Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Podporučík Jareš (O. Pavelka) z ostravské kriminálky je pro jisté pracovní nepříjemnosti převelen do Prahy. Jeho spolupracovníky se stávají kolega Bílek (M. Vašut), kterého zná již z dřívějších let, a mladý obětavý Ivan (M. Dlouhý). Při pátrání se Jareš projeví jako člověk nekompromisní a vytrvalý, metody jeho práce se však příliš neslučují s představami nadřízených, a proto se brzy dostává do konfliktů nejen s nimi, ale i s osobami z vyšších společenských kruhů. Vyšetřováním několika zdánlivě nesouvisejících případů, jako je překupnictví, loupež, ale i vražda, odhalí Jareš dokonalou organizaci pražského podsvětí, do kterého patří nejen lidé z nižších společenských vrstev. Jeho překvapivé zjištění, kdo všechno je zapleten do kriminální činnosti, je korunováno šokující skutečností, že ani jeho kolega Bílek není bez viny… (Česká televize)

(více)

Recenze (75)

dobytek 

všechny recenze uživatele

"Cikán se naučí dřív lhát, než se vůbec naučí mluvit." - Kdyby tohle dneska někdo řek ve filmu, tak se různý ochránci lidskejch práv a multi-kulti propagátoři z toho pomažou hovnama. Jinak mně se tahle krimi z konce socialismu docela líbila. Prostě konec 80. let v plný kráse. Přehlídka příšernejch hadrů, ještě horších účesů, vexláci, esenbáci, bony, valuty, Václavák po setmění, atd... Já mam pro tyhle filmy určitou slabost. Ale téměř 2-hodinová stopáž byla asi trochu moc. Našly se tam chvíle, kdy jsem se nudil. Navíc jsem tak trochu alergickej na Pavelku. Jinak závěr s Jandákem (toho naopak musim pochválit) mě skoro nahlodal, abych dal 4 hvězdy. Ale jak jsem si film tak nějak přehrával zpětně v hlavě, tak hluchejch míst tam bylo dost. Vyházet z toho tak 20 minut by filmu jenom prospělo. ()

BigBang 

všechny recenze uživatele

Předpokládám, že se jedná ještě o předpřevratové dílo. Pozoruhodný thriller o finální fázi starého režimu a vlastně i o počátku režimu nového. Osmdesátková tvorba si libovala v ošklivosti a všednosti, zde je to dovedeno do výrazné polohy: hnusné domy, rezavá auta, opilci, všude šmejdi, policie prohnilá a ustrašená. ()

Reklama

mh.mail 

všechny recenze uživatele

20% - Nepřehledný, zmatený film. Pokus o syrovou autenticitu ve stylu Bony a klid moc nevyšel. "Akční" scény spíš k smíchu, stejně tak postava Slávka Jandáka. Nejen on se ve filmu choval nelogicky. Např. Pavelka. Jednou byl u Vlacha, pak u Třísky, ale stejně pořád dělal pro Vlacha. Vypadalo to, že si policajti dělají, co je zrovna napadne. Furt někam jezdili, nic z toho nebylo, mladej Dlouhý furt někoho fotil a byl při tom nenápadný jak třímetrový..., během sledovačky si stihnul nechat vyvolat fotky, no paráda. Film nakonec doklopýtal do svého konce a jediným hmatatelným výsledkem bylo odstřelení Jandáka Vašutem a "překvapivé" odhalení korupčního jednání posledně jmenovaného. A jeden výstavní bobr přes půl obrazovky. Pic kozu do vazu. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Najít Ostravu ve filmu před revolucí je skutečný oříšek. Takže mě jako ostraváka potěšilo ji zahlédnout, byť jen na moment. Ale jinak docela průměrná kriminálka, jejíž hlavním problémem je těžko překousnutelná délka. Filmy v druhé půlce osmdesátých let měly za cíl být co nejvíc autentické a přiblížit se divákům. A to je další problém. Ztrácí se filmovost. Tím ale snímek nemá potřebnou dramatičnost, i když se o ni po celou dobu snaží. Film je ale ještě jedním zajímavým ukazatelem. Ukazuje nakolik už komunisté neměli sílu zachraňovat režim. Spoustu věcí, které filmy zobrazovali právě v druhé půlce a hlavně na konci osmdesátek, by v letech předchozích ani náhodou neprošly. Tenhle film už asi natáčeli těsně před revolucí. Bohužel z divokých devadesátých let se vzpamatovává republika dodnes. A všechny kategorie postav dostali díky revoluci, Havlovi a Klausovi svobodu podvodů a zlodějen. Revoluce jim vlastně umožnila dělat to, co do té doby dělali s přimhouření očí režimu. Nově nabytá svoboda nás tak stála velmi draho. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Socialistická kriminálka s asertivním přístupem a nečekaně akčním konceptem. Herecké obsazení sestává z herců, jejichž profláklost bych řadil do relativní oblasti. Kriminalisté si občas hrají na velké zbojníky, přičemž je (ne)věrohodnost nastavena docela šikovně. Ty charaktery zkrátka pobavily nad tím, jak se to bralo vážně. Film nasadí docela slušné tempo a jede v jakési linii vyprávění, téměř s odosobněným vyzněním. To, že chybí výraznější dějový záchytný bod, je posléze docela znát, protože režisér Kubišta nedává moc velkého prostoru divákovi, aby předestřené informace nějak emotivněji zpracoval. Pořád se tedy jede v jednom neselhávajícím tempu i v jednání postav, ale divácký prožitek zažívá stagnaci. Vykreslené podsvětí a míra zločinu se střídavě potkávají až bojují s nevěrohodnými aspekty, a i celkem odráží i realitu tehdejší doby. Kladu značný důraz na slovo "tehdejší", protože tak je nutné k filmu přistupovat, i ho tak brát. Vše už je poměrně utopie. Jedním ze zajímavých aspektů filmu, je jeho akční pojetí. Samozřejmě nečekejme nic extra, pokud jde o akční scény, zaměřující se především na automobilové honičky, za nimiž jsou cítit profesionální kaskadéři, nikoliv herci. Vše to pokukuje po západním stylu, není se co divit, když se podíváme na rok vzniku, který se datuje s oslabením bolševika, který dříve nepřípustné prvky, už celkem v pohodě a bez větších zásahů tehdy povážlivě přísné cenzury, nechával být. K tomu ovšem nebyl vynechán stále ten horlivý a zásadový přístup socialistických vyšetřovatelů bránících naši socialistickou vlast před průtokem amerikanismu a imperialistického vlivu. Tuhle kriminálku američtí "imperialisté" ovlivnili, jak je vidno na jejím pojetí, avšak přes dynamickou kameru a uvědomělé výkony hereckých představitelů, se nedá označit za mimořádně řemeslně natočenou. Nejvíc se na téhle krimi podepisuje její obstarožnost, která už zřejmě nikoho z gauče nezvedne, když by se náhodou tenhle film objevil v televizním vysílání. Bude přítomen i divácký smích, a to je u vážně míněné krimi, poněkud nevítaná ingredience. 40% ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Pronásledování v Ostravě se natáčelo na Dimitrovově třídě. V Praze se natáčelo na celé řadě míst: Václavské náměstí, Železniční most pod Vyšehradem, Strakonická ulice, Dejvice. Poslední scéna se natáčela skutečně v ulici Kováků na Praze 5 v budově bývalých smíchovských lázní, které v devadesátých letech dvacátého století musely ustoupit nové zástavbě. (ArthasKarfa)

Reklama

Reklama