Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Baron Frankenstein pod falešnou identitou pracuje jako lékař v blázinci. Toto místo však využívá pouze jako zástěrku pro své nelegální experimenty s oživováním mrtvé tkáně. Do blázince je zavřen mladík, který byl odsouzen za stejné experimenty, jakými se zabývá Baron. Stává se jeho asistentem a společně s němou dívkou Sarah pokračují v Baronově práci. (liquido26)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (23)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Mlha, hřbitov, otevřený hrob a lupič mrtvol. Slibný začátek se postupně promění v poněkud slabší zakončení série o šíleném baronovi. Příběh je situován do blázince, který jakoby vypadl z povídky E.A.Poa Metoda doktora Téra a profesora Péra. Alespoň ředitel se zdá dosti šílený a o dvou hlavních zřízencích raději ani nemluvě... Film se výrazněji rozjede až s objevením monstra (za zvuků děsuplné hudby), avšak nic překvapivého nenabídne. Pravda, řezání hlavy i hrátky s mozkem jsou již v plném záběru, o nějakém vylepšení se ale mluvit nedá. Celkově nejde o propadák, v rámci hammerovské produkce se však jedná jen o průměr... ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Slušné, i když už opravdu minimálně inovativní zakončení frankensteinské série studia Hammer. Potěšil mě návrat Petera Cushinga do hlavní role a zajímavé bylo i prostředí blázince, kde se baron ukrývá (tento díl velmi připomíná Edgara Allana Poea a jeho Metodu doktora Téra a profesora Péra). Ovšem vzhled titulního „monstra z pekla“ už je hodně vzdálený původním frankensteinským monstrům. Možná to byl záměr, ale já se nemohl ubránit dojmu, že sleduji spíše chlupatého mimozemšťana z filmu Robot monster. S naprostým klidem můžu ze série doporučit první dva filmy. Ostatní už jsou na uváženou hororových fanoušků, tento rozhodně neurazí. ()

Reklama

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Hammer. K celé hammerovské sérii o Frankensteinovi lze říci totéž jako o jeho posledním filmu: závěr už byl lehce utahaný, unavený a zestárlý jako fenomenální Peter Cushing. Od epického souboje geniálního vědce s lidstvem a celou přírodou se vše přesunulo ke komornímu střetu dvou myslí ve dvou místnostech. Zápletka se začala opakovat, s ní i jednotlivé scény a téměř i jednotlivé dialogy, scenáristům asi už docházel dech. Jenomže: máme tu výborné postavy (vedle Cushinga tentokrát i sympatický asistent a rozkošná Madeline Smithová - sice se neodhalila jako ve Vampire Lovers, ale chválabohu je němá, což vzhledem k jejímu hlasu je obrovské plus), vtipné neandrtálské monstrum a rychle ubíhající děj, který sice je fádní (časem ze scény kromě hlavních čtyř figur zmizí úplně všichni, jako kdyby v žádném blázinci ani nebyli, mají naprostou volnost), ale není čas si toho všimnout. Jako bonus je tu na tuto sérii nezvykle hodně krve a krásně neuzavřený konec. A tak jestli baron Frankenstein neumřel, experimentuje dodnes. A tak to má být. ()

obitus 

všechny recenze uživatele

V zaverecnem dile Hammerovske Frankenstein sagy nalezame barona jako praktikujiciho lekare v sanatoriu pro dusevne chore. Skryva se zde pod "vynalezavym" nickem Dr. Victor a jeho pravou identitu znaji krom reditele sanatoria pouze dva asistenti, Dr. Helder a divka Sarah. FATMFH (fuj) predstavuje Hammerovsky prumer, nejvice me mrzela prakticky naprosta absence exterieru, at uz umelych, nebo prirozenych. Vpodstate cely dej se odehrava ve trech mistnostech, nastesti zestarly, ale stale skvely Peter Cushing skoro nesleze z obrazu a nehrozi tak zachvaty nudy. Vice nez obvykle je tu patrna absence vyrazneho zenskeho prvku, prestoze Sarah je splnenym snem kazdeho muze - je krasna a nema. Film je mimo jine zajimavy i dost otevrenym pristupem k zobrazovani nechutnosti a skutecnosti, ze jde o vubec posledni praci fenomenalniho Terence Fishera. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (3)

  • Jedná se o sedmý a poslední film Frankensteinské série společnosti Hammer, zároveň se jedná o poslední film, který kdy Terence Fisher natočil a o poslední ze 14 filmů, které Fisher natočil s Peterem Cushingem. (liquido26)

Reklama

Reklama