slabší část - zřejmě podle skutečný události. Oddychovka, co pobaví a rychle vyšumí. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • O skutečnou lokomotivu č. 8888 projevilo po nehodě zájem několik železničních muzeí. Společnost CSX je však odmítla a lokomotiva byla později modernizována na verzi SD40-3 a opatřena novým číslem 4389. (Foxhound#1)
  • Na začiatku filmu, keď sa Will (Chris Pine) snaží dovolať svojej žene, je v televízii možné zahliadnuť seriál Griffinovci (od r. 1999). (fefee)

Související novinky

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

20.08.2012

V neděli 19. srpna zhruba ve 12:30 režisér Tony Scott „bez zaváhání“ skočil z mostu Vincenta Thomase v San Pedru. Skok byl smrtelný. V Scottově kanceláři byl posléze nalezen dopis na rozloučenou,… (více)

Oscar 2011 - výsledky

Oscar 2011 - výsledky

28.02.2011

Stejně jako každý rok, i letos nám akademici připravili nějaké to překvapení. Letos je ve znamení obrovského neúspěchu Opravdové kuráže, která neproměnila ani jednu z deseti nominací a podobně… (více)

Nominacím na Oscary vládne koktavý král

Nominacím na Oscary vládne koktavý král

26.01.2011

83. udělování Cen Americké filmové akademie proběhne v neděli 27. února. Do té doby můžete tipovat, kdo bude vítězem. A nebude to lehké, letos se v pomyslném pelotonu setkali velmi silní běžci.… (více)

Tony Scott a Jack Bauer?

Tony Scott a Jack Bauer?

21.12.2010

Prozatím jde o drb, ale pustil jej do oběhu bývalý výkonný producent seriálu 24 hodin Howard Gordon, takže si zaslouží pozornost. Filmové pokračování akčně špionážního seriálu se připravuje už dlouho… (více)

Reklama

Reklama