Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve více než třicet let starém sci-fi snímku zobrazuje oscarový režisér Richard Fleischer nám nepříliš vzdálenou budoucnost, rok 2022, v níž přeplněná Země zápasí s nedostatkem potravin. Poslední spásou je syntetická strava Soylent, o jejímž původu jsou jen nejasné zprávy. Charlton Heston jako detektiv Thorn přichází při vyšetřování vraždy jednoho z vrchních představitelů Soylentu na hrůzné tajemství... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (79)

PKD 

všechny recenze uživatele

Pointa je super. Konec (jak to má ve správných depresivních 70.letech býti) nejednoznačný a kvanta lidí, válících se vám po schodech do vašeho bytu (který ač žádný Ritz, jest v této době, naprostý luxus! zvláště, když lidé spí, kde se dá a ti co v autech, mají ještě kliku) pro mě osobně, noční můra. Kdo nesnáší davy lidí ve měste, tohle už z hlavy jen tak...nedostane. Děsivá realistická vize. Více než všichni ti nemrtví, co mají zaplaviti svět, chacha. Nejemocionálnější scéna? Jsou tu 2 (a v té 2. hraje mj. i Peer Gynt od Griega:) ale já vyberu tu 1. Det. Trn, pardon Thorn, přinese z případu (okolo kterého se vše točí a začíná vlastní děj) domů, kde s ním bydlí starý archivář (výborně zahraný,Edwardem G.Robinsonem, jeho posl.role, zemřel 12 dní po dokončení filmu) kousek masa, pár listů salátu a tuším, že jahodovou marmeládu a starý Sol Roth se rozpláče (a já vždy s ním, páč si prostě dokážu živě a v barvě představiti, že tato doba nastane, no...přelidnění a nedostatek potravin už vlastně je) páč opravdové jídlo už mají jen bohatí a mocní. Ostatní jí, onen Soylen Green (ještě je Red a Yellow) z názvu, který má sice i jinou barvu, než zelenou, leč to není podstatné. A pak ještě sequence s řešením pomocí velkých nakladačů...co dělati s fakt hustýmy davy lidí. Doporučuji v Praze, Brně a pod. Geniální komentář...monolog! Ten by si hl. měli povinně přečísti ti (a těžce se nad sebou a svým bezhlavým počínáním zamysleti), co sekají bez rozmyslu děti nalevo, napravo, jak Baťa cvičky. P.s. odehrává se již, za 2 roky od mého komentáře. Tak bacha! ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Film nabízí zajímavej pohled na problém přelidnění. Je to tak trochu opak toho, o čem jsou Pitomci lidí. V roce 2022 žije na území New Yorku 40 milionů obyvatel, zmizely stromy a rostliny, voda je na příděl, jako potrava je k dispozici pouze jakýsi soylent, lidi přežívaj, kde se dá, panuje nesnesitelný horko, všude prach, špína a beznaděj, dobře si žije jenom pár nejbohatších a uprostřed toho sledujeme osudy poněkud supermanovskýho detektiva (Charlton Heston). Na filmu oceňuju zejména dobrou hlavní myšlenku a taky atmosféru. Jinak se ve filmu řeší jedna vražda, ale to jednak neni moc zajímavý a vlastně ani moc důležitý. Celkově se mi film líbil. Jenom to provedení na mně zanechalo tak trochu béčkovej dojem. Najdou se tam dost blbý chyby (v jedný scéně Charlton Heston s prostřelenou nohou kulhá, pak najednou úplně v pohodě běhá a skáče a za minutu už zase kulhá) a taky je vidět, že se asi trochu šetřilo (interiéry jsou papundeklový a exteriéry pořád stejný). Kdyby se natočil remake s většim rozpočtem a postava detektiva by spíš byla třeba ve stylu Deckarda z Blade runnera, mohla by to bejt bomba... ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Harry Harrison by myslím mohl být spokojen - atmosféru skomírajícího lidstva, které přelidnilo a zcela vysálo matičku Zemi, se Richardu Flesicherovi povedlo vystihnout skvěle. Je to až kruté, sledovat jak se na klinice eutanázie budoucí nebožtíci loučí se světem záběry na přírodu, kterou si někteří z nich ještě pamatují z dětství, ale která je nenávratně pryč. Jinak příběhově - jasně tušíte, jak to celé je, tudíž není moc o co stát, takže za detektivku bych Soylent Green rozhodně neoznačil. Hlavní deviza tkví v přesvědčivém vykreslení ubíjející reality hroutícího se světa, kterou nejlépe předávají Edward G. Robinson (mimochodem toto je jeho poslední film) a strážci vědění z Archivu. Přece jenom Heston je tu za drsňáka, byť i z něj je postupem děje cítit vědomí, že si možná ukousl trochu moc velké sousto. Nebula i Saturn pro Soylent Green byly rozhodně zasloužené, ale nejde si nepřiznat, že dnes už by takovýto film těžko obstál. Na druhou stranu, ta zhruba hodina a půl uběhla jako nic, takže ode mě tomuhle nepříjemnému obrazu naší možné budoucnosti půjde 70%. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Vemi dobrý příběh, který ukazuje lidstvo v momentě, kdy se tisícileté křesťanské morální hodnoty v podstatě již nedají uplatňovat. Pominu-li průhlednou pointu, nejvíc je to znát na hrdinově chování - muž zákona tu krade, jen aby měl co jíst, staří lidé dobrovolně odhází na euthanázii, aby nebyli na obtíž... Hodně mě bavil Edward G.Robinson ve své poslední filmové roli - scéna, kdy si s Hestonem uspořádají hostinu je vynikající . Stejně tak úvodní fotografická montáž mapující nárůst populace na zemi. Soylent green není zdaleka tak špatný, jak se obecně tvrdí. Je to dítě sedmdesátých let, se všemi neduhy tohoto období. A přitom je mnohem sofistikovanější a zajímavější než dodnes celkem populární Logan´s run. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Skvělá myšlenka už tehdy...dobré.. "Baseballáci" v roli bezpečnostních složek a složitý monopolistický stát-firma, který zásobuje přelidněnou lidskou rasu na Zemi výživovým produktem pod názvem Soylent. A hádejte lidé dobří, z čeho asi ta proklatá tajnůstkářská společnost ten Soylent vyrábí..?!!! :-))( Přesvědčivý Charlton Heston v jistě další své oblíbené roli sci-fi hrdiny... ()

Galerie (63)

Zajímavosti (11)

  • Název filmu označuje umělou potravu, která je v knize vyráběna ze sóji a čočky. (Locksley)
  • Film byl natočen podle románu Harryho Harrisona "Make Room! Make Room!" (Hans.)
  • Herec Edward G. Robinson už během natáčení věděl, že umírá a že další film nestihne. Scéna jeho smrti, kdy volí dobrovolnou eutanazii, je poslední scénou, kterou natočil. Zemřel o necelé dva týdny později. (ClintEastwood)

Reklama

Reklama