poster

Nevinnost

  • anglický

    Innocence

    (festivalový název)

Drama / Thriller

Česko, 2011, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lillien
    ****

    Príma psychologická kriminálka, zejména pro ženské, o tom žádná. Ale na oskarové nominace to zase nebylo, Hřebejku. Geislerová se kupodivu dostala k roli, kde snad jedině je schopná nehrát totálně prkenně, tedy role labilních hysterek. Ta malá, rezavá kurvička Linhartová v roli malé rezavé kurvičky je prý nějaký mega objev a nevídaný talent? Aha, tak já viděla jen přirozené civilní herectví pubertálního děcka, které ještě nestihla znetvořit DAMU. Ovšem v konkurenci zahraničních filmů s podobnou tematikou naprosto nevyčnívající kus. Ženské tady herecky na celé čáře poráží vynikající Čermák a moc se mi líbil v roli policajta i Miroslav Hanuš, to byla fajn dvojice. Vetchý neurazil, ani neohromil, ačkoli mu prý při měření péra naskočil slušný český průměr:) Témata si Hřebejk vybírá pečlivě. Když už nic, donutí vás to k zamyšlení, kde je v mužských ten spouštěč, kdy chlap oblbne a následně ohne čtrnáctku a kdy si zdravě nechá zajít chuť. Nebudeme si nic nalhávat, z deseti chlapů středního věku by minimálně tři tu čtrnáctku rádi ohli. Kdyby je nedržel v mezích zákona strach z důsledků, případně nějaké morální zábrany. Hovada a citové zrůdičky, které si tu chuť zajít nenechají a neváhají využít psychické nevyzrálosti a pubertální lability, se ale vždycky najdou. O tom je vlastně celý tenhle film. Najdou se i obhájci těchto extremů v rámci teorie, že od přírody je chlap nastaven a hnán instinktem urvat i takto mladé maso. O opodstatněnosti lze ovšem zásadně pochybovat právě proto, že tento nízký věk ještě dívce neumožňuje se s podobnou situací vyrovnat psychicky. Vyrostou z nich pak mrzáčci, neschopní navazovat normální, funkční vztahy, dokonce někdy i neschopní se vůbec vyrovnat se životem. A od toho jsme člověk rozumný, aby to jako důvod k zvládnutí svých choutek stačilo!(22.4.2013)

  • Radek99
    ****

    Veliká převeliká škoda té umanuté snahy tvůrců vše doříci a všechna vysvětlení podat divákovi až polopaticky, kdyby Petr Jarchovský ve svém scénáři nechal alespoň nějaké dějové linie otevřené a především v sobě utlumil touhu po překvapivé pointě a originálním finále za každou cenu a nechal svůj příběh někde v blízkém okolí chatové oblasti u Máchova jezera vyznít do ztracena, asi bych neváhal s maximálním hodnocením, tak moc se mi jeho psychologické drama zamlouvalo. Námět je skutečně silný, Jarchovský dobře zná své silné stránky a hlavně triumfuje s dialogy, o Hřebejkově bravurně zvládaném řemesle také netřeba spekulovat, navíc umí vést herce a v silných momentech je znát kvalitní casting (osobně děkuji za Luďka Munzara), nádherná je kamera, která častým snímáním scény v protisvětle navozuje zvláštní atmosféru, zajímavá je mizanscéna tvořící mix městského urbanismu a sterility nemocničního prostředí a výslechových místností policie, což dohromady dobře ilustruje motivy vyhoření a osobní i rodinné krize. Hřebejk s Jarchovským natočili (opět) silný film, škoda, že (zase) funguje spíše lokálně, než že by měl šanci oslovit širší evropské, potažmo světové publikum...(15.11.2011)

  • Peytl
    ***

    Film sešitý ze tří cárů notně prořídlé látky. První skoro hodina??? Cože??? Následuje příběh, který je započat a vysvětlen během patnácti minut. Kurvapráce, a co teď, když zbývá ještě třetina stopáže? No jo, vlastně, já bláhový pičus, teď musí přijít ten nenadálý, osudový, překvapivý a nikohonenapadající zvrat. Tak, a máme po zvratu...jak že to bylo, komu že měřili péro, o čem že to bylo??? A není to jedno??? Já se, milí přátelé a nenávidění bonzáci, celkem nudil, prdel mě bolela a Vetchýho jsem proklínal. Takže se mi paradoxně, vzhledem k momentálně zavšivený situaci zde na STB.cz databázi, líbil fízl Čermák, ten měl fakt koule a ptactvo mu nikdo měřit nemusel. A ona ta Vladivojna La chia, pěkná holka to je, šikovná...ale její hulba by byla jistě přínosnější, než pokus o filmovou hudbu, Milouš Jakeš s námi. A nevinnost??? Tak to si snad už děláte prdel!!!! Freeeeedom!!!!!!!(30.10.2012)

  • Tosim
    *****

    Emoce až na dřeň, neskutečná kamera Martin Šíchy, Jarchovský téměř úplně jiný, práce s žánry, psychologie, patologičnost, provázané vztahy a charaktery s návazností, hutná atmosféra a Hřebejkův nejlepší kus. Nesmlouvavý a tvrdý. Zatím cítím, že tohle jsou jen fragmenty, potřebuju se vzpamatovat. Dejte mi čas.(25.1.2011)

  • nunka
    ****

    Na prvý pohľad nenápadný film v jadre prináša mnoho tém, ktoré môžu (aj nemusia) divácky osloviť. Príbeh samotný nie je až taký pútavý, to, čo mňa osobne najviac zaujalo bolo pár silných momentov, ktoré mi v mysli vŕtajú ešte doteraz (Láďov výsluch maloletej Olinky, Láďov kamenný ksicht pri monológu exmanželky, scéna "pravdy" blízko jazera... ) Najzaujímavejšia bola pre mňa jednoznačne Láďova postava, ktorú geniálne stvárnil Hynek Čermák. Nestojí síce v centre pozornosti, avšak svojim charakterom a správaním pozornosť púta. Pre mňa určite príjemné prekvapenie.(16.1.2012)

  • - Původní název snímku, jehož scénář byl během let průběžně přepracováván, zněl S pravdou ven. Raná verze také obsahovala satirickou rovinu, v jejímž rámci se měla kolem případu strhnout mediální smršť. (Coldrex)

  • - Natáčelo se v Praze a na Máchově jezeře. (M.B)

  • - Plakát k filmu vytvořila na režisérovu žádost sestra Anny Geislerové, výtvarnice Lela Geislerová. O hudbu k filmu Jan Hřebejk požádal mladou zpěvačku a výtvarnici z Ostravy Vladivojnu La Chiu. (Taninaca)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace