Režie:
Steven SoderberghScénář:
Lem DobbsKamera:
Steven SoderberghHudba:
David HolmesHrají:
Gina Carano, Michael Douglas, Michael Fassbender, Ewan McGregor, Channing Tatum, Bill Paxton, Antonio Banderas, Michael Angarano, Mathieu Kassovitz (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Mallory Kane je tajnou vládní agentkou, která pracuje v těch nejnebezpečnějších a nejšpinavějších koutech světa a její mise nejsou vždy tak úplně legální. Po úspěšném osvobození jednoho čínského novináře jí někdo z kolegů podrazí a chce její smrt. Stane se terčem zabijáků, kteří znají každý její krok, a aby přežila, musí dopadnou ty, jenž ji zradili. Díky svému vojenskému výcviku vymyslí dokonalou – a nebezpečnou – léčku. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (32)
Recenze (513)
Když mi v posteli po půlnočním milování řekne, že si chce jít sama zaběhat do odlehlého parku, nemám strach. Když přijde s nápadem, že chce sama stopem projet Východní Evropu, ani se ji neptám na pojištění. Když nestíhám doběhnout autobus, zeptám se jí, jestli se mnou v rychlosti neodcouvá na nádraží. Když mám problém ve škole, ukážu její fotku z boxerského tréninku. Když nás někdo neomaleně předběhne ve frontě do kina, okamžitě odbíhám k uvaděčům pro smetáček a lopatku. Dámy a pánové, seznamte se - Gina Carano, můj nový objev. Zazářila v ženské verzi 96ti hodin a nyní svými mocnými stehny svírá mou mysl. Nepotřebuje, aby jí někdo neustále stál za zadkem a platil za ní kafe, nemá zapotřebí lascivních póz zvýrazňující její ženské zbraně. Používá chlapskou pěst, bouchačku, kašle na Douglase i Banderase, a na rozdíl od Supermana má krásně vypracovaný hrudník. Něco mi říká, že člověk odpovědný za zpackaný závěr tohoto filmu už leží rozcupovaný v náhradních dílech. A já už se nemohu dočkat dalšího rande... ()
Gino, děvče, máš ty to ale smůlu na výběr filmů - když už se ti povede nehrát poskoka v prostorově nedůstojné vedlejší roli, natrefíš na cosi, co by mohl být klidně Bourne s XX chromozomální výbavou... jenže to by ho nesměl režírovat ten kujón Soderbergh. Tomu se totiž už v podstatě pravidelně daří netočit jednoduché oddechové řízné věci, které by si tvůj talent zasloužil, ale pokouší se to něčím "ozvláštnit". A výsledek je pak v lepším případě zvláštní, v horším divný. A Zkrat balancuje mezi oběma hodnoceními. Ze sledování tohohle filmu zkrátka nemůže divák mít uvolněný pobavený pocit, ale na druhou stranu je to příliš prosté a fyzické na nějaké syrové drama z prostředí tajných služeb. Co hodnotím velmi kladně, je ochota, s jakou si pánská část ansámblu nechává poměrně drsně nakopat různé části těla, a pak taky to, že slečna Carano dostala možnost být tu i za dámu. A osobně považuji scénu, které vévodí kopačka kolenem oděným v ladné černé punčoše do hlavy pana Fassbendera, za skutečně pamětihodnou. Ještě nikdy tak nevynikl rozdíl mezi dojmem ženské výšky v lodičkách na podpatku a s prostou bosou nohou:) Každopádně dívat se na to (na celé) dá, ale není to zábavný akční výplach ani nic "pořádného" jiného. Prostě takový nepříliš dotažený mišmaš. Bohužel na červenou barvu to úplně nevidím. 60% ()
Ve Zkratu jsou ve vedlejších rolích agentů takoví bouchači, kteří z fleku utáhnou kvalitní vlastní thriller. Zde jsou záměrně upozadění na úkor hrající šampionku v bojových umění. Tenhle pokus se ale naprosto nepovedl - akční scény jsou solidní, ale je jich málo. Zbytek je neuvěřitelně mdlí a na stopáž cca 90 minut strašlivě utahaný. ()
Příkladná ukázka toho, jak „z hovna uplést (stylovej) bič“ aneb, když nedostatek přetavíte v přednost. Tuctový scénář resp. zápletka, přetavená resp. převálcovaná nápaditou režií, sakra nad věcí, v delikatesní (ne)žánrovou jednohubku, pro vybrané jazýčky. Tohle nemá žádný význam podrobovat jakémukoliv (vážně míněnému) kritickému rozboru, tohle si jde pouze užít. Nebo taky ne…. Vždy jsem se snažil řídit dvěma pravidly. Nic si nezačínat s ženou, co toho vypije víc jak vy (zkuste si ji (to) potom (finančně) (u)táhnout domu) a která vás, kdykoliv se jí zachce, přetáhne (v) postelí. V prvním případě se nic nemění. V tom druhém si říkám, jestli to nebylo příliš unáhlené a není nejvyšší čas to změnit . Přicházet totiž (souhlas viz Gilmour93 resp. Isherwood) dobrovolně o takovéhle předehry, je krajně nešťastné, byť nutno jedním dechem dodat, jsou poněkud unfér. Takhle chlapa rozvášnit a v tom nejlepším to utnout, to se nedělá. Mohl bych dát z fleku 100+1 důvod, proč dát Haywire šanci, stejně jako by se našlo, i dost proti. Necháme je na jindy a řeknu vám ten hlavní, pro. Gina Carano-hezčí náruživé dvojče Marty Jandové, pitbul, který když se zakousne resp. zaklekne, nikdy nepustí a když…. postará se příliv. Objektivně resp. subjektivně za 4*, ale z té zdejší modré se mi dělá rudo před očima a vaří krev v žilách, takže.... P.S. jak mě Soderbergh v závěru Side Effects zklamal, tady naopak veskrze potěšil. Možná stálo (i) za úvahu, dvě minuty přidat. Na druhou stranu, nevidím důvod (Gilmoure) podceňovat sílu (vlastní) představivosti. Ostatně, jak vidno, ta tvoje není z nenápaditých, stejně jako je neoddiskutovatelným faktem, že bonusy jsou potřeba taky něčím (za)plnit :-) ()
Soderbergh jde opět proti očekáváním, i když se to vlastně čekalo, a nabízí prostinkou báchorku, ve které jde o děj až na posledním místě. Podrazy tajných agentů a ještě tajnějších pohlavárů, mi svou schematičností v režisérově podání evokují spíše výsměch pravidlům žánru, než jeho adoraci. A to nejsem filmový vědec, abych si v tom rochnil. Bavilo mě to přehlednými akčními scénami, kterým vládnou fyzické schopnosti Giny Carano, a Soderberghův neortodoxní přístup. Takže když ve scéně osvobození rukojmího pouze hraje hodně ulítlá Holmesova hudba, která evokuje laciné špionážní motivy, zabořil jsem se do sedačky a až do konce se vezl na plně pozitivní vlně. PS: Tu scénu škrcení nohama bych s Fassbenderem měnil, ne že ne. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (9)
- Českou stopou ve filmu je přítomnost Škody Octavie druhé generace, která se objevuje ve scéně v Dublinu jako irské taxi. Vidět je ve filmu možné také českou dvousetkorunu. (Adrai)
- Držiteľom autorských práv na tento film je spoločnosť "Five Continents Imports". Rovnaký názov používa CIA ako svoje krycie meno v snímke Tri dni Kondora (1975). (m.a.t.o.)
- Gina Carano (Mallory) prezradila, že súboj s Michaelom Fassbenderom (Paul) neprebehol úplne podľa scenára. Jej postava mala totiž po Fassbenderovi hodiť vázu s tým, že ho netrafí, no herečka sa počas natáčania bitky nechala tak uniesť, že mu vázu hodila priamo na hlavu. (m.a.t.o.)
Reklama