Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Podporučík Jareš (O. Pavelka) z ostravské kriminálky je pro jisté pracovní nepříjemnosti převelen do Prahy. Jeho spolupracovníky se stávají kolega Bílek (M. Vašut), kterého zná již z dřívějších let, a mladý obětavý Ivan (M. Dlouhý). Při pátrání se Jareš projeví jako člověk nekompromisní a vytrvalý, metody jeho práce se však příliš neslučují s představami nadřízených, a proto se brzy dostává do konfliktů nejen s nimi, ale i s osobami z vyšších společenských kruhů. Vyšetřováním několika zdánlivě nesouvisejících případů, jako je překupnictví, loupež, ale i vražda, odhalí Jareš dokonalou organizaci pražského podsvětí, do kterého patří nejen lidé z nižších společenských vrstev. Jeho překvapivé zjištění, kdo všechno je zapleten do kriminální činnosti, je korunováno šokující skutečností, že ani jeho kolega Bílek není bez viny… (Česká televize)

(více)

Recenze (75)

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Nic světoborného to nebylo, jen chabá snaha natočit něco ve stylu Hollywoodu s honičkami, několika vytlučenými domy a podivnými továrními konstrukcemi. Tento pokus o moderní pojetí, kdy si spousty věcí musí člověk domyslet, neboť se zdá, jako by něco bylo z filmu vystřiženo, prostě nevyšel podle přání tvůrců. Navíc tento druh kriminálek o překupnictví pašovaného zboží mě moc nebaví, protože stylu, s nímž zločinci pracdovali a pracují, jsem nikdy nepochopil. Pavelka se snažil seč mohl udělat něco ve stylu svérázného policisty J.-P. Belmonda, ale ačkoliv se na kriminalistu docela hodí, jsou mu bližší jiné role. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Najít Ostravu ve filmu před revolucí je skutečný oříšek. Takže mě jako ostraváka potěšilo ji zahlédnout, byť jen na moment. Ale jinak docela průměrná kriminálka, jejíž hlavním problémem je těžko překousnutelná délka. Filmy v druhé půlce osmdesátých let měly za cíl být co nejvíc autentické a přiblížit se divákům. A to je další problém. Ztrácí se filmovost. Tím ale snímek nemá potřebnou dramatičnost, i když se o ni po celou dobu snaží. Film je ale ještě jedním zajímavým ukazatelem. Ukazuje nakolik už komunisté neměli sílu zachraňovat režim. Spoustu věcí, které filmy zobrazovali právě v druhé půlce a hlavně na konci osmdesátek, by v letech předchozích ani náhodou neprošly. Tenhle film už asi natáčeli těsně před revolucí. Bohužel z divokých devadesátých let se vzpamatovává republika dodnes. A všechny kategorie postav dostali díky revoluci, Havlovi a Klausovi svobodu podvodů a zlodějen. Revoluce jim vlastně umožnila dělat to, co do té doby dělali s přimhouření očí režimu. Nově nabytá svoboda nás tak stála velmi draho. ()

Reklama

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československé krimi, v němž se příběh soustřeďuje na neotřelé kriminalistické metody poručíka Jareše, jenž byl po pracovním selhání přeložen z Ostravy do Prahy. Excentrického kriminalistu si zahrál O. Pavelka a musím prohlásit, že sledovat nejen jeho pátrací postupy, ale i celé jeho vystupování mě hodně bavilo. Snímek se především zaměřuje na dopadení hlavního záporného hrdiny, propuštěného recidivisty Paruse, muže psychicky labilního, jehož představitel V. Jandák podal taktéž výborný herecký výkon. Vedle pátrání po tomto nebezpečném zločinci snímek nabízí nahlédnutí do odhalování jiných méně závažných případů, jež se odehrávají ve všech společenských vrstvách. Dále diváka může zaujmout zajímavý pohled do dennodenní pracovní rutiny kriminalistů, tj. nekonečné sledování podezřelých osob, problémy s představenými, vztahy mezi kolegy či složité shánění důkazů proti vysoce postaveným osobám. Přestože snímek obsahuje několik hluchých míst, některé scény byly nesmírně působivé, ať už se jedná o výslech v romské ubytovně, Jarešova nezapomenutelná scéna u kiosku či závěrečná přestřelka v koupelně opuštěného domu. Z herců ve vedlejších rolích mě nejvíce zaujal M. Vašut jako elegantní avšak zkorumpovaný kriminalista, mladý M. Dlouhý (též blízký Jarešův spolupracovník) či O. Vlach jako náčelník kriminalistického oddělení. Kubišta, autor pouhých dvou filmů, natočil snímek, jenž se nese v duchu atmosféry počátku 90.let, čemuž odpovídá i často špinavé, šedivé prostředí a celková syrovost a nevlídnost. Divoká svině neohromuje kriminalistickou zápletkou, ta je naopak poměrně rozvláčná a nepřehledná, ale díky pozoruhodnému a sympatickému výkonu O. Pavelky tento snímek hodnotím velmi kladně. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Nepamatuji se, že bych film viděl dříve, každopádně, podle zdejšího hodnocení jsem očekával téměř katastrofu. Ta se ale nekonala, naopak mě velmi mile překvapil Ondřej Pavelka v hlavní roli i slušná zápletka. Děj je sice občas příliš rozvláčný, ale stále se něco děje, takže celkem ubíhá. Uvědomil jsem si také, jak jsme dnes již citliví na romskou tematiku, narážky a přímo urážky tohoto etnika se z filmu jen sypou. A kriminalista v podání Stanislava Třísky je neskutečně sympatický. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele

20% - Nepřehledný, zmatený film. Pokus o syrovou autenticitu ve stylu Bony a klid moc nevyšel. "Akční" scény spíš k smíchu, stejně tak postava Slávka Jandáka. Nejen on se ve filmu choval nelogicky. Např. Pavelka. Jednou byl u Vlacha, pak u Třísky, ale stejně pořád dělal pro Vlacha. Vypadalo to, že si policajti dělají, co je zrovna napadne. Furt někam jezdili, nic z toho nebylo, mladej Dlouhý furt někoho fotil a byl při tom nenápadný jak třímetrový..., během sledovačky si stihnul nechat vyvolat fotky, no paráda. Film nakonec doklopýtal do svého konce a jediným hmatatelným výsledkem bylo odstřelení Jandáka Vašutem a "překvapivé" odhalení korupčního jednání posledně jmenovaného. A jeden výstavní bobr přes půl obrazovky. Pic kozu do vazu. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Pronásledování v Ostravě se natáčelo na Dimitrovově třídě. V Praze se natáčelo na celé řadě míst: Václavské náměstí, Železniční most pod Vyšehradem, Strakonická ulice, Dejvice. Poslední scéna se natáčela skutečně v ulici Kováků na Praze 5 v budově bývalých smíchovských lázní, které v devadesátých letech dvacátého století musely ustoupit nové zástavbě. (ArthasKarfa)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno