Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (477)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelná řežba, šíleně krutej film ... Nikoliv však v obsahu násilností (který jsou teda taky hodně za hranicemi všednosti .,..) , ale celým svým obsahem a podáním ... Každopádně je to trochu zdlouhavé a jako celek to prostě nevyzní dostatečně uvěřitelně ... ani jako film, prostě to ne zcela drží pohromadě ... Krve hodně!!!! ()

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Svým způsobem je to geniální dílo. Na druhou stranu se trochu stydím, že tak pozitivně hodnotím tolik zla. Ale byla jsem poučena, že "takový je život". K Byeong Heon Lee chovám obrovské sympatie a celou dobu jsem chápala všechny jeho nelidské činy. Měl se zkrátka za co mstít. Pro roli ďábla zase nemohl být vybraný nikdo jiný než Min Sik Choi. Často jsem si říkala, že už je to moc otevřené, ale jinak by asi divák necítil správně tu touhu po pomstě. Mých 5* je za fantastický scénář, skvělé herecké výkony a režii. ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to skvelý krimi thriller od Kim Ji-una. Má vynikajúci príbeh o agentovi, ktorého snúbenka bola brutálne zavraždená sadistickým vrahom a tak chce urobiť všetko preto, aby ho medzi miestnymi podobne zameranými zločincami našiel. To sa mu aj podarí, ale miesto usmrtenia sa rozhodne týrať ho tým, že z lovca urobí korisť. Ale vrah sa s týmto osudom len tak zmieriť nehodlá. Spracovanie je perfektné, tu nemám absolútne čo vytknúť, aj táto nadmerná dĺžka filmu mohla byť kľudne ešte výraznejšia, dej vtiahne už od prvej minúty a odhlavnej vraždy, ktorá príde čoskoro naberie skvelé tempo, ktoré sa nezastaví až do konca. Film je plný originálnych situácií, minimálne už len základ filmu, tento spôsob pomsty som ešte nikdy nevidel a z kladného hrdinu to nerobí až takého slušného človeka, ako v bežných filmoch a mnoho iných prvkov, ktoré celkový príbeh ešte rozšíria, ale vôbec nič tu nepôsobí, že by bolo navyše, alebo dokonca malo prekážať, príbehovo to už v rámci žánru lepšie byť ani nemohlo. A ešte k tomu ten nezabudnuteľný záver. Čo sa týka samotnej akcie, tak vo svojej kategórii je to úplná špička. Násilím sa zbytočne nepreháňa, nie je ho tu prehnane moc, viacero situácií je len naznačených, alebo sú krátke, ale zase mimoriadne efektívne, napríklad ťahanie úst za prípustnú mieru, k tomu nezabudnuteľná situácia v taxíku, obzvlášť skvelým vizuálom, ale najviac som spokojný so samotnými stretmi dvoch hlavných rivalov, vycvičený agent proti brutálnemu vrahovi, ktorý sa len tak nezastaví, ktoré pôsobia správne tvrdo a nekomromisne a sú aj výborne natočené. Herecké obsadenie je dokonalé, perfektný Lee Byeong-heon v hlavnej úlohe, ktorý hráva v jednej skvelej úlohe za druhou a táto je asi tou najlepšou, Choi Min-sik, ktorý tu až nepríjemne zahral toho najslizkejšieho a najúchylnejšieho vraha, s akým som sa vôbec kedy vo filmoch stretol, je skutočne odporný v každom ohľade a plno zaujímavých zvyšných postáv. Réžia a technická stránka sú dokonalé, Kim Ji-un je skutočne talent, bezchybnosť v každom ohľade. Tu skutočne nenachádzam nič, čo by sa dalo vytknúť, v rámci žánru asi absolútny vrchol. 87% ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Příliš rozvláčné, příliš nekonzistentní. Ji-un Kim točit umí, o tom se asi hádat nikdo nebude, ale co mi ten film měl dát, nebo jestli mě měl jenom pobavit (nebo cokoliv jiného), to opravdu nevím. Neudělal ani jedno, ani druhé. Prostě jsem jej bez většího zaujetí zhlédnul a zapomenul. Pár scén sugestivních, násilí nepříjemné, ale celkově v úplně jiných oblastech, než které rád navštěvuju. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Hra na kočku a na myš, kdy kočka si myslí, že má navrch...aneb jak se stát monstrem. Pomsta nechutná vždy sladce a náš hlavní hrdina je sobeckej hajzl, který se při pronásledování vraha neštítí obětovat nevinné. Každá akce má však svoji reakci, a proto brzy pozná, že udělal chybu, kterou nelze vrátit. Čekal jsem poněkud brutálnější film (dle ohlasů). Horror to není. Slušná kriminálka s několika pěknými scénami - škoda, že v taxiku nebyla delší, mohla se zapsat jako kultovní, takhle jen jako povedená. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Okolo 77. minúty filmu Jang Kyung-Chul (Choi Min-sik) je misku s ryžou, na ktorej môžeme vidieť nápis 666. (maramashi)
  • Po nezávislém dokumentaristicky laděném koprodukčním dramatickém snímku Himalaya, Where The Wind Dwells z roku 2009 je filmový snímek vůbec prvním, v němž se jihokorejský herec Min-sik Choi (New World (2013), Sympathy For Lady Vengeance (2005)), jeden z hlavních představitelů jihokorejského filmového průmyslu, od svého dobrovolného odchodu do exilu, v hlavní roli objevuje. Filmový režisér Woo-suk Kang (Fists Of Legend (2013), Another Public Enemy (2005)) jej v roce 2005 veřejně obvinil z úmyslného ovlivňování výše nároku na herecká odškodnění, sjednaná při původním smluvním kontraktu, jsou-li herci v průběhu vývoje sjednaného projektu na základě jednostranného verdiktu od takto koncipované smlouvy osvobozeni. To v praxi znamená, že o jejich původně sjednanou spolupráci neprojevuje filmový investor již další zájem a chce je případně nahradit jinými aspiranty. Min-sik se proti takovému jednání tvrdě ohradil a společně s dalšími vlivnými filmovými tvůrci jihokorejského filmového průmyslu, mezi nimiž figuroval i Song-ho Kang (The Face Reader (2013), Snowpiercer (2013)), požadoval vytvoření konstantní klauzule, díky níž by takto osvobození herci měli možnost domáhat se finančního odškodnění ve výši procentuálně několikanásobně vyšší, než tomu do této doby bylo. K jeho úmyslnému odchodu do pomyslného exilu vedla i další rozporuplná rozhodnutí korejské filmové rady, která se v roce 2006 rozhodla radikálně snížit počet dní, během nichž má filmový snímek zahraniční, ale i domácí produkce možnost být promítán návštěvníkům kinosálů. Z původních 146 dní, k jejichž oficiálnímu ustanovení došlo v roce 1985, na konečných 73 dní. Usnesení je výsledkem smlouvy o volném obchodu mezi vládou Jižní Koree a vládou Spojených Států Amerických. Min-sik Choi se v této době věnoval divadelní tvorbě, která mu v počátcích byla tak blízká. Objevil se například v divadelní inscenaci The Pillowman (2007). (Conspi)
  • Pre verziu pre medzinárodný trh režisér odstránil veľa sekvencií, ktoré považoval za zbytočné, a pridal všetky scény zakázané kórejskou cenzorskou radou. (maramashi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama