poster

Smrtonosná past: Opět v akci

  • USA

    A Good Day to Die Hard

  • Slovensko

    Smrtonosná pasca: Opäť v akcii

  • Velká Británie

    A Good Day to Die Hard

  • Nizozemsko

    A Good Day to Die Hard

Akční / Krimi / Thriller

USA, 2013, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • novoten
    ****

    Vyblázněná past. Skip Woods při psaní scénáře občas zapomínal, že píše další díl zavedené série a nejednou porušuje její daná pravidla - bohužel i včetně tradičního souboje se záporákem. Jenže já se i tak k vlastnímu šoku převážně bavil. Willis totiž na první pohled dokazuje, že se mu po jeho životní roli stýskalo a při každé příležitosti se labužnicky usmívá a užívá si každý výstřel nebo hádku se synátorem. Navíc Moore, ať má neduhů kolik chce, akci zkrátka umí, jen k ní potřebuje být trochu popostrčený. Je mi jasné, že zrovna McClanovo dobrodružství by nemělo klíčové kladné body sbírat v rodinných hodnotách, ale v momentální náladě mě všeobecný hate docela mrzí. Proto k 70-ti tuhým procentům přidám i téměř neviditelné plus. Šestku chci ale osobnější úplně jiným způsobem.(31.5.2013)

  • Cervenak
    ***

    Krčím plecami. Nie som nadšený, ani spokojný, ale nevidím ani dôvody na prehnanú nenávisť. Ako pokračovanie najlepšieho akčného filmu všetkých čias je to samozrejme katastrofa. Ako výplachové akčné béčko je to OMNOHO lepší film ako napríklad obludne preceňovaní Expendables 2. Toto má aspoň veľa akcie (a miestami fakt dobre natočenej), nejaký základný ústredný vzťah a Willis obstojne hlási. Scenár vrcholiaci vyznaním otcovskej lásky je prirodzene totálne peklo. 5/10(8.3.2013)

  • verbal
    ****

    Ale, ale, copak se stalo, milí erudovaní kritikové? Zase jsme se vyspinkali do artova, někdo nám šlápl na gájprajdu na boa, anebo je to tím výjimečně kvalitním camripem, který vám umožnil zazářit jako diamant ještě před předevčerejší premiérou? Pokud je to za c), ani se nedivím, že tolik při vaší orientaci prskáte, je na něm totiž piču vidět. To já teda vrátil flašky, odtahal do sběrny pár bezprizorních kanálových poklopů, dočkal klasu a vydal se podpořit bandity v multikinematografu. Odměnou mi byl nerozpixelizovaný Meklejn, který byl vidět i potmě, bylo mu rozumět, co říká, a s charmem sobě vlastním řádil v Kremlu skoro stejně, jako když míval za prdelí Hanze Grúbra! Vidím, že se prostě názorově neshodneme a nenávidím vás za to víc než francouzskou novou vlnu. Doufám, že než začnou kvůli vám natáčet Smrtonosnou past 6: Opět v baletu, chcípnete na zápal mozkových blan při hledání esoterických jinotajů v dalším Darrenově veledíle.(16.3.2013)

  • Bluntman
    ***

    SMRTONOSNÁ PAST: OPĚT V AKCI je zajímavým příspěvkem k teoretické diskuzi o post/klasičnosti hollywoodského filmu a divácké i kritické přijetí zároveň ukazuje, že spousta fanoušků má velmi zavádějící představu o základních prvcích série. Pátá část svou formální diskontinuitu, jež je v rozporu s "klasickými" požadavky soudržnosti, přehlednosti a srozumitelnosti, "povyšuje" na svou ústřední strategii._____ Vyprávění se na místo příčinné provázanosti sestává ze série náhod, které umožňují zřetězit pokaždé jinak ozvláštněné (tikot hodinek, různé způsoby snímaní, zpomalení) atrakce. Každý ze tří aktů je dílčími zvraty zasazen do zcela nových rámců, divák je následně "nucen" přehodnotit svůj náhled na předcházející dění a vztahy mezi postavami. Od určení, kdo sehrává ústřední roli, jaké má či mají cíle a jak se to má s proměňujícími se motivacemi, se odvíjí i struktura syžetu. John McClane je hvězdou díky Willisovi (a vice versa), ale neznamená to, že ve všech dílech představoval jediného protagonistu. Ve všech byl nejprve - v prvním aktu - jeden protagonista John McClane, než došlo ke změně "rozložení sil" na protagonisty dva (v jedničce byl proti němu postaven Hans, ve dvojce do akce zasahovala jeho žena, ve trojce byl nucen spolupracovat s povahově odlišným Zeusem, ve čtverce mu pomáhal Matt). V pětce je po McClaneově boku jeho syn a uspořádání má nejblíž k první části, ve které se taktéž střídala ohniska zájmu a název byl víceznačný: "Die Hard" mohlo odkazovat jak k Johnovi, tak "nezničitelnému" Karlovi, "Good Day to Die Hard" může ironizovat jak přístup Johna a Jacka, tak reflektovat zacházení s hned několika záporáky. Výsledkem výše zmíněného (náhody, body zvratu rekontextualizující již viděné, změna organizace podle proměňujícího se počtu protagonistů i ohnisek zájmu) je nebývalá narativní nesoudržnost._____ "Nespojitost" lze spatřovat i na rovině stylu, protože mnohdy je obtížné určit kontinuitu mezi jednotlivými záběry. U paralelních montáží (úvodní, zlomek z automobilové honičky) není lehké pochopit souslednost mezi odlišnými místy, protože chybí ustavující záběry a matení posiluje kompoziční návaznost či dialogové háčky. A(tra)kční scény jsou zase velmi rychle stříhány a jen výjimečně se dá zorientovat díky liniím pohledu či občas užitým velkým celkům, protože většinou dominují detailní záběry umožňující opájet se zesílenými zvukovými efekty. Médium tak primárně prezentuje své technické vlastnosti, jde o "spectale" na místo "story", resp. osobní linie se synem zde je jako zástěrka pro prezentaci výbuchů, nárazů a střílení a pádů z různých úhlů. (Podobný přístup je typický pro čtvrtou část, třetí téměř eliminovala potřebu znovu-vytvořit pár s bývalou ženou - a první dvě jsou svým re-marriage "konceptem" konvenční.)_____ Sjednocujícím principem SMRTONOSNÉ PASTI: OPĚT V AKCI, díky kterému je spojeno značně nesoudržné vyprávění s mnohdy nesouslednými záběry, je právě kontinuita série. Návaznost není dána pouze objevováním se stejných postav (McClane, jeho dcera) či sebereflexivním odkazování se (např. sinatrovská pasáž v taxíku, záporák chroustající mrkvičku jako z animované grotesky), ale i zapojováním konkrétních postupů. O naraci už byla řeč, v případě stylu jde o hudbu zesilující "smrtonosné" motivy (Kamenův ústřední, remixovaná Óda na radost, mcclaneovský rock), zpomalování záběrů, i přes rozšíření herního pole omezování se na uzavřené budovy, již zmiňované paralelní montáže atd. Paradoxní je, že kritika, která se na Moorův/Woodsův počin zatím snáší, vychází ze zavádějící představy toho, co dělá "Smrtonosnou past Smrtonosnou pastí". McClane byl realistickou - ve smyslu zranitelnou, krvácející - postavou, ale ocital se ve značně nerealistické, nadsazené akci (skok z vybuchující budovy, odstřelované vrtulníkem, se zas tak neliší od havarování vrtulníku autem). Tu vyplňovaly místy sentimentální, místy patetické proslovy oslavující konzervativní hodnoty společnosti (vědomí globalizovaného trhu a liberalizační tendence v podobě aktivnějších ženských postav oproti mcclaneovskému protimultikulturálnímu machismu, postavenému na stereotypním vylíčení cizí kultury a waynovské/gableovské opozici my - oni). Jediným proviněním se proti značce, s čímž ale začala už čtverka, je reflexe nepatřičnosti McClana ve fikci, v níž se ocitá. Zatímco SMRTONOSNÁ PAST 4.0 ale stavěla na kontrastu analogového policisty v digitálním světě, OPĚT V AKCI představuje přehlídku známých věcí, ale v jiném prostředí, kvůli čemuž je někdy manýristická, jindy tupě pozérská. (70%)(15.3.2013)

  • Djkoma
    **

    Jednoznačně nejslabší a nejvíce absurdní díl celé série. Chvílemi to vypadalo jako parodie na jiné díly, hlavně proto, že tu Bruce Willis jako John McClane prakticky nefunguje nefunguje. Nejdříve se chová jak psychopatická matka a poté jako nepříliš vtipná podržtaška s jasným americkým názorem (hlavou proti zdi -> rozstřílíme je prostě). Od asi třetiny filmu se mi však povedlo vnímat film jako parodii. Díky bohu. Přestal jsem si tak všímat přehnanosti, zpomalených-digitálních okamžiků a dokonce jsem přežil i konec, kde se lidé v Černobylu svlíkají do půl těla a koupou v vodě (samozřejmě, je dešťová, ta je v pohodě, ne radioaktivní) . Prostě odpočinkový film, který je vtipný, kde být nemá a jeho název nemá obsahovat značku "Die Hard". PS: nebýt tam Bruce, nemenovat se to "... Die Hard", tak to není tak hrozné, jen moc hloupé:)(19.3.2013)

  • Julia Snigir

  • - Celá oblast okolo elektrárny Černobyl a města Pripjat je pod stálou vojenskou kontrolou a není jednoduché se do ní dostat, natož přímo osobním vozidlem. Obě místa jsou od sebe navíc oddělena téměř 5kilometrovou zalesněnou oblastí a nikoliv budovami jako ve filmu. (Adrai)

  • - Vo filme boli použité skutočné zbrane so slepými nábojmi. Dohliadali na to štyria ľudia. (marciano)

  • - V 24. minúte počas automobilovej naháňačky môžeme v zábere vidieť, že dvakrát "zrámujú" rovnakú sériu aut - vpredu modrý Volkswagen s otvorenými dverami. (mackobubu)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace